
Anul trecut, producatorul de tamplarie termoizolanta din aluminiu Lipoplast s-a implicat in derularea mai multor proiecte majore pe segmentul tamplariei din aluminiu, contribuind, astfel, la realizarea unor cladiri moderne, eficiente energetic si sustenabile. „Dintre acestea, am putea mentiona lucrarile derulate la Institutul de Cercetari Avansate de Mediu (ICAM), din cadrul Universitatii de Vest din Timisoara (un proiect inovator destinat cercetarii in domeniul protectiei mediului), Facultatea de Chimie din cadrul Universitatii Politehnica Timisoara (aici am furnizat si instalat solutii de tamplarie de aluminiu adaptate cerintelor specifice unui mediu academic de inalt nivel) sau Caminul Universitatii din Timisoara, unul dintre cele mai moderne camine studentesti din Romania, care va gazdui peste 600 de studenti (proiect ambitios ce pune accent pe confort, eficienta energetica si integrarea celor mai noi solutii de tamplarie din aluminiu, contribuind la optimizarea consumului energetic si la crearea unui spatiu functional si estetic). La inceputul anului 2025, am demarat proiectul Botanic Alenia, un ansamblu modern, orientat spre eficienta energetica si sustenabilitate, ce va integra cele mai noi tehnologii din domeniul constructiilor. Segmentul productiei tamplariei din aluminiu trebuie sa faca fata, in prezent, unor multiple provocari atat economice, cat si tehnologice. Este vorba, in primul rand, de costurile ridicate ale materiilor prime si energiei (pretul aluminiului fluctueaza, fiind influentat de cererea globala si de costurile tot mai mari ale energiei necesare in procesul de productie), de lipsa fortei de munca specializate (deficitul de personal calificat creste costurile si afecteaza productivitatea) sau de nevoia de digitalizare si automatizare, atat de necesare pentru eficienta si competitivitate, dar care necesita, insa, mari investitii financiare si diverse adaptari sau optimizari. In acelasi timp, alte provocari majore sunt competitia acerba, alternativele precum ansamblurile termoizolante din PVC si chiar din lemn stratificat, care atrag clienti datorita pretului mai mic sau esteticii diferite, precum si reglementarile stricte, intrucat normele de eficienta energetica impun tehnologii avansate si materiale suplimentare pentru cresterea performantei termice. Piata ramane in continuare intr-o situatie delicata, cu perspective economice inca restranse, influentate de costurile mari ale materialelor de constructii, accesul dificil la finantare si prudenta investitorilor. Cu toate acestea, pentru 2025, estimam o revenire treptata a cererii, sustinuta de proiectele de renovare, de masurile europene de eficienta energetica si de o posibila stabilizare a sectorului imobiliar. Ramanem pregatiti sa ne adaptam rapid si sa valorificam orice oportunitate de crestere. Pana acum, intr-un context economic marcat de incertitudini, am reusit sa gestionam provocarile pietei rezidentiale printr-o strategie axata pe parteneriate solide, investitii continue si adaptabilitate la noile realitati ale cererii. Unul dintre punctele noastre forte este colaborarea cu parteneri de inalta calitate, care ne-au oferit stabilitate si continuitate in proiecte. Totodata, am mentinut un ritm constant al investitiilor, inclusiv in tehnologii moderne si eficientizarea proceselor de productie, pentru a asigura produse competitive si adaptate cerintelor actuale. O componenta esentiala a strategiei proprii de afaceri a fost deschiderea catre clientii care ne-au abordat direct prin canale digitale. Digitalizarea interactiunii cu beneficiarii a facilitat o comunicare mai rapida si eficienta, permitandu-ne sa oferim solutii personalizate si sa crestem accesibilitatea serviciilor. In continuare, depunem eforturi sustinute in optimizarea lantului de logistica si aprovizionare, in timp ce gestionarea operatiunilor de distributie si export presupune o coordonare eficienta a productiei, logisticii si relatiilor cu partenerii externi. Pentru o fluidizare cat mai eficienta a fluxului de livrari, detinem o flota proprie de vehicule, dar am incheiat si parteneriate cu transportatori de incredere, ceea ce ne permite sa monitorizam in timp real orice transport. Avand deja o prezenta puternica pe piata interna si internationala (in Belgia, Italia, Germania, Canada, SUA), dorim sa optimizam fluxurile actuale si sa consolidam pietele existente. Totodata analizam posibilitatile de extindere catre noi piete, care prezinta oportunitati de crestere”, a mentionat dr. Valeriu Cirpanu, fondatorul Lipoplast. Informatii suplimentare, la
www.lipoplast.ro