Afacerile producatorului de tamplarie Optimedia s-au inscris anul acesta pe un trend ascendent, pana la finele exercitiului financiar curent fiind estimata obtinerea unei majorari de aproximativ 10% a vanzarilor, raportat la nivelul de aproximativ 12 milioane de euro, inregistrat in 2013. De asemenea, in decembrie a.c. este vizata definitivarea unei investitii in valoare de aproximativ 4,5 milioane de euro, care a presupus achizitia de utilaje pentru executia tamplariei din PVC si dotarea unei hale pentru prelucrarea sticlei. „In continuare, ne-am propus sa ne consolidam pozitia pe pietele externe din Franta, Italia, Belgia, Austria sau Canada, tara in care suntem prezenti de patru ani. Un prim pas spre atingerea acestui obiectiv consta in participarea cu regularitate la expozitii de profil. Astfel, anul acesta am fost prezenti in premiera la doua targuri din Asia (Tokyo si Singapore), piata pe care o vizam in mod deosebit in intervalul urmator. Alte evenimente in cadrul carora expunem in mod traditional sunt Batimat si Equipbaie, din Paris, dar si alte doua din Bruxelles sau Milano, un cost mediu al unei investitii de acest tip fiind de aproximativ 50.000 de euro. Consideram ca piata autohtona, desi este destul de dezorganizata si lipsita de predictibilitate (firmele importante isi stabilesc cu greu un buget), se afla intr-un proces de consolidare. Cumparatorul roman este mult mai informat si speram ca, in continuare, clientii nu se vor mai orienta exclusiv catre achizitia de produse economice. Pentru noi piata romaneasca, unde activam de peste 19 ani, este in continuare foarte importanta, in pofida tuturor dificultatilor. Astfel, la nivel intern avem o retea de aproximativ 45 de parteneri si cinci showroom-uri proprii, in timp ce la export colaboram cu aproximativ 200 de operatori, care lucreaza sau nu sub marca noastra. In oferta proprie se regasesc ansambluri din PVC (cu o pondere de 85% din total), aluminiu si geam termoizolant livrat ocazional si pentru terti, materialele cu care lucram fiind marcile Veka, Trocal, KBE, Winkhaus, Saint-Gobain sau Guardian. Capacitatea de fabricatie pe care o detinem se situeaza la aproximativ 800 de ferestre/zi. Intrucat, in prezent, piata autohtona a devenit intr-o foarte mare masura dependenta de cea europeana, managerii companiilor de tamplarie trebuie sa invete sa se adapteze la aceste conditii noi si sa gandeasca global, de vreme ce produsele lor ajung pe pietele straine, din ce in ce mai des si mai usor, transportul fiind tot mai accesibil. Succesul depinde de masurile adoptate, mai ales ca livrarile exclusive pe piata interna sunt foarte periculoase, avand in vedere ca nivelul cererii se afla intr-o continua scadere incepand cu anul 2008. In ceea ce ne priveste, am accesat pietele externe dinaintea crizei, respectiv din 2007 si am invatat, in timp, sa ne adaptam fiecareia dintre acestea. Actualmente, tendintele se orienteaza catre cresterea gradului de performanta energetica. In ceea ce priveste solicitarile beneficiarilor, piata cea mai dificila ramane Franta, prin gradul sporit de personalizare pe care il solicita clientii, urmatoarea fiind Belgia. In viitor, ne-am propus sa ne axam in continuare pe profesionalism si cresterea gradului de excelenta pentru toate produsele oferite”, a declarat Marius Pantis, director general al firmei. Informatii suplimentare, la www.optimedia.com.ro
|