INWIDO: Rezultate fluctuante in T1 2019, datorate conditiilor meteo nefavorabile |
Producatori de tamplarie Publicat de Cosmin Dincu 11 Iun 2019 07:12 |
Producatorul multinational de tamplarie termoizolanta Inwido AB (cu baza operationala in Suedia, dar cu vanzari ce il fac lider in tarile nordice si un fabricant european de top, inclusiv in estul continentului) a anuntat ca rezultatele financiare din primul trimestru al anului in curs au fost fluctuante, in contextul unei dinamici organice negative, determinate, pe de-o parte, de conditiile meteo nefavorabile din perioada de referinta, iar pe de alta parte, de operatiunile derulate la un nivel redus in Suedia – si nu numai. In orice caz, din punct de vedere sezonier, primul trimestru al fiecarui an este cel mai slab pentru Inwido.
„In intervalul ianuarie-martie 2019, vanzarile nete s-au plasat la putin peste 1,44 miliarde coroane suedeze – SEK (n.r. - sau aproape 153,6 milioane de euro la cursul mediu actual de schimb), in crestere, in termeni reali, cu +4%, dar reflectand o scadere organica de -2%. In acelasi timp, EBITA si EBITA operational au fost de 45 milioane SEK (fata de 42 milioane SEK), insa, cu toate ca indicatorii profitabilitatii s-au majorat intr-un mod nesemnificativ, continuam implementarea strategiei Simplify, in contextul in care conditiile economice au ramas provocatoare pe principalele piete in care activam. Zona de e-commerce continua sa se dezvolte puternic, cu o crestere organica de +33%, reprezentand actualmente 9% din vanzarile grupului, iar valoarea intregului portofoliu de comenzi a sporit cu 8%, in timp ce contractele potentiale, ce au ramas la acelasi nivel ca in primul trimestru din 2018, beneficiaza de un mix mult mai avantajos, cu o proportie crescuta pe segmentul de consumatori. De asemenea, fluxul de lichiditati din activitati operationale, calculat dupa eliminarea unor schimbari in capitalul de lucru, care este in mod normal negativ in primul trimestru al fiecarui an, din cauza sezonalitatii, s-a cifrat in ianuarie-martie a.c. la 51 milioane SEK”, a declarat Henrik Hjalmarsson, presedinte si CEO al Inwido.
Analizand rezultatele pe divizii, pentru Inwido Nord (reunind fostele segmente operationale Suedia-Norvegia si Finlanda), contextul a fost fluctuant, cu o diminuare de -4% in termeni reali a rulajului din primele trei luni ale lui 2019 (si cu o scadere organica de -8%), pana la 848 milioane SEK, in contextul in care conditiile meteo nefavorabile si prabusirea increderii consumatorilor spre finalul anului trecut, trend remarcat si in primele trei luni a.c., au erodat profitul, ceea ce s-a reflectat printr-o diminuare a indicelui EBITA operational, cu -94%. De asemenea, la 31 martie 2019, portofoliul de contracte si comenzi, exprimat in monede locale, a fost cu -13% mai redus decat in perioada similara a anului precedent.
Insa, in cazul Inwido Sud (fostele segmente Danemarca si EBE – inclusiv Marea Britanie si Romania, precum si companiile e-commerce), cresterea a fost continua, vanzarile plasandu-se la aproape 552 milioane SEK (+22% in termeni reali si +10% din punct de vedere organic). Rata EBITA operational la finele perioadei de referinta a urcat la 10,9%, ceea ce a presupus si o sporire puternica a acestui indicator (de la 5,8% cu 12 luni in urma). Mai mult, portofoliul de contracte si comenzi s-a majorat cu +31% (in monede locale).
Data fiind proportia fiecarui segment de piata in structura vanzarilor (74% fiind cota produselor achizitionate direct sau indirect de consumatorii finali si 26% livrarile catre industrie), platforma de comert electronic (e-commerce) are o importanta deosebita. In general, cu toate ca beneficiarii finali sunt reticenti in ceea ce priveste inlocuirea ferestrelor in sezonul rece (aspect care a avut un impact negativ usor asupra rezultatelor financiare din ianuarie-martie a.c.), perspectivele sunt pozitive. Prognozele pentru 2019 continua astfel sa reflecte, in cazul Inwido Nord, o directie buna pentru firmele afiliate din Norvegia si afaceri decente in Finlanda, cu provocari majore pe piata suedeza. De aceea, se va acorda mai multa atentie diviziei Inwido Sud, unde in Danemarca trendul ascendent este asteptat sa continue, iar operatiunile din Marea Britanie si Irlanda vor fi stabile si rentabile. In acelasi timp, continua dezvoltarea platformei de e-commerce, estimandu-se ca aceasta ar putea avea un aport major, de aproape 30%, la cresterea organica a rulajului diviziei.
***
In opinia managerilor sai, Inwido este cel mai mare producator european de ferestre si unul dintre furnizorii de top, pe plan continental, de usi. Corporatia are operatiuni in Danemarca, Finlanda, Norvegia, Suedia (unde se afla si firma-mama, la Malmö), Austria, Germania, Estonia, Irlanda, Lituania, Romania, Polonia, respectiv Marea Britanie. De asemenea, Inwido exporta ansambluri de tamplarie in numeroase alte tari europene. Grupul promoveaza cel putin 20 de marci cu un puternic impact local, printre care se afla Elitfönster, SnickarPer, Hajom, Hemmafönster, Outline, Tiivi, Pihla, Diplomat si Sokolka, are 4.455 de angajati si a generat vanzari de peste 6,4 miliarde SEK (circa 624 milioane de euro) in 2017, respectiv mai mult de 6,6 miliarde SEK (aproape 630 milioane de euro in 2018). Prin intermediul grupului recent achizitionat Bedst & Billigst (cu o baza operationala de productie in Romania), Inwido are, astfel, o prezenta activa in tara noastra. Informatii suplimentare, la www.inwido.com
|