IZOTEC: De la un jucător local, la competitor european certificat IFT Rosenheim |
Producatori de tamplarie Publicat de Ovidiu Stefanescu 03 Iun 2024 06:30 |
In cei 20 de ani de activitate pe piata de tamplarie termoizolanta din Romania, producatorul de ferestre si usi Izotec a evoluat de la pozitia de jucator local, la cea de companie cu o prezenta europeana solida. Acest salt urias a fost posibil gratie inovatiei continue si a serviciilor imbunatatite asigurate clientilor. La inceput, eforturile au fost concentrate in directia dezvoltarii si consolidarii solutiilor promovate pe piata nationala, prin investitii tehnologii de varf si formarea unei echipe dedicate de experti. Toate acestea au permis construirea unei reputatii solide si extinderea bazei de clienti. Odata cu dezvoltarea care a urmat in mod firesc initiativelor respective, operatiunile au fost extinse la nivel national si international. Astfel, au fost inaugurate noi centre de productie si dezvoltate parteneriate strategice in diverse regiuni, Izotec consolidandu-si pozitia competitiva in industrie si deschizandu-si noi oportunitati de crestere. In ultimii ani, atentia a fost focalizata pe diversificarea portofoliului de produse si servicii, in acord cu nevoile si tendintele pietei. Strategia a presupus investitii constante si consistente in inovatie, precum si imbunatatiri tehnologice semnificative, toate subordonate scopului de consolidare a pozitiei de lider in industrie.
Marca IFT Qualität pentru o companie orientata permanent spre performanta
Istoria producatorului din Piatra Neamt a inceput in 2004, cand au demarat operatiunile de productie a tamplariei din PVC si s-a marcat astfel inceputul unei calatorii de succes in industria de profil din Romania. Trei ani mai tarziu, activitatea a fost relocata intr-un spatiu generos, cu o arie de 20.000 mp, unde s-au pus in functiune doua linii complete de productie, care au asigurat consolidarea infrastructurii si a capacitatilor operationale. ”Am fost primul producator care a adus in Romania un centru de prelucrare cu comanda numerica (CNC), in 2007, pentru a asigura o calitate superioara a ferestrelor PVC, conform standardelor internationale. In 2008, am produs prima fereastra romaneasca certificata cu marcajul CE, recunoastere acordata de institutul european IFT Rosenheim, din Germania, in acest fel confirmandu-ne angajamentul pentru calitate si conformitate. In 2015, am fost onorati sa primim titlul de Partener GOLD din partea furnizorului de profile din PVC Gealan, in semn de apreciere pentru colaborarea noastra excelenta in Romania”, afirma Ciprian Chelariu, administrator al societatii. In 2017, Izotec a inaugurat cea de-a treia linie de productie proprie, echipata cu tehnologie de varf, ce includea un centrul de debitare si prelucrare Schirmer, unic in tara la momentul respectiv. In anul urmator, compania a sustinut elaborarea primului ghid de montaj profesionist in limba romana, in colaborare cu IFT Rosenheim si publicatia de specialitate Fereastra, consolidandu-si astfel expertiza si contribuind la dezvoltarea industriei. Anul 2019 a fost cel in care producatorul din Piatra Neamt a obtinut nivelul superior de certificare, reprezentat de marca IFT Qualität, din partea Institutului IFT Rosenheim din Germania, pentru toate gamele de ferestre PVC, ceea ce reprezinta o recunoastere a angajamentului constant pentru excelenta si calitate. In 2022, compania a implementat in fluxul propriu de productie o serie de utilaje automatizate de la Urban Gmbh & Co. Investitia recenta a exercitat un impact major asupra activitatii echipei de profesionisti a Izotec si a dus la imbunatatirea calitatii ferestrelor executate, precum si la cresterea vitezei de productie. Efortul financiar aferent s-a ridicat la un milion de euro si a fost posibil prin accesarea fondurilor norvegiene. Integrarea in fluxul de productie a acestor utilaje moderne si automatizate a facilitat imbunatatirea neta a eficientei proceselor proprii de fabricatie. Practic, aceasta actiune a contribuit in mod direct la cresterea satisfactiei clientilor, precum si la mentinerea competitivitatii pe piata.
Adaptabilitatea ridicata a permis consolidarea permanenta a vanzarilor
Evolutia cronologica a Izotec este, totodata, reflectata de trendul ascendent pe care s-a situat cifra de afaceri a companiei in aceste doua decenii. Practic, vanzarile, in ansamblul lor, au inregistrat o evolutie constanta de-a lungul perioadei respective. ”In ultimul timp, pe fondul crizelor succesive cu care s-a confruntat economia mondiala incepand cu 2019, am observat o usoara scadere a rezultatelor, influentata in special de situatia de pe piata globala de constructii, manifestata in toate tarile in care suntem prezenti: Romania, Italia, Franta, Germania, Austria, Anglia si Belgia. Cu toate acestea, ne-am atins obiectivele stabilite, datorita adaptabilitatii ridicate de care am dovedit ca suntem capabili si a eforturilor noastre continue de inovare si eficientizare. In ceea ce priveste tintele pe care ni le-am propus pe termen mediu si lung, am stabilit ca obiectiv principal mentinerea ritmului de crestere, concomitent cu consolidarea pozitiei noastre atat pe piata interna, cat si pe cea internationala. Ne angajam sa devenim prima optiune pentru utilizatorii care cauta solutii viabile pentru ferestre de inalta calitate, prin oferirea de produse si servicii superioare si prin investitii continue in inovatie si in imbunatatirea calitatii solutiilor promovate”, mai subliniaza administratorul companiei.
