Potrivit datelor furnizate de patronatul german al producatorilor de tamplarie termoizolanta (VFF), piata europeana de profil (incluzand si zonele limitrofe acesteia) a inregistrat in 2016 un avans de 1,2%. Din punct de vedere cantitativ, in regiune au fost comercializate aproape 130 milioane u.f., insa acest nivel este destul de departat de recordul absolut consemnat in 2008, cand livrarile cumulau 161 milioane u.f. Aceasta realitate indica un oarecare reviriment al domeniului analizat, cererea plasandu-se, pentru prima oara dupa 2011, pe un trend ascendent, cand pe sectorul se situa la 132,7 milioane u.f. Analizele indica faptul ca declinul cel mai pronuntat a avut loc in 2009, atunci cand vanzarile au suferit o contractie de 21%, de la 161,3 milioane u.f. la 127,9 u.f. La nivelul Uniunii Europene, cifrele indica 71,4 milioane u.f. comercializate in 2016, in crestere cu 2,7% fata de anul precedent. Practic, spatiul comunitar are o pondere de 55,2% din intreaga piata continentala. Din punct de vedere regional, cele mai dinamice tari s-au dovedit a fi Norvegia, Elvetia si Turcia, cu un cuantum de 26,9 milioane u.f. In ceea ce priveste Federatia Rusa si Ucraina, desi din punct de vedere cantitativ rezultatele au fost superioare (31,1 milioane u.f.), acestea au scazut cu 1,5% in raport cu 2015. Analiza structurala arata ca 61% din ansambluri au fost din PVC, 18% din aluminiu si otel, 16% din lemn stratificat si 4,2% din compozite lemn-aluminiu. Daca se analizeaza strict zona UE, sistemele din PVC au o cota de 51,3%, pentru celelalte materiale indicatorii fiind, in ordine, de 22,2%, respectiv 28,8% si 5,7%. Diferentele se observa mai ales la PVC si materiale compozite, fiind explicabile prin preponderenta masiva a ferestrelor din PVC in zona de est a continentului (inclusiv in Romania), precum si prin tendinta de orientare spre produselor cu valoare adaugata mai mare, manifestata de beneficiarii din statele dezvoltate.