INDEX COMPANII | Inscriere/Adaugare |
LAMAR GROUP |
Adresa: Str. Barlea nr. 2B, Bucuresti, Sector 5 |
Telefon: 021/425.09.25 |
Fax: 021/423.41.64 |
Mobil: 0740-137.034 |
E-mail: office@lamar.ro |
Web site: www.lamar.ro |
Domenii: Pereti cortina & placari | Tamplarie din PVC | Tamplarie din aluminiu | Tamplarie lemn stratificat |
Descriere activitate Producator de tamplarie din PVC si aluminiu cu geam termoizolant, fatade cortina, luminatoare si sere. |
Prezentare companie/institutie LAMAR GROUP se axeaza pe asigurarea unui grad sporit de calitate
Producatorul de tamplarie termoizolanta Lamar va inaugura in vara anului in curs a treia unitate de fabricatie din Bucuresti, unde se vor realiza in principal rulouri si se vor derula operatiuni de curbare a profilelor, aceasta investitie urmand sa raspunda cererii in crestere si nivelului sporit al comenzilor din sezonul de varf. Activa pe piata autohtona din anul 1995, compania s-a specializat in executia de tamplarie din PVC, aluminiu si lemn stratificat, precum si a geamului termoizolant. Firma dispune de o capacitate de procesare situata la 33.000 mp/luna pentru vitraje, de 11.000 mp/luna pentru ansamblurile din PVC, de 8.500 mp/luna pentru cele din aluminiu si de 1.100 mp/luna in domeniul lemnului stratificat. Strategia adoptata a impus, de-a lungul timpului, colaborarea cu furnizori de materii prime de prestigiu, precum Saint-Gobain, NSG (Pilkington), Guardian, Rehau, Profilco, Alumil, Balkan sau Roto, in vederea asigurarii unui grad sporit de calitate pentru toate produsele promovate.
Dealerii firmei, incurajati prin asigurarea de servicii speciale
O parte semnificativa a livrarilor se realizeaza prin parteneriatele aflate in derulare la nivel national cu peste 250 de dealeri. Acestia beneficiaza de o serie de servicii auxiliare, dintre care se disting: acordarea de consultanta tehnica si solutii specifice, de preturi preferentiale si discounturi sau asigurarea unor suporturi de promovare/publicitare si de mostre de materiale sau produse finite si elemente de expozitie. De asemenea, toti acesti parteneri sunt sustinuti in procesul de vanzare efectiva catre clientul final, inclusiv printr-un program de calcul (software de ofertare, productie etc.). Livrarile directe se efectueaza intr-o mai mica masura la nivel national, inclusiv catre proiecte imobiliare, insa o parte importanta a acestora se deruleaza la export. Astfel, aproximativ 12% din productia de tamplarie se exporta in diverse tari dezvoltate din Uniunea Europeana, precum Elvetia, Olanda, Franta si Italia, existand proiecte de extindere a acestor operatiuni, in viitorul apropiat.
Adaptarea la schimbarile pietei, esentiala pentru dezvoltarea afacerii
Unul din secretele succesului firmei Lamar Trust consta in faptul ca se adapteaza la conditiile unei piete aflate, cel putin in ultima perioada, intr-o schimbare continua. Cea mai importanta dintre modificari este reprezentata de disparitia a numerosi producatori de profil, activitate care contribuie la aparitia unor noi potentiali clienti ce pot fi asimilati. O a doua modalitate de promovare pe piata consta in lucrarile de referinta realizate de-a lungul timpului, acestea fiind finantate deopotriva din fonduri publice si private. Totusi, managerii firmei afirma ca principalul atu consta in faptul ca toata gama sortimentala a Lamar este caracterizata de un grad inalt de calitate, atestata si prin numeroasele certificari obtinute de-a lungul timpului. Un lucru interesant care merita precizat este faptul ca in 2013 s-a observat o cerere mai mare decat in anii trecuti pentru produsele premium, de o calitate ridicata, pentru tot ansamblul (tamplarie, geam termoizolant, feronerie), desi acestea au costuri pe masura perfomantei. Am oferit in aceste cazuri tamplarie cu sisteme din PVC Rehau Geneo, vitraje din sticla Planitherm 4S Evolution sau Planitherm Bronze, respectiv cu feronerie Roto NT. Astfel, in luna ianuarie a acestui an, am inceput derularea unui astfel de proiect ce implica folosirea de materiale performante: un bloc de locuinte cu mai multe scari, situat intr-o zona centrala din Bucuresti.
