Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Duminica, 22 Decembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Producatori de Tamplarie - INWIDO: Crestere in e-commerce si flux sporit de lichiditati in primele 9 luni
INWIDO: Crestere in e-commerce si flux sporit de lichiditati in primele 9 luni
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 01 Nov 2019 06:29
Producatorul multinational de tamplarie termoizolanta Inwido AB (cu baza operationala in Suedia, dar cu vanzari ce il fac lider in tarile nordice si un fabricant european de top, inclusiv in estul continentului) a anuntat ca rezultatele financiare din primele noua luni ale anului in curs au fost fluctuante, in contextul unei dinamici organice negative, determinate, pe de-o parte, de conditiile meteo nefavorabile din perioada de referinta, iar pe de alta parte, de operatiunile derulate la un nivel redus in cadrul diviziei ce acopera teritoriul nord-european. Rezultate pozitive s-au consemnat, insa, in zona de e-commerce, unde Inwido s-a implicat puternic, iar in anumite tari din aria de business Sud (Inwido Sud) s-au constatat cresteri ale vanzarilor de ferestre, concomitent cu o sporire a profitabilitatii, ca urmare a aplicarii noii strategii de afaceri, in pofida diminuarii cvasigenerale a livrarilor.
„In intervalul ianuarie-septembrie 2019, vanzarile nete s-au plasat la putin peste 4,818 miliarde coroane suedeze – SEK (n.r. - sau aproape 448,8 milioane de euro la cursul mediu actual de schimb), in crestere, in termeni reali, cu mai putin de +1%, dar reflectand o scadere organica de -3%. In acelasi timp, EBITA si EBITA operational au fost de 435 milioane SEK (fata de 420 milioane SEK), astfel incat putem continua implementarea strategiei Simplify, chiar si in contextul in care conditiile economice au ramas provocatoare pe principalele piete in care activam. Totodata, in cel de-al treilea trimestru din 2019, indicatorii financiari de baza atesta vanzari nete de 1,66 miliarde SEK (-1% in termeni reali si -2% din punct de vedere organic), iar EBITA si EBITA operational au fost in crestere, pana la 203 milioane SEK. In iulie-septembrie 2019, ca urmare a profitabilitatii sporite, s-au putut formula in continuare diverse initiative de eficientizare a costurilor, in timp ce fluxul de lichiditati din activitati operationale, calculat dupa eliminarea unor schimbari in capitalul de lucru, s-a cifrat la 319 milioane SEK (fata de 149 milioane SEK), aspect care ne-a permis ajustarea ratei dintre datoria neta si EBITDA la 2,5, comparativ cu 3, in urma cu 12 luni”, a declarat Henrik Hjalmarsson, presedinte si CEO al Inwido.
Analizand rezultatele pe noile divizii, conturate prin implementarea strategiei Simplify, pentru Inwido Nord (reunind fostele segmente operationale Suedia-Norvegia si Finlanda), contextul a fost fluctuant, cu o diminuare de -7% in termeni reali a rulajului din iulie-septembrie 2019, in contextul in care regresul vanzarilor pe pietele de constructii noi din Suedia si Finlanda (aflate in declin), precum si scaderea increderii consumatorilor (desi comenzile acestora au inceput sa se stabilizeze) au erodat profitul, ceea ce s-a reflectat printr-o diminuare a indicelui EBITA operational.
Insa, in cazul Inwido Sud (fostele segmente Danemarca si EBE – inclusiv Marea Britanie si Romania, precum si companiile e-commerce), cresterea a fost continua, vanzarile plasandu-se pe un trend ascendent (+7% in termeni reali) in iulie-septembrie 2019. Rata EBITA operational la finele perioadei de referinta a urcat la 18,7%, ceea ce a presupus si o sporire deosebita a acestui indicator (de la 17,5% cu 12 luni in urma). Mai mult, trendul ascendent al livrarilor prin platforma e-commerce s-a mentinut la cote optime, astfel incat 10% din vanzarile consolidate ale primelor noua luni a.c. reprezinta contributia platformei online.
Data fiind proportia fiecarui segment de piata in structura vanzarilor (74% fiind cota produselor achizitionate direct sau indirect de consumatorii finali si 26% livrarile catre industrie), platforma de comert electronic (e-commerce) continua sa aiba o importanta deosebita. In general, cu toate ca beneficiarii finali sunt reticenti in ceea ce priveste inlocuirea ferestrelor, mai ales in nordul Europei, perspectivele sunt moderat-pozitive. Henrik Hjalmarsson a anuntat, in acest context, ca prognozele pentru 2019 continua astfel sa reflecte o situatie mixta. „Cu o profitabilitate relativ optima si cu un flux puternic de numerar, fiind sustinuti de 28 de companii, intram in al patrulea trimestru cu incredere, dar si cu precautie. Piata industriala nord-europeana ramane dificila, iar evaluarea pietelor de consum din regiunea Europei de Nord indica existanta mai multor factori imprevizibili. In fiecare zi, depunem eforturi pentru a eficientiza si dezvolta companiile din ariile geografice in care conditiile economice sunt mai dificile, in acelasi timp, rafinand afacerile pe pietele in care contextul este favorabil si continuam sa investim pentru dezvoltarea platformei de comert electronic. Facem toate acestea pentru a putea indeplini in mod optim cererea ce provine atat de pe segmentul de constructii noi, cat si din cadrul celui de reabilitare termica. Demonstrand capacitatea noastra de a rezista in perioade dificile, cu marje stabile si cu posibilitatile deosebite de dezvoltare a companiilor noastre, ne consideram bine pozitionati pentru a aborda conditiile pe care pietele-tinta si clientii nostri ni le vor impune in viitor”, a concluzionat Henrik Hjalmarsson.
***
In opinia managerilor sai, Inwido este cel mai mare producator european de ferestre si unul dintre furnizorii de top, pe plan continental, de usi. Corporatia are operatiuni in Danemarca, Finlanda, Norvegia, Suedia (unde se afla si firma-mama, la Malmö), Austria, Germania, Estonia, Irlanda, Lituania, Romania, Polonia, respectiv Marea Britanie. De asemenea, Inwido exporta ansambluri de tamplarie in numeroase alte tari europene. Grupul promoveaza cel putin 20 de marci cu un puternic impact local, printre care se afla Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Hemmafönster, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat si Sokolka, are circa 4.500 de angajati si a generat vanzari de peste 6,4 miliarde SEK (circa 624 milioane de euro) in 2017, respectiv mai mult de 6,6 miliarde SEK (aproape 630 milioane de euro in 2018). Prin intermediul grupului recent achizitionat Bedst & Billigst (cu o baza operationala de productie in Romania), Inwido are, astfel, o prezenta activa in tara noastra. Informatii suplimentare, la www.inwido.com
 
ABONARE REVISTE
rehau
TSV
SISECAM
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left