TEHNOLUX: Este vizata o majorare de 25% a incasarilor |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 28 Mar 2013 16:21 |
Managerii companiei Tehnolux, din Bacau, specializata in executia de tamplarie din aluminiu/PVC si in efectuarea lucrarilor de placare cu materiale compozite, intentioneaza sa acceseze anul acesta un nou domeniu de activitate, respectiv cel al serelor cu structura metalica, proiect pentru care se doreste obtinerea unei finantari europene. De asemenea, pentru 2013 se are in vedere accesarea pietelor externe, livrarile la nivel autohton derulandu-se pe intreg teritoriul tarii, direct catre beneficiari, pe baza sistemului de cerere-oferta.In acest moment, zona in care se inregistreaza cele mai multe vanzari este Moldova, iar produsele cel mai bine comercializate sunt reprezentate de peretii cortina si tamplaria din aluminiu. Mai multe detalii referitoare la evolutia firmei si la previziunile pentru 2013 sunt oferite, in cele ce urmează, de directorul de productie al Tehnolux.
-Cum ar putea evolua cifra de afaceri din acest an?
-Pentru exercitiul financiar in curs, vizam o majorare de aproximativ 25% a incasarilor, chiar daca situatia pietei de profil este nefavorabila. Anul trecut, vanzarile s-au inscris, de asemenea, pe un trend ascendent, nivelul de crestere situandu-se la aproximativ 5% fata de cele 2,7 milioane de lei inregistrate in 2011. Domeniul principal de activitate a firmei noastre este reprezentat de executia de tamplarie din aluminiu, din care realizarea de pereti cortina reprezinta 65%, iar cea de usi/ferestre - 15%. De asemenea, efectuam lucrari de placare cu materiale comozite (15%), diferenta constand in productia de ansambluri din PVC si in distributia de usi automate, marca Geze.
-Cum se desfasoara activitatile de fabricatie?
-In procesul de executie a tamplariei din aluminiu, dispunem de o capacitate de fabricatie de 10.000 mp/an si utilizam profile Schüco, Etem, Alumil sau Brökelmann, iar geamul termoizolant este procurat de la mai multi producatori, printre care se numara si societatile Moldoglass, Lipoplast, Casa Noastra, Delta Glass sau Ro Grup Glass. Pe segmentul ansamblurilor din PVC, este in derulare un contract de colaborare cu firma Electric Plus (Bacau), pentru marca Barrier.
-Detaliati caracteristicile proiectelor de constructii pentru care livrati ansambluri.
-Pe segmentul aluminiului, ne adjudecam cu precadere proiecte finantate din fonduri private (cu o cota de 80% din total), de dimensiuni medii. Acestea au destinatii de cladiri de birouri, hale de productie si spatii comerciale, firma noastra deruland parteneriate cu diverse retele de magazine, cum ar fi Dedeman, Kaufland si Lidl. In solicitarile beneficiarilor, am remarcat un proces de polarizare, cea mai mare parte a acestora orientandu-se catre achizitia de modele economice, fara a fi interesati de proprietatile tehnice. Ca noutate, am remarcat insa pe piata aparitia unei noi categorii de clienti, care solicita modele din gama premium, la recomandarea arhitectilor.
-Care este trendul de dezvoltare a domeniului in 2013?
-Pentru dezvoltarea sectorului de tamplarie termoizolanta, consideram ca sunt foarte importante deciziile adoptate la nivel national/local de catre autoritatile abilitate. Anul 2013 a debutat timid (cam in aceeasi stare in care s-a incheiat 2012), respectiv foarte multe proiecte planificate, dar foarte putine care se vor materializa, din varii motive, unul dintre cei mai importanti factori fiind constituit de lipsa finantarii. Avand in vedere aceste conditii, una dintre principalele dificultati ale firmelor regionale consta in concurenta neloiala (practic se negociaza, doar sumele alocate, eludandu-se complet solutiile tehnice si, chiar in cazul in care sunt luate in considerare aspectele tehnice, exista alti factori care iau decizia finala).
|