Producatori de tamplarie
Publicat de AG&F
06 Nov 2009 11:30
|
In opinia conducerii firmei Valras Prod, piata locala de geam termoizolant s-a diminuat drastic in acest an, atat din punct de vedere al pretului la produsul finit, cat si in ceea ce priveste volumele livrate. "Nu acelasi lucru se poate spune, insa, despre costurile cu materialele, care au avut o tendinta fluctuanta. Toti acesti factori au dus, dupa cum era de asteptat, la o depreciere masiva a situatiei financiare a companiilor care activeaza in domeniu, multi producatori situandu-se, in prezent, sub pragul de rentabilitate. Evident, o asemenea stare nu poate continua mult timp si, in absenta aplicarii unor masuri ferme de redresare, se poate concretiza prin falimentul multor societati. Si la nivelul companiei noastre se resimt efectele negative ale crizei, in 2009 estimand ca rezultatele financiare se vor reduce cu aproximativ 20%. Cea mai dezavantajoasa pozitie este ocupata de vitrajele destinate montajului la imobilele rezidentiale (cu structura 4-16-4), unde scaderile din sectorul imobiliar au afectat puternic vanzarile. Chiar si pe segmentul de fatade cortina se observa un regres al activitatii, cauza principala fiind stoparea finantarii pentru o seama de proiecte de mare anvergura si nu numai. De aceea, se poate afirma ca, fie si in cazul in care vor fi indeplinite conditiile de reluare a activitatii in domeniul constructiilor incepand cu semestrul al doilea din 2010, sectorul vitrajelor va porni cu intarziere pe aceasta cale, date fiind decalajele temporale dintre momentul realizarii structurii si cel al instalarii elementelor de acoperire. In orice caz, chiar si in aceasta ipoteza optimista, consideram ca ritmul de crestere va fi mult mai lent fata de cel caracteristic anilor premergatori declansarii crizei. Revenind la Valras Prod, toate datele pe care le detinem in acest moment indica o evolutie a companiei noastre in tandem cu cea a economiei nationale, tendinta pe care intentionam sa o mentinem si in continuare. Mai mult, obiectivul de marketing pentru 2010 este reprezentat de atingerea cifrei de afaceri din 2008, fapt care va fi posibil si prin adaptarea strategiei proprii de dezvoltare la noile conditii ale pietei. Pana atunci, insa, trebuie sa gestionam optim starea actuala, caracterizata - asa cum este normal in perioade de declin economic - printr-o serie de dificultati. Alaturi de problemele acute legate de intarzierile la plata creantelor, se manifesta tot mai puternic presiunea pe bugetele companiilor, stare creata de obligativitatea platii TVA la emiterea facturilor si nu la incasarea acestora. Incercam atat la nivel individual, cat si prin intermediul asociatiei patronale de profil, sa influentam autoritatile in sensul modificarii respectivei prevederi legislative, fapt care ar duce, intr-o buna masura, la deblocarea unor fonduri absolut necesare pentru depasirea obstacolelor curente", a declarat Valentin Petrescu, director general al Valras Prod. Informatii suplimentare, la www.valras.ro (O.V.S.)
|