Producatori de tamplarie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
14 Sep 2016 08:56
|
Valentin Petrescu, administrator al Valras Prod, a afirmat ca „strategia noastra de stabilizare a afacerilor si consolidare a cotei de piata, care a fost implementata in perioada recesiunii a presupus, printre altele, o accesare mai ferma a pietelor externe. Actiunile respective s-au concretizat, in anul precedent, printr-o pondere a vanzarilor peste hotare de 45% in totalul veniturilor, ceea ce constituie un nivel foarte ridicat. Mai mult, in semestrul intai din 2016 aceasta tendinta s-a accentuat, cota exporturilor in livrarile Valras ajungand la 55%. Cele mai frecvente destinatii unde ajung pachetele de geam termoizolant fabricate in cadrul unitatii noastre din Ploiesti sunt Italia, Belgia, Franta, Germania, Austria, Canada si Japonia. De regula, distributia se efectueaza prin intermediul partenerilor pe care ii avem in Romania (producatori de tamplarie termoizolanta), insa o parte semnificativa a activitatii se deruleaza inclusiv prin colaborarea cu firme externe. O problema destul de presanta cu care ne confruntam la momentul actual este legata de activitatea din Franta, unde autoritatile solicita certificarea CEKAL. Din punctul nostru de vedere, aceasta reprezinta o bariera in calea liberei circulatii a produselor in spatiul economic european, fiind incalcat regulamentul comunitar de comercializare a produselor de constructii. In acest sens, Patronalul Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta (PPTT) a inaintat o sesizare catre ambasada Frantei la Bucuresti, un demers similar urmand sa fie transmis diplomatiei romanesti de la Paris, precum si autoritatilor europene cu competente in acest domeniu. Vom astepta cu interes raspunsuri concrete de la toti interlocutorii mentionati anterior si speram ca situatia va reveni la normal. De altfel, suntem optimisti in ceea ce priveste evolutia exporturilor pe care producatorii autohtoni de ferestre le vor face in perioada urmatoare, estimarile noastre fiind ca aceste operatiuni se vor intensifica atat din punct de vedere cantitativ, cat si valoric”.
|