METGLASS isi extinde reteaua de parteneri si spatii de comercializare in 2022 |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 19 Mai 2022 06:00 |
In prezent, principalele produse din oferta companiei Metglass (judetul Bistrita) sunt ferestrele si usile din PVC, aluminiu si lemn-aluminiu, usile de intrare exclusiviste din aluminiu si sistemele de umbrire. Dupa cum precizeaza Ovidiu Morar, General Manager in cadrul companiei, produsele firmei se adreseaza in principal segmentului mediu spre premium al pietei, cererea pentru ansamblurile premium fiind in crestere, in ultimii ani. Portofoliul firmei include ferestre din PVC (realizate cu sisteme din Germania) in proportie de 35% din vanzari, ferestre si pereti cortina din aluminiu (Grecia) - 10%, ferestre din lemn placate cu aluminiu (Italia) - 10%, usi exclusiviste din aluminiu (Grecia) - 25%, precum si sisteme de umbrire si solutii de tip „smart home” (Franta si Polonia) - 20%.
- Descrieti modalitatile prin care asigurati distributia produselor firmei.
- Actualmente, dispunem de un showroom propriu in localitatea Bistrita, dar am dezvoltat o retea de 15 parteneri in Romania si Europa (aproximativ 25% dintre produsele noastre se comercializeaza pe pietele din Austria, Belgia si Franta) si colaboram cu dezvoltatori imobiliari, arhitecti si designeri. Anul acesta vom achizitiona un nou spatiu pentru showroom si birouri in Bistrita si ne propunem ca in cel de-al treilea trimestru din 2022 sa deschidem un nou spatiu de prezentare in Cluj-Napoca sau Targu Mures.
- Ce alte obiective de dezvoltare aveti in vedere pentru perioada urmatoare?
- Atentia noastra in acest moment este concentrata pe consolidarea sistemului de management si a celui operational al companiei, mai ales ca anul 2022 este unul atipic, datorita evenimentelor globale la care asistam. Am investit in principal in programe de dezvoltare profesionala si in asigurarea de consultanta, in noi software-uri de urmarire si gestiune, precum si in website-uri, pentru a dezvolta reteaua de parteneri si de distributie atat in Romania, cat si in Europa. Am dezvoltat doua website-uri complet noi (unul dintre ele este dedicat exclusiv usilor - www.qdoors.ro), am dezvoltat si un configurator de usi online pentru clientii finali si un configurator cu preturi pentru parteneri. O alta investitie a constat in implementarea unui sistem CRM in cadrul companiei, pentru a usura comunicarea cu clientii si pentru a eficientiza birocratia. In momentul de fata, colaboram cu o firma de consultanta si cu una de IT pentru a implementa un soft de urmarire si gestiune a comenzilor. Din punct de vedere financiar, in anul 2022 vom aborda o strategie de expansiune prin consolidare si previzionam o crestere de 30% a cifrei de afaceri. Cu toate ca anii 2020 - 2021 au adus pandemia si multe restrictii, am reusit sa ne organizam si sa crestem in fiecare an cu cel putin 20% fata de anul precedent din punct de vedere financiar. Credem ca marca proprie consolidata deja pe piata, recomandarile clientilor si dorinta de a fi performanti si printre cei mai buni din bransa sunt factorii critici de succes in orice companie.
- Cum a evoluat segmentul de piata specific?
- In mod paradoxal, in cazul Romaniei, privind din perspectiva cererii, sectorul constructiilor a avut si are in continuare o evolutie peste asteptari. Spre exemplu, numai in primele cinci luni ale anului 2020, volumul lucrarilor de constructii crestea cu peste 22%. Acestea, coroborate cu diverse aspecte pozitive la nivelul tuturor segmentelor pietei, sunt un motiv de optimism. Efectele negative ale pandemiei si cele al razboiului din Ucraina vor fi totusi resimtite in urmatorii ani, astfel in 2023 - 2024 este posibil sa traversam o criza economica.
