CESAROM: Program important de investitii, definitivat in acest an |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 07 Aug 2012 09:32 |
Cezar Tighiliu (49 de ani)
Functia/Firma: director general, Cesarom;
Experienta profesionala: 11 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Activitatea companiei Cesarom, infiintata in anul 2001, se deruleaza in prezent in cadrul a trei sectii: cea de zincare electrochimica, departamentul de prelucrare a tamplariei din aluminiu si PVC, respectiv cel implicat in colaborarea cu firma Aplast, in calitate de centru zonal. Pentru dezvoltarea acestui parteneriat, in 2010 a fost achizitionata o hala industriala cu trei niveluri si o suprafata de 900 mp, destinata inclusiv productiei proprii de ferestre. Centrul industrial este modernizat din surse proprii si va fi definitivat in cursul acestui an.
-Ce obiective de dezvoltare aveti in vedere pentru perioada urmatoare?
-Planul managerial pe care il avem in vedere anul acesta presupune in principal dezvoltarea activitatii de export. Derulam operatiuni de acest tip atat direct, cat si prin intermediari, in Germania, Belgia si Franta. In 2011, cota acestora s-a situat la aproximativ 8% din totalul productiei, iar pentru 2012 avem in vedere o dublare a acestui nivel, chiar daca trebuie sa facem fata unor conditii destul de grele, de exemplu, in Belgia fiind, reduse drastic subventiile pentru acest domeniu de activitate. De asemenea, avem in vedere sa dezvoltam segmentul de automatizari si sa ne mentinem cifra de afaceri la nivelul celei consemnate in 2011, pe fondul inceputului de an nefavorabil.
-Ce masuri au fost aplicate pentru a face fata problemelor generate de recesiune?
-Am incercat sa reducem si sa eliminam arieratele, pentru a evita pierderile prin intrarea in insolventa a anumitor beneficiari, lucru ce nu l-am putut evita in urma cu doi ani. Totodata, dimensionam, in continuare, forta de munca, in functie de comenzile efective. Suntem multumiti de faptul ca am reusit sa ne mentinem echipa la nivelul de dinaintea crizei, chiar daca angajatii au suportat de comun acord anumite diminuari salariale, pentru a contracara actiunile concurentei. O masura speciala pe care am adoptat-o consta in reducerea productiei de tamplarie din PVC si a investitiilor de pe acest segment, ca urmare a initierii colaborarii cu Aplast. La nivel general, segmentul de piata in cadrul caruia ne desfasuram activitatea se caracterizeaza printr-un grad ridicat de instabilitate.
-In ce zone consemnati cele mai multe vanzari?
-Cele mai numeroase comenzi provin din mediul rural, intrucat, in pofida crizei economice, domeniul constructiilor se mentine la un nivel acceptabil pe plan local. In acelasi timp, suntem prezenti, in colaborare cu antreprenori, la licitatii de stat/private, lucrarile reprezentative la care am participat in 2011 fiind: modernizarea aeroportului (proiect nefinalizat din cauza lipsei de fonduri), reabilitarea imobilelor ce apartin Serviciului de Ambulanta si a Agentiei Judetene pentru Plati si Inspectie Sociala (AJPPS), toate din Suceava.
-Cum se structureaza oferta proprie de produse si servicii?
-Ne-am implicat in fabricarea de tamplarie termoizolanta din PVC cu profile Rehau si Aluplast (segment ce detine o cota de 45% din vanzarile totale), ansambluri din aluminiu (8%) si pereti cortina (12%) cu serii Profilco, precum si efectuarea lucrarilor de placare cu materiale compozite (7%). De asemenea, activam in domeniul rulourilor exterioare (10%), al usilor de garaj (10%) si al automatizarilor pentru usi culisante, batante si de garaj (8%), fiind dealeri pentru societatile Smilo (Cluj-Napoca) si Rollart (Bucuresti). Totodata, suntem specializati in montaj si lucram ca reprezentanti locali ai firmelor Aplast (Ploiesti) si Aluterm (Cluj-Napoca).
|