Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 25 Mai 2020
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - GRIPA chinezeasca, economia, afacerile si comunicarea cu propria echipa
GRIPA chinezeasca, economia, afacerile si comunicarea cu propria echipa
Producatori de tamplarie Publicat de Ovidiu Stefanescu 17 Mar 2020 13:22
Intr-o perioada in care lumea pare sa “traga obloanele”, rand pe rand fiind inchise scoli, restaurante, hoteluri, fiind limitate reuniunile etc., intr-un scenariu cu care oamenii moderni nu sunt familiarizati, iar cei care au trait ceva similar au peste 80 de ani, este firesc sa apara o anumita frustrare sociala. Practic, nu exista termen de comparatie, nici macar daca se apeleaza la memoria tragediei din 9/11. Cu atat mai mult in aceste zile trebuie conturata o perspectiva realista, care sa-i ajute pe oamenii de afaceri prinsi in capcana disperarii - la a carei formare a contribuit din plin si informarea defectuoasa – sa depaseasca momentul de panica si sa revina firesc la uzul ratiunii.
 
Ca orice alta criza, si aceasta va trece
Au existat, in istoria recenta, situatii in care falimentul parea inevitabil, ca urmare a unor factori de influenta externi. Este suficient de amintit impactul crizei financiare din 2009 sau cel al atacului asupra cladirilor World Trade Center, din New York. Si atunci existau linii de credit, facturi de incasat, comenzi intarziate etc., toate constituindu-se in factori reali de risc, aparent imposibil de depasit. „Suferinta” a fost cu atat mai mare pentru firmele care nu ofereau bunuri economice indispensabile vietii, a caror achizitie nu putea fi amanata. Insa la fel de adevarat este ca in nicunul dintre cazuri scenariul cel mai pesimist nu s-a transpus in practica, in foarte scurt timp comenzile relansandu-se. Practic, este aproape axiomatic faptul ca la fel de abrupt cum intra in panica, pietele revin la normalitate, ceea ce se va vedea in perioada urmatoare. Este in natura umana dorinta de depasire a starilor de „hibernare”, antropologic vorbind omul fiind o fiinta pentru care socializarea este un modus vivendi. Dorinta de actiona, de a-si petrece timpul, de a trai in mod firesc va depasi rapid teama, de multe ori exacerbata. Actuala criza nu va dura o vesnicie. Desi clientii companiilor nu se gandesc in prezent la relatiile comerciale uzuale, isi vor revizui comportamentul mai curand decat s-ar astepta oricine.

Prioritate pentru lucrurile esentiale
Este posibil ca la momentul actual, multi oameni de afaceri sa fie mai atenti la realitatile apropiate – amanarea de evenimente, intalniri, reprogramarea proceselor de instalare etc. Abordarea respectiva, desi instictiva, ar trebui depasita, acordand atentie altor aspecte care au darul real de a consolida compania. O prima lamurire necesara este aceea ca termenul „pandemie” are strict conotatii geografice si nu este legat in niciun fel de apocalipsa. De aceea, este bine ca acest „buzzword” negativ sa fie evitat. Un alt obiectiv spre care ar trebui focalizata atentia este legat de comunicarea cu propria echipa, cu partenerii si cu clientii, pentru a optimiza relatiile cu acestia si a aduce la un numitor comun toate punctele de interes pentru parti. Este vital ca interlocutorii din cadrul respectivului dialog sa „simta” ca interesele proprii sunt luate in considerare la modul cel mai serios si ca firma pune in centrul atentiei sale deservirea lor optima. De asemenea, analiza pierderilor conjuncturale suferite ar trebui inlocuita cu activitati care sa vizeze instruirea, planificarea, dezvoltarea sistemelor, conturarea noilor planuri de afaceri. Probabil ca din toate acestea, cel mai important aspect este cel legat de instruire.
 
Viitorul trebuie perceput optimist si asteptat cu nerabdare
Nici gripa porcina, nici cea aviara, daca ar fi amintite doar acestea doua, nu au distrus economia mondiala. In prezent, eforturile de limitare a epidemiei si gasire a unui tratament sunt binevenite, insa este cat se poate de clar ca un simplu virus nu are capacitatea de a induce modificari esentiale asupra afacerilor. Este adevarat faptul ca in ultimele zile bursele de valori mobiliare au suferit declinuri drastice, dar la fel de adevarat este si ca asa cum o gripa nu poate afecta bilantul unei mari companii, nici acest virus nu va avea puterea de a anula increderea consumatorilor. Situatia este doar temporara, un fel de stop-cadru negativ. Se stie  faptul ca bursele sunt in genere speculative si extrem de sensibile la temerile oamenilor. Insa piata mobiliara isi va reveni, asa cum a facut-o si in trecut, acesta fiind motivul principal pentru care „increderea” trebuie sa devina cuvantul de ordine. Noile oportunitati de dezvoltare a afacerii ar putea parea ca au secat, dar experientele anterioare au demostrat faptul ca cererea pentru produsele promovate nu poate disparea, ci – cel mult – poate lua doar o scurta pauza, urmand sa revina in tromba, cu o forta la care nimeni nu se asteapta in prezent.
 
Provocarea actuala – o lectie din care cei intelepti vor invata
O asemenea disfunctionalitate cum este cea in prezent se poate transforma pentru unele afaceri intr-o oportunitate. Multe companii nu aveau inainte de evenimentele curente o situatie financiara stralucita, aflandu-se in situatia elefantului din incapere. Singura lor alternativa era aceea de a transforma o astfel de problema intr-o suma de probleme mai mici, pe care ulterior sa le poata gestiona in siguranta. O abordare recomandata este aceea de incercare a intelegerii cauzelor care au dus la situatia dificila, pentru a evita repetarea sa in viitor. Deseori, oamenii de afaceri vorbesc despre sustenabilitate, marja bruta a profitului sau cheltuieli generale, uitand sa ia in calcul eventualele piedici, erori, scaderi, crize sau chiar situatii de urgenta, cum este cea curenta. Trebuie recunoscut ca principalul vinovat in cazul in care o companie este prinsa nepregatita in valtoarea unei catastrofe cu un cash flow insuficient este chiar managementul acelei companii. De aceea, criza actuala ar trebui sa fie o lectie pentru toata lumea, principala invatatura fiind aceea necesitatii unei discipline financiare, care sa asigure compensarea completa a perturbarilor generate de o viitoare disfunctionalitate economica. Recomandarea generala pentru toate companiile este ca, in functie de profil, sa aplice masurile pe care le considera potrivite in aceasta stare negativa si sa ia deciziile potrivite pentru ca riscul de a se repeta sa dispara. De aceea, este necesar ca oamenii sa-si pastreze capul pe umeri si sa astepte revenirea cererii, care cu siguranta nu va intarzia. Ulterior, companiile vor fi mai puternice si mai profitabile. Conditia este ca abordarea sa fie pozitiva, iar atentia sa se concentreze in directia corecta.
 
COVID-19
athena_370px
ghid_montaj
A aparut editia
MAI 2020!

Autentificare

Conferinta EURO-Fereastra - 2019
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2019-2020 & Perspective 2021-2025
hautau 2017
hospice doneaza
SIMONSWERK