Sustenabilitatea, alaturi de masuri concrete de consolidare operationala, pentru succesul afacerii
Referindu-se la situatia economica actuala a pietei de profil, marcate de perturbari consemnate in ultimii ani, Ciprian Chelariu considera ca aceasta constituie o provocare semnificativa pentru industria de profil, afirmand ca ”suntem optimisti in ceea ce priveste perspectiva de redresare, avand in vedere nevoia crescanda de solutii de tamplarie termoizolanta. Acest aspect este accentuat de preocuparile tot mai mari legate de eficienta energetica si sustenabilitate, care au crescut si vor creste cererea pentru produsele noastre. Suntem convinsi ca in viitor diferenta o face calitatea. In acelasi timp, este important de mentionat ca exista o crestere a salariilor din industrie, reflectata in mod semnificativ in preturi. Majorarea salariilor este un factor care influenteaza costurile de productie si, alaturi de sporirea cheltuielilor de transport, acestea se reflecta in preturile finale ale produselor. In ceea ce priveste strategia noastra pe termen lung, avem atentia indreptata catre sursele regenerabile. Recunoastem importanta adoptarii unor practici durabile si responsabile din punct de vedere ecologic, iar investitia in surse regenerabile de energie este un pas esential in aceasta directie. Pentru diminuarea emisiilor de gaze cu efect de sera, am pus in functiune o instalatie de alimentare cu energie electrica, pe baza de celule fotovoltaice. De asemenea, exista oportunitati de consolidare operationala ce pot fi exploatate in favoarea companiei noastre. Ne concentram pe optimizarea proceselor noastre de fabricatie, reducerea costurilor si imbunatatirea eficientei operationale, pentru a ne mentine competitivitatea si a ne adapta la cerintele pietei in continua schimbare. Unul dintre obiectivele noastre principale este acela de a diminua decalajul intre sezon si extrasezon, pentru a ne asigura o stabilitate pe viitor. Aceasta capacitate de a atenua discrepantele sezoniere este vitala pentru supravietuirea pe termen lung a companiilor din domeniul nostru si pentru adaptarea eficienta la cerintele pietei. De aceea, consolidarea operationala urmareste sa eliminam pierderile sezoniere si sa obtinem uniformitate in vanzarile noastre, pe tot parcursul anului. Aceasta strategie va contribui la cresterea durabila a Izotec si la consolidarea pozitiei noastre pe piata”.
Viitorul apartine digitalizarii, iar transformarea Izotec este un proces ireversibil
In ceea ce priveste viitorul, toate semnalele indica faptul ca Izotec este pregatita sa se alinieze la „noua normalitate" si sa adopte digitalizarea, robotizarea si automatizarea in operatiunile curente. Managementul companiei isi propune sa investeasca in tehnologii de ultima generatie si sa dezvolte capacitatile digitale ale societatii, pentru a asigura agilitatea si eficienta necesare pentru preintampinarea provocarilor si capitalizarea oportunitatilor oferite de piata. Izotec se afla deja intr-o etapa avansata a digitalizarii, avand implementata in mare masura aceasta transformare atat in activitatile de birou, cat si in cele din fabrica, precum si in relatiile cu partenerii si furnizorii. Cu toate acestea, factorii de decizie din cadrul companiei sunt constienti ca exista intotdeauna oportunitati de optimizare si imbunatatire. Urmatorul pas strategic avut in vedere este reprezentat de integrarea inteligentei artificiale in activitatea curenta, pentru a obtine date mai rafinate si a anticipa mai bine nevoile si tendintele pietei. ”Aceasta integrare va fi, fara indoiala, o provocare, dar suntem hotarati sa ne aliniem la noua normalitate si sa ne consolidam pozitia in fruntea inovatiei in industria noastra”, mai arata administratorul Izotec.
Operatiunile de export, o prioritate pe termen lung pentru producatorul din Piatra Neamt
”Suntem prezenti pe piata europeana si ne bazam in mare masura cresterea companiei pe operatiunile de export. Ne-am stabilit obiectivul de a consolida pozitia noastra pe plan international, dorind sa devenim prima optiune pentru cei care cauta solutii viabile pentru ferestre de inalta calitate. In ceea ce priveste livrarile pe piata externa, Izotec a avut de mult timp o prezenta solida pe plan international, adaptandu-se dinamic la schimbarile in cerere. Chiar daca uneori am intampinat scaderi in anumite regiuni, am inregistrat cresteri semnificative in altele, datorita adaptabilitatii noastre si calitatii recunoscute a produselor noastre. Ne concentram asupra extinderii prezentei noastre internationale, identificand noi oportunitati si dezvoltand parteneriate strategice, pentru a stimula cresterea si a ne consolida pozitia pe piata globala. Pe piata europeana, concuram cu producatorii polonezi, care ofera preturi mai mici si sunt foarte vizibili. Cu toate acestea, ne diferentiem prin servicii integrate, consultanta, suport post-vanzare si servicii «last mile», oferind o valoare adaugata clientilor nostri. Aceste aspecte reprezinta punctele noastre forte si pe care mizam in competitia internationala”, incheie Cirpian Chelariu.
|