Producatori de tamplarie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
17 Mai 2017 11:10
|
Germania isi asuma din nou pozitia de „locomotiva” a pietei vest-europene de ferestre termoizolante, in 2016 vanzarile din regiune (ce iau in considerare inclusiv rezultatele obtinute in Franta si Elvetia) majorandu-se cu 1,5%, din punct de vedere valoric. Practic, prin aceasta performanta zona respectiva iese oficial din recesiune, reluand cresterea accelerata. Dupa sase ani de contractie continua, producatorii au reusit sa depaseasca toate dificultatile si sa cumuleze incasari de venituri de 9,2 miliarde euro, in crestere cu 140 milioane de euro fata de 2015. Cea mai mare contributie la acest avans a avut-o piata federala, unde livrarile au atins 4 miliarde euro, cu 3,8% mai mari in raport cu anul precedent. Conform analizelor realizate de specialisti, un impuls important a fost dat de cererea pe segmentul imobilelor noi, cu toate ca si dinspre partea lucrarilor de reabilitare impactul pozitiv a fost destul de puternic. In ceea ce priveste situatia din Franta, cresterea a fost de 0,4%, insa cuantumul vanzarilor l-a depasit pe cel din Germania (4,5 miliarde euro) ca urmare a faptului ca in ultimii ani volumul constructiilor noi a fost net superior. Pe piata elvetiana insa cifra totala de afaceri s-a diminuat cu 3,3%, pana la 706 milioane de euro, preturile de livrare aflandu-se sub o presiune foarte mare (declinul acestora fiind de 3,6% fata de 0,5% in Germania si aproape 1% in Franta), in conditiile in care cererea a stagnat. O cauza destul de plauzibila a starii actuale de fapt este constituita de cresterea substantiala a competitiei venite din partea producatorilor est-europeni, inclusiv a celor din Romania, care, in ultimii ani, au vizat cu preponderenta aceste piete, oferind produse similare sau chiar superioare din punct de vedere al performantei, la preturi substantial mai mici. Intr-un context economic atat de favorabil insa, este de asteptat o echilibrare rapida a tendintelor, mai ales avand in vedere perspectivele reale de majorare a cererii, cel putin pe termen scurt si mediu. Aceasta va asigura „front de lucru” pentru toate companiile, precum si o aliniere a preturilor, data fiind estomparea tot mai clara a diferentelor dintre costurile aferente companiilor din statele dezvoltate si din cele emergente.
|