RO GRUP GLASS: Crestere de 15% a incasarilor in primul trimestru |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 08 Apr 2013 14:44 |
Producatorul de geam termoizolant Ro Grup Glass, din Piatra Neamt, efectueaza constant livrari la export, care insumeaza aproximativ 10% din totalul vanzarilor si se efectueaza in Italia, Franta, Belgia, Norvegia si Marea Britanie. Pe plan national, cele mai numeroase comenzi sunt indeplinite la nivel regional, printre beneficiarii permanenti aflandu-se si firmele Izotec Group (Piatra Neamt), Prowindow (Bistrita-Nasaud), Bumerang (Botosani), Tehnolux (Bacau), Tim Group, Deluxe Thermo si Alumet (Suceava). Cele mai importante proiecte pentru care au fost furnizate vitraje in 2013 sunt reprezentate de modernizarea aeroportului din Suceava (lucrare desfasurata in parteneriat cu firma Alumet) si sediul Registrului Auto Roman din Bacau (colaborare cu societatea Alcon Plus, din Iasi). Mai multe detalii referitoare la evolutia firmei sunt oferite, in cele ce urmeaza, de Cristian Teaca, director de vanzari al Ro Grup Glass.
-Detaliati activitatile desfasurate in cadrul companiei.
-In afara de executia geamului termoizolant, care este domeniul principal de activitate, in proportie de aproximativ 15% din total efectuam operatiuni de prelucrare a sticlei, cum ar fi fazetare, cantuire, sablare sau bombare. Pe segmentul fabricarii vitrajelor, dispunem de o capacitate de 12.000 mp/luna, pe care o exploatam in acest moment in proportie de 50%, realizand mai multe tipuri de geam.
-Care sunt obiectivele stabilite pentru intervalul urmator?
-Avand in vedere ca in primul trimestru din 2013 am consemnat o majorare de 15% a incasarilor fata de perioada similara din 2012, pana la finalul anului estimam ca vom reusi sa obtinem o majorare a incasarilor cuprinsa intre 25% si 30%. Nivelul de crestere inregistrat in 2012 s-a situat la 25% fata de cifra de afaceri de 1,1 milioane de euro inregistrata in 2011. Principalele investitii derulate anul trecut au fost reprezentate de optimizarea parametrilor de productie, dezvoltarea de vitraje cu un grad ridicat de calitate (in parteneriat cu furnizorii) si a departamentului de vanzari etc. Anul acesta vom continua sa aplicam masuri specifice directiilor strategice enuntate anterior si, avand in vedere ca nivelul cererii se inscrie pe un trend ascendent, ne-am propus sa extindem departamentul logistic, prin achizitia unor noi mijloace de transport. Totodata, daca situatia ne va permite, avem in vedere sa dezvoltam linia de productie pentru sporirea gradului de calitate a gamelor promovate. Principala preocupare in aceasta perioada este indreptata spre mentinerea portofoliului actual de clienti si catre asigurarea de sprijin tehnic si de solutii care sa le permita acestora sa obtina un avantaj pe piata, mai ales ca majoritatea beneficiarilor a initiat colaborari pe plan extern.
-Descrieti perspectivele de dezvoltare a domeniului pentru perioada urmatoare.
-Pentru 2013 preconizam in cea mai buna situatie o stagnare a domeniului la nivel national, in conditiile in care in 2012 a fost consemnata o scadere de aproximativ 10% a livrarilor bransei. Dintre cele mai importante dificultati pe care le intampinam in derularea activitatii, am putea indica aspecte precum: concurenta neloiala (manifestata prin promovarea pe piata a unor produse cu preturi reduse si calitate indoielnica), scaderea continua a numarului proiectelor de anvergura, blocajul financiar creat prin incasarea cu dificultate a creantelor si lipsa aplicarii si verificarii reglementarilor obligatorii in vigoare.
|