BUCOVRAD: Crestere a cifrei de afaceri, determinata de export |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 31 Aug 2011 08:57 |
Dan Mironiuc (52 de ani)
Functia/Firma: director general, Bucovrad;
Experienta profesionala: 12 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Compania Bucovrad a consemnat, in primele sase luni ale anului in curs, o crestere de aproximativ 7% a vanzarilor, si estimeaza ca, in 2011, se va inregistra o majorare la o cota similara a cifrei de afaceri. Potrivit conducerii societatii, aceasta situatie a fost posibila, in principal, ca urmare a sporirii volumului de produse livrate la export, chiar daca si cererile de pe piata interna au fost optime.
- Prin ce se remarca activitatea de productie, efectuata in cadrul companiei?
- Intrucat segmentul specific de piata a fost marcat, in primele sase luni ale anului in curs, de o scadere cu aproximativ 5% raportat la perioada similara din 2010, productia proprie a trebuit sa fie ajustata in consecinta. Cele mai multe comenzi le-am consemnat pentru modele colorate, cu valoare adaugata mai mare, spre deosebire de anul trecut, cand au predominat cererile pentru sortimente albe. Compania noastra este specializata in realizarea de tamplarie din PVC/aluminiu, executata cu profile Veka (Swing Line) si MTC. Capacitatea de productie se situeaza la 45 unitati/8 ore.
- Care sunt principalele categorii de proiecte derulate pe piata?
- Anul acesta, ne-am axat pe realizarea de proiecte pentru persoane fizice. Cele mai multe dintre acestea au fost derulate in nordul Moldovei (judetele Suceava si Neamt), precum si in Germania, Italia si Suedia. Am incercat sa excludem obiectivele finantate din fonduri publice, intrucat au fost consemnate foarte multe intarzieri la plati din partea autoritatilor, ceea ce a determinat firmele implicate sa suporte in intregime cheltuielile aferente. De asemenea, sunt solicitate preponderent produse foarte ieftine, fara sa fie luat in considerare si factorul calitativ. In 2011 am efectuat in proportie de 90% lucrari pe segmentul tamplariei din PVC, cele din domeniul aluminiului vizand usi de interior, pereti cortina la hoteluri, amenajarea unor sali de conferinta etc.
- Realizati o comparatie intre piata interna si cele externe.
- Pietele externe se remarca, in principal, prin seriozitatea efectuarii platilor, spre deosebire de piata interna, unde foarte multe firme din domeniu elibereaza bilete la ordin fara acoperire sau se afla, in acest moment, in insolventa. Alte probleme inregistrate in Romania sunt reprezentante de sistemul bancar rigid, dificultatea accesarii fondurilor europene, instabilitatea cursului valutar (modificarile lunare determina pierderi financiare importante) etc. In aceste conditii, s-ar impune aplicarea unei legislatii speciale, care sa protejeze firmele de eventualele fraude, inclusiv in domeniul bancar. Totodata, ar fi binevenita o reforma a Justitiei, deoarece, in cazul litigiilor comerciale, termenele stabilite de instante sunt indelungate. O alta masura care s-ar impune este reprezentata de reducerea fiscalitatii, care, in acest moment, este impovaratoare si in promovarea de facilitati fiscale. Toate acestea ar contribui la intrarea in normalitate a pietei interne.
- Ce obiective aveti in vedere pentru intervalul urmator?
- Principalul obiectiv pe care il avem in vedere pe termen scurt este reprezentat de mentinerea activitatii. Din nefericire, conditiile economice actuale nu ne incurajeaza in acest moment sa investim in proiecte de dezvoltare. Insistam, in continuare, pe asigurarea unui grad inalt de calitate a produselor proprii, obiectiv, pe care, de altfel, l-am avut in vedere inca de la debutul activitatii. Astfel, vom reusi, in continuare, sa facem fata cu succes conditiilor concurentiale deosebite de piata.
|