LAMAR CORPORATION: Investitii consistente in retehnologizare
Laurentiu Constantin (46 de ani)
Functia/Firma: director general, Lamar Corporation;
Experienta profesionala: 21 de ani in domeniul tamplariei termoizolante.
De peste doua decenii, Lamar isi construieste cu perseverenta o imagine profesionala in domeniul tamplariei termoizolante, apeland in acest scop la colaborarea cu furnizori consacrati, pentru a asigura o calitate corespunzatoare ansamblurilor promovate pe piata de profil. Dupa disparitia efectelor negative ale recesiunii, compania a reusit sa reia procesul de crestere sustenabila, in conditiile in care performanta a ramas criteriul prioritar pe care se fundamenteaza strategia de dezvoltare pe termen scurt, mediu si lung.
- Cum abordati cererea venita din directia reabilitarii termice a cladirilor existente?
- Preferam sa nu ne implicam prea puternic pe acest segment, desi nu-l evitam in totalitate. Conditia esentiala este ca platile sa se realizeze la termenele stabilite contractual, iar acest lucru nu se intampla prea des. Continuam sa ne concentram pe metodele traditionale de distributie, livrand prin echipele proprii in Bucuresti si orasele limitrofe, respectiv prin dealeri in restul tarii.
- Ce resurse ati utilizat pentru aceste investitii? - Situatia financiara favorabila ne-a permis sa sustinem prin eforturi proprii cele mai recente investitii, destul de substantiale. Acest lucru a fost posibil printr-o alocare judicioasa a resurselor disponibile, provenite din cresterea sustinuta, de peste 48%, pe care am consemnat-o in anul precedent, in raport cu 2015. Astfel, vanzarile au cumulat 23,4 milioane de lei si ne-au asigurat venituri suficiente pentru derularea programelor mentionate anterior. Si in acest an situatia se mentine pozitiva, pana la finele lunii mai raportand o majorare de 28% a rezultatelor fata de perioada de referinta. Progresul a fost asigurat de sporirea livrarilor la toate sectiile, indiferent daca vorbim despre fabrica de geam termoizolator sau cea de tamplarie din PVC si aluminiu, cu oferta adresata pietei nationale ori celei externe.
- Care este elementul ce ilustreaza cel mai bine situatia actuala a companiei? - Ne aflam intr-o perioada de „reasezare” din punct de vedere tehnologic, fireasca, in opinia noastra si care urmeaza unui interval destul de indelungat cand investitiile au fost descurajate de nivelul limitat al cererii. La momentul actual, caracterizat printr-o relansare a consumului, a devenit imperios necesara retehnologizarea, iar noi ne-am aliniat rapid tendintei respective. Deja suntem in faza finala de instalare a unor linii CNC de la Elumatec si Stürtz, care vor asigura o dublare a capacitatii de fabricatie, pana la aproximativ 700 u.f./schimb. Desigur, acest nivel este usor superior cererii curente, insa ne pastram o marja de siguranta, in perspectiva accelerarii ritmului actual de crestere a pietei.
- Sunteti optimist in ceea ce priveste evolutia pietei? - Abordarea noastra a fost permanent pozitiva. Ne focalizam pe imbunatatirea performantelor proprii si nu contestam actiunile competitorilor, atat timp cat se respecta regulile competitiei loiale. Consideram ca, in perioada urmatoare, calitatea produselor va creste considerabil, dar nu ca urmare a unei inalte constiinte profesionale a producatorilor, ci mai degraba ca o consecinta a temerii ca deficientele si eventualele reclamatii din partea beneficiarilor ar putea crea reale probleme companiilor din bransa.
(articol aparut in revista Fereastra, editia Iunie-Iulie 2016)
|