Analizand nivelul rezultatelor financiare din intervalul ianuarie-iulie a.c., conducerea companiei Ambient Grup - Bucuresti sustine ca valoarea vanzarilor s-a diminuat cu 20% fata de aceeasi perioada din 2008. "In functie de evolutia situatiei economice generale, ne-am propus ca - pe termen scurt - sa aplicam o strategie de marketing in vederea stabilizarii cifrei de afaceri in 2009, astfel incat sa nu consemnam o scadere mai mare de 20% in comparatie cu anul trecut, cand livrarile de tamplarie din PVC au insumat 2,7 milioane de euro. Echipa proprie de vanzari include patru agenti profesionisti, ce se deplaseaza inclusiv in teritoriu, iar in etapa urmatoare, pentru a consolida parteneriatele de afaceri, intentionam sa angajam inca patru persoane care sa se ocupe de relatia cu distribuitorii firmei si alti patru lucratori ce vor gestiona restul comenzilor. Dezvoltarea retelei de dealeri constituie unul dintre principalele obiective strategice ale Ambient Grup. In continuare, ne-am propus sa ne focalizam atentia asupra procesului de cooptare in cadrul retelei comerciale a cat mai multe firme specializate in vanzarea si montajul de tamplarie termoizolanta si, dupa ce vom stabili impactul efectelor recesiunii asupra activitatii societatii noastre, spre finele anului in curs urmeaza sa decidem daca inchiderea unor spatii proprii de prezentare constituie sau nu o oportunitate. In ceea ce priveste evolutia pietei producatorilor de ferestre, se observa deja o restructurare a acesteia, intrucat clientii solvabili se orienteaza, mai ales, spre marile firme din bransa. Aceste companii le ofera o mai mare siguranta atat din punct de vedere calitativ, cat si ca urmare a scaderii sau eliminarii riscului ca societatile respective sa intre in incapacitate de plata. Totusi, consideram ca - din punct de vedere al trendului pe care se inscrie sectorul tamplariei din PVC, la nivel national - urmeaza sa asistam la o depreciere de 40% a comenzilor pe ansamblul anului in curs, in raport cu 2008. In acest context, majoritatea firmelor care au rezistat pana in prezent se vor confrunta in continuare cu tendinta descendenta a comenzilor si numai cele ce se caracterizeaza prin soliditate financiara si un management performant urmeaza sa traverseze in mod optim perioada de recesiune. Sub pretextul crizei financiare, beneficiarii solicita tot mai des reduceri importante ale pretului de comercializare, cu toate ca societatile nu pot promova multa vreme produse cu un pret situat la limita costului de fabricatie. Daca la inceputul anului am observat diminuari ale preturilor la principalele materii prime folosite pentru fabricatia tamplariei din PVC (urmate, in mod firesc, de scaderea preturilor de vanzare a produsului finit), din luna septembrie a.c., se remarca o crestere a preturilor de achizitie a materialelor (profile PVC, armaturi din otel etc.), ceea ce duce - pe cale de consecinta - la scumpirea ansamblurilor finite. In schimb, nu intampinam probleme referitoare la relatiile cu furnizorii, care au devenit mai flexibili si au inteles faptul ca, in aceasta perioada, trebuie sa-i sprijine pe fabricantii parteneri. Dintre dificultatile pe care le-am inregistrat in primele 6 luni, cea mai acuta a fost lipsa lichiditatilor (ce a determinat si aparitia unor incidente de plata) la nivelul dezvoltatorilor imobiliari implicati in proiecte semnificative, situatie care s-a redresat, in mare parte, pentru compania noastra", a declarat Mihai Namolosanu, director general al Ambient Grup. In opinia managerilor societatii, autoritatile guvernamentale s-ar putea implica mai mult in reglementarea pietei, fluidizand, mai ales, circulatia monetara, prin achitarea la timp a creantelor. De asemenea, sustinerea intreprinderilor din categoria IMM (prin acordarea de fonduri pentru proiecte de investitii, care sa fie acceptate si de Comisia Europeana) reprezinta, deocamdata, o promisiune neonorata. "Nici programul de reabilitare, anuntat de oficialitati ca fiind inca de la inceput un succes, nu a avut rezultatele scontate, deoarece, pe de-o parte, in 2009 s-au alocat fonduri pentru numai 1% din cladirile la care se impune executia lucrarilor de modernizare de acest gen, iar pe de alta parte, sistemul actual de licitatii, ce are ca principal criteriu de selectie cel mai mic pret, fara a fi impuse caracteristici minime de performanta pentru produse, atrage numai firmele care folosesc materii prime de cea mai slaba calitate. Un posibil impact pozitiv l-ar avea anumite masuri de relaxare fiscala, cum ar fi eliminarea impozitului in cazul profitului reinvestit", a concluzionat directorul societatii. Informatii suplimentare, la
www.ambientgrup.ro (C.D.)