Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor companiilor: Azi, Vitrarom, Benati, Bradul Ezustfenyo, Color Magic 2000, Danprod, DC New Mode, Mobimpex, Pinum Doors & Windows, Prolematex, Sangeosilv, Strong Design Construct si altele. Confruntandu-se in ultimul timp cu fluctuatii semnificative ale cererii la nivel national si promovand o categorie de ansambluri considerate „de elita”, producatorii de tamplarie din lemn activi pe piata autohtona au identificat, in ultimii ani, una dintre putinele metode care pot sustine vanzarile - si anume exportul – efectuat actualmente la un nivel la care capacitatile relativ excedentare sa poata fi mentinute in functiune in conditii de relativa rentabilitate. Astfel, majoritatea managerilor din bransa considera ca livrarile efectuate in afara granitelor tarii reprezinta singura solutie care sa asigure sansele de recuperare a pierderilor intampinate in acest domeniu de activitate. Totodata, daca se iau in considerare datele statistice furnizate de Institutul National de Statistica (INS), poate fi constatata cu usurinta realitatea potrivit careia, in anul 2014, exportul de tamplarie din lemn s-a majorat, ca valoare, cu aproape 24% fata de precedentele 12 luni, ceea ce constituie o premisa favorabila in vederea sustinerii afacerilor derulate de companiile specializate. Potrivit informatiilor INS, daca se analizeaza clasamentul statelor catre care s-au indreptat anul trecut ansamblurile din lemn provenite din Romania, se observa cu usurinta ca acestea sunt mai putine decat in cazul tamplariei din PVC livrate peste hotare, fiind constituite cu precadere de cele ce au un potential deosebit de absorbtie, reprezentate, in ordinea valorica declarata la punctele vamale, de Franta, Belgia, Marea Britanie, respectiv de Ungaria, Italia si Slovacia, care a inlocuit momentan Germania (cu un nivel insumat de circa doua milioane de euro). Numai in Franta, cota cantitativa a exportului de tamplarie autohtona din lemn (de peste 80.000 de unitati) a facut ca aceasta destinatie sa se devanseze mult fata de alti parteneri comerciali, pozitia secunda din acest punct de vedere revenind Marii Britanii. Pentru informatii suplimentare,
click aici!