
In anul 2024, compania Lipoplast a obtinut o cifra de afaceri de peste 60 de milioane de lei si un indice EBITDA de peste 4,5 milioane de lei. „In anul 2025 ne propunem o crestere de 10% a cifrei de afaceri fata de 2024, bazandu-ne pe investitiile pe care le-am facut chiar la finalul anului precedent, respectiv punerea in functiune a unei linii moderne automatizate pentru productia de geam termoizolant, marca FOREL. Totodata, pentru anul in curs, vizam obtinerea unui indicator ambitios EBITDA de minimum 4,5 milioane de lei, ce poate fi insa afectat de schimbarile generate de «ordonanta trenulet», cu efect in ceea ce priveste salariile din sectorul de constructii si avand un impact profund generat de cresterile de pret anuntate de furnizorii de materii prime, in principal sticla - si nu numai. Activitatea proprie a constat in 2024 in executia de tamplarie din PVC (cu o contributie de 46% la cifra totala de afaceri), aluminiu (31%) si geam termoizolant (23%). Cel mai recent proiect de investitii pe care l-am derulat a fost reprezentat, asa cum am mentionat anterior, de instalarea unei noi linii de productie complet automatizate, cu o lungime de 40 de metri, ce reprezinta un salt semnificativ in capacitatea noastra de productie si contribuie la eficienta operationala. Aceasta tehnologie de varf va permite fabricarea de geamuri termoizolante de dimensiuni mari, de pana la 4 m x 2,5 m, ceea ce deschide noi posibilitati in personalizarea si diversificarea produselor noastre. In continuare, avem in plan si pentru 2025 alocarea de fonduri pentru extinderea si modernizarea facilitatilor de productie, asigurandu-ne, astfel, ca ramanem competitivi si inovatori pe piata. De asemenea, continuam procesul de digitalizare, punand un accent deosebit pe imbunatatirea comunicarii atat in interiorul companiei, cat si in exteriorul acesteia, cu clientii si partenerii colaboratori. In acest sens, am accesat fonduri europene pentru dezvoltare, avand ca obiectiv completarea suitei de solutii software si extinderea infrastructurii hardware, pentru a optimiza fluxul informational si eficienta operationala. Digitalizarea ramane o prioritate strategica, vizand atat automatizarea proceselor interne, cat si crearea unei experiente fluide si mai eficiente pentru toti partenerii proprii de afaceri. In prezent, avem relatii ferme si de lunga durata cu furnizorii consacrati. Actualizam si renegociem periodic termenii contractuali si reevaluam termenii de plata, costurile si alte aspecte, pentru a beneficia de conditii mai bune. De asemenea, suntem in continua cautare de parteneri noi pe care sa ne putem baza si avem in vedere o imbunatatire permanenta a comunicarii prin organizarea unor intalniri periodice pentru a discuta problemele specifice si pentru a asigura o mai buna intelegere a nevoilor reciproce. Totodata, lucram la digitalizarea proceselor prin utilizarea de platforme pentru managementul relatiilor cu furnizorii, pentru a eficientiza comenzile, livrarile si platile. Consideram ca motoarele principale de dezvoltare a sectorului de tamplarie PVC pe termen scurt, mediu si lung se vor baza pe reglementarile europene in domeniul eficientei energetice, stabilizarea geopolitica din Ucraina si facilitatile economice oferite de intrarea Romaniei in spatiul Schengen. Aceste schimbari vor impulsiona cresterea cererii de produse eficiente din punct de vedere energetic, vor reduce costurile operationale si vor extinde pietele externe, avand ca efect o dezvoltare accelerata a industriei”, a declarat dr. Valeriu Cirpanu, fondatorul Lipoplast. Informatii suplimentare, la
www.lipoplast.ro