KONDOR continua dezvoltarea si aniverseaza 20 de ani de activitate in 2023 |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 10 Feb 2023 06:10 |
In 2023, compania Kondor, din Bucuresti, aniverseaza 20 de ani de activitate pe piata nationala a tamplariei termoizolante si a produselor de umbrire/ inchidere, avand ca principale obiective de business extinderea activitatilor de vanzari pe plan national si international si obtinerea unei cresteri a cifrei de afaceri de cel putin 20% fata de 2022. Alexandru Stanescu, Owner Kondor, precizeaza ca, in prezent, activitatea companiei consta in productia si comercializarea de rulouri exterioare si raffstore-uri care sunt jaluzele exterioare din aluminiu (categorie ce are o contributie de 50% la incasarile totale ale firmei), usi de garaj (30%), grilaje metalice (10%) si plase de protectie impotriva insectelor (10%).
- Detaliati modul in care se configureaza oferta de produse si preferintele beneficiarilor din ultimul timp.
- Prin produsele pe care le comercializam, acoperim orice fel de solicitare, atat pentru modelele economice, cat si pentru cele de cea mai buna calitate. Astfel, din informatiile pe care le detinem, suntem singura companie de pe piata din Romania care isi comercializeaza produsele in trei game distincte, in functie de dotari si caracteristici, respectiv PREMIUM (include produse fabricate cu sisteme integrate, certificate CE), OPTIMA (modele cu dotari suplimentare, in orice varianta de culoare) si STANDARD (produse fabricate doar cu dotari si in culori standard). Anul trecut, am introdus in portofoliul propriu raffstore-urile, pe care intentionam sa le promovam intens in 2023. Desi nu sunt foarte cunoscute in Romania, estimam o cerere in crestere substantiala in urmatorii ani pentru acestea. De asemenea, in 2022, ne-am concentrat foarte mult pe productia usilor de garaj si pe dezvoltarea gamei de produse si optimizarea productiei, in general.
- Care sunt cele mai recente masuri adoptate pentru dezvoltare?
- In 2022, am investit peste 100.000 euro in deschiderea noului spatiu de productie pentru usile de garaj si grilajele metalice, precum si in achizitia de utilaje noi. In paralel, am continuat dezvoltarea propriului sistem de tip ERP, de gestionare a productiei si comenzilor, implementat inca din 2009. Din informatiile noastre, in acest moment, sistemul ERP pe care il detinem este singurul din Romania cu toate departamentele integrate, de pe segmentul specific de piata. Pentru atingerea obiectivelor pe care le avem pentru 2023, am implementat inca din 2022 noi politici comerciale, iar unul dintre cei mai importanti pasi a fost cooptarea pentru functia de director general a domnului Mihai Motora, cu o experienta solida de peste 20 ani in management si in dezvoltarea afacerilor la nivel national si european.
- Descrieti cum se realizeaza operatiunile de livrare.
- Asiguram distributia pe plan national, printr-o retea de peste 1.200 de parteneri, precum si la export, in Germania, Franta si Italia, unde ajung aproximativ 20% din produsele noastre. In 2023, ne dorim sa extindem reteaua de distributie prin adaugarea unor noi trasee de livrare si analizam oportunitatea deschiderii unor centre logistice in principalele orase din zonele cu cel mai mare volum de vanzari.
- Cum intentionati sa va dezvoltati activitatea pe termen scurt si mediu?
- Pentru urmatorii ani, vizam o dezvoltare solida si sustinuta atat la nivel national, cat si european. Expansiunea a fost demarata deja in 2022, prin extinderea zonelor de livrare, deservindu-le cu autoutilitare proprii, precum si prin intensificarea operatiunilor de vanzare si distributie la export. In prezent, detinem module complexe de logistica, vanzari, achizitie, planificare a productiei si gestiune a stocurilor. Sistemul integrat pe care il avem astazi a pornit de la un simplu configurator de produs. In prezent, consideram ca suntem posesorii uneia dintre cele mai tehnologizate companii din domeniul tehnicii de umbrire din Romania, materia prima folosita provenind din tari precum Franta, Polonia, Turcia, Grecia, Germania sau Italia. Intentionam sa ne focalizam in continuare pe dezvoltarea segmentului usilor de garaj de tip rulou, care au avut cea mai mare pondere in vanzari in 2022 dupa rulourile exterioare si pentru a caror productie, alaturi de cea a grilajelor metalice, a fost inaugurata anul trecut noua hala de fabricatie.
- Care au fost principalele provocari ale anului 2022 si ce estimari aveti in ceea ce priveste evolutia segmentului specific de piata din 2023?
- Una dintre cele mai mari provocari ale anului 2022 a fost reprezentata de mentinerea unor preturi competitive, pe fondul cresterii preturilor materiei prime, deoarece ne-am dorit sa pastram aceeasi calitate a produselor. Am renegociat contractele cu principalii furnizori, dar am gasit si noi colaboratori care ne permit, pe langa preturile competitive, inclusiv sa imbunatatim calitatea produselor si serviciilor oferite. O alta provocare careia a trebuit sa-i facem fata anul trecut a constat in identificarea si angajarea fortei de munca necesare pentru cele doua unitati de productie pe care le detinem in localitatile Urziceni si Popesti-Leordeni, de langa Bucuresti. Odata cu noile schimbari si politici comerciale pe care le vom adopta pe termen scurt, ne dorim sa diminuam la minim urmele pandemiei, care a generat dificultati in aprovizionare si in prognozarea costurilor de productie, precum si a achizitiilor de materie prima. De la inceputul crizei sanitare si pana in prezent (cand s-au adaugat efectele conflictului militar din Ucraina), unele materii prime au avut o crestere a cotatiei de peste 100% si impactul s-a resimtit in majorarea preturilor produselor (semi)finite si in gasirea unor alternative la furnizorii existenti. Unii dintre acestia au reusit sa se adapteze mult mai rapid si sa ne ofere solutii la problemele aparute pe lantul de aprovizionare, insa pe altii am fost nevoiti sa ii inlocuim. Pe langa acest aspect, preturile materialelor de constructii au crescut, de asemenea, foarte mult, insa efectul acestui lucru l-am observat la finalul anului 2022, cand unii dezvoltatori cu care colaboram au inceput sa-si restranga activitatea si sa fie precauti in ceea ce priveste dezvoltarea unor proiecte noi in acest an. Suplimentar, razboiul din Ucraina, care a venit in continuarea pandemiei, ne-a afectat in cea mai mare parte prin cresterea preturilor la energie si, cel mai grav, prin nesiguranta in stabilitatea economiei, care s-a raspandit in randul consumatorilor si care a dus la scaderea cererii. Faptul ca acest razboi inca nu are un final predictibil si ca se discuta de o recesiune economica in anul 2023 face ca nivelul cererii sa se mentina, in continuare, scazut.
|