VANZARILE virtuale, o solutie in timpul crizei virale, dar si dupa finalizarea ei |
Producatori de tamplarie Publicat de Ovidiu Stefanescu 13 Apr 2020 05:25 |
Un fenomen interesant se petrece pe piata de tamplarie termoizolanta din SUA, unde, sfidand efectele devastatoare ale epidemiei Covid-19, multi producatori continua sa lucreze, desigur, cu execeptia celor a caror activitate a fost stopata din cauza masurilor restrictive impuse in anumite regiuni. Exista numeroase cazuri printre competitorii de peste ocean in care afacerile chiar prospera in aceasta perioada dificila, iar explicatia rezida tocmai in motivele care ii impiedica pe beneficiarii ingroziti de perspectiva contaminarii sa ia legatura cu oamenii de vanzari. Exista companii care nu folosesc telemarketingul pentru a obtine potentiale contacte cu clientii, bazandu-se in acest demers exclusiv pe datele furnizate de website-urile proprii, pe baza carora fac oferte, fara a impune un contact direct cu beneficiarul. Concret, agentii de vanzari realizeaza un studiu al proiectului pe baza informatiilor puse la dispozitie de Google Eart sau pornind de la fotografiile transmise de client. Ulterior, calculatia este transmisa acestuia, platile in avans fiind excluse. Practic, lucrarea este achitata doar dupa finalizarea procesului de instalare si cu conditia ca proprietarul sa fie 100% multumit de rezultate.
Dupa semnarea contractului, compania trimite un specialist sa realizeze masuratorile necesare, iar, la un interval de aproximativ trei saptamani, echipa de montaj pentru instalarea tamplariei. Pentru ca un astfel de sistem sa fie acceptat, este necesar ca prezentarile virtuale ale ofertei sa fie realizate in mod profesionist. Datele curente arata ca, in viitor, cu sau fara pandemie, clientii din generatia milenarilor se vor indrepta preponderent spre o astfel de abordare de vanzari virtuale. Desigur, vanzarile clasice nu vor disparea complet, ci se vor adresa unor categorii distincte de consumatori, care vor prefera in continuare contactul direct cu produsul. Ceea ce este cert insa, aceasta concluzie fiind valabila pentru toate pietele de profil de pe mapamond, este ca pandemia Covid-19 va lasa urme vizibile asupra pietei mondiale de tamplarie termoizolanta, modificand ireversibil modul de derulare a afacerilor. Cei care se vor adapta rapid vor avea de castigat pe termen lung, ceilalti urmand sa experimenteze dezavantajele inactiunii proprii.
|