Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor companiilor: Azi, Arcer, Bradul Ezüstfenyő, Conf Binale, Consensus Impex, Danprod, Edy-And Constructii, Fagetul Deac, Ital Styl, Komfort Wood, Lapella Lemn, Mobimpex, New Star, Pinum Doors & Windows, Prolematex, Sangeosilv si altele. La fel ca omologii lor, implicati in operatiuni de fabricare a ferestrelor din PVC, producatorii de tamplarie din lemn activi pe piata autohtona au identificat, in ultimul timp, calea exportului ca fiind una dintre putinele sanse de sustinere a vanzarilor la un nivel la care capacitatile relativ excedentare sa poata fi mentinute in functiune in conditii de relativa rentabilitate. Astfel, majoritatea managerilor din bransa considera ca livrarile efectuate in afara granitelor tarii reprezinta panaceul care ar asigura sansele de revitalizare a acestui domeniu, grav afectat de efectele recesiunii. Totusi, daca se iau in considerare datele statistice furnizate de Institutul National de Statistica (INS), poate fi constatata cu usurinta realitatea potrivit careia, in anul 2013, exportul de tamplarie din lemn s-a diminuat, ca valoare, cu aproape 19% fata de precedentele 12 luni, ceea ce nu constituie o premisa favorabila in vederea sustinerii afacerilor derulate de companiile specializate. Potrivit informatiilor INS, daca se analizeaza clasamentul statelor catre care s-au indreptat anul trecut ansamblurile din lemn provenite din Romania, se observa cu usurinta ca acestea sunt mai putine decat in cazul tamplariei din PVC livrate peste hotare, fiind constituite cu precadere de cele ce au un potential deosebit de absorbtie, reprezentate, in ordinea valorica declarata la punctele vamale, de Franta, Belgia, Marea Britanie, respectiv de Italia, Ungaria si Germania (cu un nivel insumat de circa un milion de euro). Numai in Franta, cota cantitativa a exportului de tamplarie autohtona din lemn a facut ca aceasta destinatie sa se devanseze mult fata de alti parteneri comerciali, pozitia secunda din acest punct de vedere revenind Marii Britanii. Pentru informatii suplimentare,
click aici!