- Ce urme a lasat pandemia asupra companiei pe care o administrati?
- Se spune ca in orice criza apar oportunitati, iar in ceea ce ne priveste am urmarit sa cautam aceste oportunitati. Avantajul pandemiei a fost ca, eliminand cat se poate de mult contactul fizic cu beneficiarul si tinand cont de restrictiile de calatorie, foarte multe proiecte, in special din afara Romaniei, dar si din tara, au fost contractate in functie de schitele proiectantului, fara a fi necesar sa trimitem un reprezentant pe santier pentru masuratori sau pentru montaj. Eliminand acesti timpi, am putut sa crestem volumul de vanzare si de livrare, implicit, am incasat mai rapid. O alta masura, ca procedura comerciala, a fost sa asiguram lichiditatile prin incasarea integrala a contractului inainte de livrare sau in cel mai scurt timp dupa receptia produselor. Cu toate ca au existat lock-down-uri in 2020, marii producatori au avut stocuri care au acoperit cererea de pe piata. Parerea mea este ca efectele pandemiei au inceput sa se resimta in segmentul propriu de business abia la inceputul anului 2021, cand cererea a depasit cu mult oferta si au inceput sa apara intarzierile la livrarea materiei prime. Tot 2021 a fost anul in care am avut parte de cele mai multe scumpiri ale furnizorilor din ultimii 10 ani. Toate scumpirile raportate in ultimele 12-18 luni au insumat un total de 35%-40% fata de 2019.
- Cum percepeti situatia speciala generata de razboiul din Ucraina?
- Razboiul este cu siguranta cea mai brutala si cea mai urata forma de exprimare a puterii si ne-a luat prin surprindere pe toti, mai ales ca Ucraina este vecina cu noi. Acest conflict s-a resimtit destul de repede in pretul si termenul de livrare a materiilor prime, in special in ceea ce priveste otelul si alte componente metalice. Din momentul declansarii operatiunilor militare de agresiune, am avut deja doua majorari de preturi la feronerie si armaturi. Criza energetica generata de razboi se resimte in toate celelalte majorari de preturi, in special in achizitia sticlei si consider ca se va resimti si mai accentuat (financiar, dar si la termenele de livrare) in viitorul apropiat, in cazul in care conflictul va mai dura.
- Prezentati noile produse si servicii pe care le-ati lansat/intentionati sa le lansati pe piata in 2022.
- Segmentul premium este in crestere, iar in ultima perioada clientii se orienteaza spre produse cat mai calitative, cu functionalitate cat mai usoara. Vazand acest trend, solutia noastra a fost sa integram sistemele smart in produsele premium, astfel ca usile din gama noastra pot fi dotate cu deschidere electrica cu acces biometric, iar sistemul de acces biometric al usii poate fi folosit drept „cititor” al utilizatorului care foloseste casa inteligenta. De asemenea, toate sistemele de umbrire (jaluzele venetiene, rulouri, pergole bioclimatice etc.) pot fi integrate cu usurinta in casa inteligenta a clientului, sau putem folosi un sistem smart al furnizorului nostru de automatizari - Somfy. Un alt produs foarte cautat in ultimul timp este usa de intrare pivotanta care se realizeaza in dimensiuni impresionate (deschidere pe canat de maxim 2.000 x 4.000 mm) si este certificata pentru case pasive. Totusi, datorita pretului ridicat sau a dimensiunii minime de 1.400 mm pe latime, sunt situatii in care bugetul alocat usii este mai mic sau constructia este deja edificata si nu se mai poate modifica golul aferent locului de montaj. Solutia noastra s-a concretizat anul acesta intr-un produs nou, unic in Romania - si anume „Pivot Solutions” sau „Mini Pivot”, o usa pivotanta care se poate executa de la latimea de 1.000 mm la 1.500 mm si are un pret redus cu aproximativ 40% fata de usa Pivot standard.
|