Producatori de tamplarie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
21 Feb 2020 06:58
|
Producatorul suedez de tamplarie termoizolanta Inwido a realizat, in trimestrul al patrulea din anul anterior, o cifra de afaceri de 1,81 miliarde coroane suedeze – SEK (circa 170 milioane de euro), cu 3% mai mica fata de perioada de referinta. Veniturile operationale corespunzatoare s-au plasat la 186 milioane SEK, aferente unei marje de 10,3%. La nivelul intregului an fiscal, Inwido a realizat vanzari de 6,63 miliarde SEK (-1%), iar fluxul operational de numerar a sporit de la 434 milioane SEK la 925 milioane SEK. Conducerea companiei afirma ca anul 2019 a evoluat conform asteptarilor, printre performantele notabile, alaturi de dublarea indicatorului de cash flow remarcandu-se diminuarea semnificativa a nivelului de indatorare. In acest fel, devine posibila transpunerea in practica a strategiei de realizare a unor achizitii rentabile, la momentul oportun. Noul model simplificat de gestionare a afacerilor a dat rezultatele scontate, ceea ce ii determina pe managerii companiei sa priveasca in mod optimist in viitor. Cu toate acestea, perioada analizata nu a fost complet lipsita de convulsii, consemnate mai ales pe pietele din Suedia si Finlanda, care a continuat sa afecteze operatiunile din segmentul de nord al activitatii, ducand la o diminuare de 6% a incasarilor si o depreciere a veniturilor de la 90 milioane SEK la 75 milioane SEK. Situatia a fost pe deplin compensata de zona de sud a afacerilor, unde acelasi indicator a crescut de la 139 milioane SEK la 147 milioane SEK. In plus, divizia de comert electronic a ajuns la o pondere de 8% din cifra de afaceri si a asigurat o consolidare a valorii de backlog (nivelul total al comenzilor aflate in lucru). Pentru intervalul urmator, expertii companiei estimeaza ca industria din nordul continentului se va confrunta in continuare cu anumite provocari, cu toate ca nu este exclusa nici o stabilizare. Dezvoltarea se va baza si in viitor pe capacitatea recunoscuta a Inwido de a genera profituri si fluxuri de numerar pe care sa se bazeze extinderea ulterioara. In Romania, compania este prezenta prin achizitia Bedst & Billigst, care are o baza operationala de productie in tara noastra.
|