Producatori de tamplarie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
12 Iul 2016 09:05
|
Conform rezultatelor unui studiu realizat de o reputata agentie internationala de sondare a pietelor, in anul 2015 exporturile de ferestre din Polonia catre Germania au totalizat aproximativ doua milioane de unitati, cumuland o valoare ce depaseste 400 milioane de euro. O alta informatie interesanta vine dinspre segmentul de usi, unde cuantumul livrarilor pe aceeasi relatie comerciala a fost de 50 de milioane de euro, din care 35 de milioane de euro a reprezentat volumul modelelor executate din otel. Practic, in anul precedent, dealerii din Germania au comunicat o majorare de 8% a vanzarilor de ferestre poloneze, fata de anul de referinta 2008 cresterea fiind de peste 3,5 ori. De altfel, cele doua state se remarca printr-o puternica activitate de export, valoarea neta cumulata a operatiunilor respective situandu-se la peste 1,55 miliarde euro, ceea ce le face sa conduca detasat in clasamentul european la aceasta categorie. Daca producatorii din Polonia sunt specializati in principal pe modelele din PVC si lemn stratificat, omologii lor de la vest se orienteaza preponderent spre livrarea de ansambluri din otel, PVC si aluminiu. Paradoxal, industria poloneza de profil este echipata, intr-o proportie covarsitoare, cu utilaje si echipamente achizitionate din fonduri europene, provenite din bugete la care Germania are cea mai mare contributie neta dintre statele membre ale UE. Aceasta situatie este de natura a crea anumite dezechilibre concurentiale, pe care industriasii din regiunea federala se straduiesc sa le elimine prin diverse metode menite sa incurajeze achizitiile de la producatori locali. Unul dintre cele mai populare instrumente utilizate este reprezentat de apartenenta la asociatia de calitate RAL, ce implica respectarea unor reguli extrem de stricte, inclusiv din punct de vedere al montajului. In ceea ce priveste Romania, tara noastra se afla departe de modelul polonez, exporturile companiilor autohtone depasind cu putin 100 de milioane de euro. Potentialul este insa ridicat, iar in perioada urmatoare aceasta constituie o oportunitate de afaceri demna de a fi luata in considerare de operatorii ce dispun de resursele necesare pentru a promova produse competitive si cu o valoare adaugata consistenta pe piete unde, nota bene, cererea este mult mai exigenta decat cea din Romania.
|