Preturile la ferestrele comercializate in Austria prezinta variatii mari atat intre comercianti, cat si din punct de vedere regional, dupa cum indica rezultatele unui test de tip Mystery Shopping, realizat de Interconnection Consulting. Cumparatorii din Burgenland, de exemplu, trebuie sa cheltuiasca mai mult atunci cand iau decizia de achizitie a unei ferestre. Practic, la un pret de 621,5 euro, Burgenland este pe primul loc in topul aferent ansamblurilor standard din PVC, cu dimensiuni de 90 cm × 130 cm. Austria Inferioara, Vorarlberg, Tirolul si Stiria se plaseaza, la randul lor, peste nivelul mediu de 547 euro. In Austria Superioara, aceste produse sunt cele mai ieftine, ajungand la un nivel mediu de 492 euro. Comparativ cu anul precedent, valoarea mediana pe plan national pentru ferestrele din PVC a crescut cu peste 106 euro. Suplimentul pentru securitate sporita (de exemplu, prin dotarea cu manere incuiate) este de aproximativ 25%. In functie de marca si de diverse caracteristici precum izolarea fonica, valoarea Ug (coeficientul de transfer termic al geamului termoizolant), clasa de securitate antiefractie etc., gama de preturi la modelele standard din punct de vedere dimensional variaza intre 192,5 euro si 1.026,1 euro. In cazul modelelor compozite din lemn/aluminiu, intervalul de pret este cuprins intre 659,3 euro si 1.890,8 euro. La categoria respectiva, Viena este cea mai scumpa provincie, cu un pret mediu de 1.139,9 euro, depasind Burgenland si Vorarlberg. Austria Superioara se plaseaza pe ultima pozitie si la aceasta categorie, cu aproximativ 960 de euro. Pretul mediu la ferestrele din lemn/ aluminiu a fost calculat 1.041,6 euro, cu un adaos de 11,4% pentru cresterea gradului de securitate. Costurile medii de instalare, inclusiv livrarea si demontarea tamplariei termoizolante existente, sunt de 2.844 de euro, variatiile fiind, de asemenea, foarte mari intre provinciile federale. In Salzburg, instalarea este mult mai scumpa, ajungand la 3.199 de euro, fata de Carintia, unde costurile se ridica la 2.005 euro. Trebuie precizat ca fiecare al treilea furnizor de servicii specifice (38,7%) acorda o serie de discounturi, care se ridica, in medie, la 4,1%, considerabil mai putin decat valoarea din anul precedent, care ajungea la 10%. Pentru informatii suplimentare, click
aici