Bela Varga, director general al TeraGlass, a aratat recent ca „in primele noua luni ale anului trecut, TeraGlass - compania din grupul TeraPlast care detine portofoliul de tamplarie termoizolanta - a inregistrat vanzari de 20,9 milioane de lei. Daca anul trecut vanzarile au fost axate in special pe retelele DIY, in 2020 vom putea livra produse pentru proiecte mari si ne asteptam la o imbunatatire a incasarilor si a profitabilitatii. TeraGlass este compania din grup care are cel mai mare procent de export din totalul productiei (in jur de 80%). Ansamblurile noastre au ajuns in 13 tari, dintre care pot fi amintite Germania, Ungaria, Slovacia, Cehia, Austria si Slovenia. In ceea ce priveste reteaua de distributie, aceasta numara peste 600 de clienti interni si externi. Gama TeraGlass cuprinde modele de ferestre si usi din PVC, din aluminiu, precum si paneluri si panouri ornamentale. Acoperirea regionala a fost unul dintre obiectivele noastre inca de la inceputul activitatii si in continuare ne dorim sa ne consolidam pozitia de producator de top pe piata din regiune. Alegerea materialelor cu care lucram influenteaza calitatea produselor comercializate, astfel incat selectia furnizorilor se bazeaza, in principal, pe calitatea materialelor. De asemenea, ne asiguram ca furnizorii nostri dispun de tehnologie performanta, iar bunurile si serviciile acestora respecta standardele internationale din domeniile mediului, sigurantei si sanatatii. Partenerii sunt vizitati inainte de a incepe o colaborare, iar periodic sunt reevaluati, pentru a stabili daca pot indeplini in continuare cerintele stabilite. Cu majoritatea acestora avem colaborari de lunga durata, insa suntem deschisi mereu la solutii alternative, pentru a ramane competitivi. Cea mai importanta investitie realizata in ultima perioada este cea legata de extinderea capacitatii de productie a fabricii din Bistrita. Proiectul, in valoare de 3,5 milioane de euro si cofinantat prin schema de ajutor de stat, presupune un nou flux, complet automatizat, pentru productia ferestrelor si usilor din PVC. Astfel, ne vom consolida pozitia pe piata externa, insa ne dorim sa crestem si pe cea interna. Primii pasi in aceasta directie au fost deja facuti prin intermediul noilor tehnologii din fabrica TeraGlass si prin dezvoltarea fortei de vanzari. Pentru 2020 ne propunem sa dezvoltam parteneriatele de durata pe care le avem cu clientii actuali, astfel incat sa ne putem atinge obiectivele de crestere. Influenta pe care o are evolutia pietei imobiliare va fi cu siguranta simtita si in domeniul in care activam. Constructiile noi din segmentul rezidential raman insa principalul factor-motor in aceasta zona. In ceea ce priveste digitalizarea, suntem mai mult decat familiarizati cu conceptul de Industry 4.0 si suntem constienti ca reprezinta noul val in evolutia tehnologica a productiei. De aceea, la nivel de grup, au fost realizate investitii in solutii digitale, in special pe partea de planificare si customer service, am implementat tehnologii precum Robotic Process Automation (RPA) si am automatizat diferite procese. De altfel, intreaga strategie de investitii a companiei din ultimul an a fost axata pe automatizari, care au vizat atat procesele interne, cat si operatiunile de productie. Spre exemplu, modernizarile aduse fabricii TeraGlass au dus la cresterea cu peste 50% a productivitatii muncii, masurata in numarul de confectii/om/schimb, fata de situatia anterioara”.