NOU! Schimbarile climatice influenteaza pozitiv piata elementelor parasolare |
Producatori de tamplarie Publicat de AG&F 02 Aug 2016 15:01 |
Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor companiilor: Eurotenda Paradise, Comfortex, Euro Dan, Hamat Impex, Jadex Trading, Kondor Invest, MCA Grup, Sunproiect, Smart & Fast Construct, Tentrom Paradise, Pergola Lux, Vanvest International si altele. Segmentul de piata al sistemelor de umbrire, influentat pozitiv de factorul sezonier, dar mai ales de schimbarile climatice survenite in ultimul timp, se afla in stransa legatura cu fluctuatiile volumului lucrarilor de constructii, care s-au diminuat, cel putin in prima parte a anului in curs. Astfel, la fel ca in sectorul tamplariei termoizolante, din cauza faptului ca nivelul cererii pe plan intern continua sa fie relativ redus, firmele ce realizeaza elemente parasolare continua sa se orienteze tot mai vizibil spre export. Insa, nu poate fi contestata nici realitatea potrivit careia livrarile locale sunt relativ semnificative mai ales in sezonul estival, iar rata mai sporita de achizitie, din ultimul timp, a unor asemenea produse, determina functionarea - in conditii de rentabilitate - a unui numar relativ sporit de societati specializate (inclusiv producatori de tamplarie ce pot realiza si rulouri, jaluzele etc.).
Piata continua sa fie fragmentata
O asemenea situatie reflecta ca, in pofida unei restructurari ce ar fi adus cu sine o agregare a ofertei, acest domeniu ramane fragmentat, cu un numar mare de societati specializate, active pe o piata de dimensiuni valorice relativ reduse. Acestea cauta sa prezinte beneficiarilor potentiali - actualmente, tot mai informati - avantajele intrinseci ale unor asemenea produse, care, in mod evident, asigura un grad sporit de confort/ intimitate, control al radiatiei solare si, in multe cazuri, contribuie la cresterea performantelor de izolare termica sau fonica. De altfel, elementele de umbrire pot fi comercializate doar in momentul in care clientii sunt cu adevarat convinsi de necesitatea acestora, doar in putine cazuri fiind semnalat faptul ca intentia de achizitie se bazeaza, in principal, pe considerente ce tin de design. Atunci cand nu sunt competitori directi in raport cu firmele specializate, insisi producatorii de tamplarie exercita un fel de concurenta indirecta pe piata, recomandand clientilor ce dispun deja de tamplarie termoizolanta ca, pentru cresterea gradului de protectie solara, sa ia initiativa schimbarii geamului termoizolant existent cu modele reflexive, de control solar, tip oglinda etc., ce au in principiu functiuni asemanatoare, in detrimentul unor sisteme de umbrire. In consecinta, pe piata autohtona a elementelor parasolare, dependenta de puterea de cumparare a populatiei, in pofida trendului ascendent remarcat anul trecut (mai ales pentru parametrul ce consemneaza cheltuielile sau investitiile gospodariilor), cererea continua sa fie polarizata fie pe achizitia unor produse cu performante deosebite si design atragator, fie pe instalarea de rulouri, jaluzele, obloane etc. din categoria economica, avand preturi reduse si calitate pe masura. Astfel, se pare ca si in continuare sistemele din categoria medie, cu o calitate si preturi adecvate acesteia, sunt mai putin acceptate de clienti. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|