In cadrul strategiei de afaceri abordate in perioada imediat urmatoare de conducerea MCA Grup, se intentioneaza dezvoltarea in mod extensiv a operatiunilor de export. "Activitatile de acest tip au demarat in cursul lui 2008, firma noastra livrand produse pentru beneficiari din Republica Moldova, Bulgaria si Belgia. In prezent, ne aflam in etapa de negociere a unor contracte de distributie cu parteneri din Austria si Ucraina, astfel incat este posibil sa accesam, in curand, aceste piete. Din punct de vedere al investitiilor, am fost obligati sa stopam proiectele importante, exceptand amenajarea halei industriale din Giurgiu, pentru care s-a impus alocarea unor fonduri de 0,7 milioane de euro. Consideram ca, in aceasta perioada dificila, firmele din bransa nu trebuie sa se axeze pe efectuarea de investitii cu orice pret, ci pe dezvoltarea gamei de produse. In ceea ce ne priveste, realizam in principal usi de garaj, industriale si antifoc, promovand sisteme de actionare automata pentru porti, precum si rulouri integrate in categoria Sunny. De asemenea, in cursul lui 2009, a devenit disponibila usa de garaj BeneFit, cu dimensiuni standard, care are un raport optim calitate/pret. In domeniul specific de activitate, efectele recesiunii au fost vizibile mai tarziu fata de situatia specifica altor segmente de piata, pentru ca au mai existat comenzi din partea dezvoltatorilor ce aveau lucrari in stadii finale de executie. Cred ca, in cazul revenirii trendului ascendent, reluarea procesului de contractare la cote optime va avea o dinamica mai lenta. Din nefericire, pentru intervalul imediat urmator, nu se intrevede nicio sansa de redresare, intrucat marile proiecte de constructii noi sau cele ce presupun renovarea cladirilor sunt aproape inexistente. In acest context, scaderea totala a livrarilor pe piata de usi industriale/de garaj, la nivelul anului in curs, ar putea depasi nivelul de 40%. In opinia mea, in Romania nu se consemnau premisele negative ale crizei in sectorul de constructii, aceasta piata avand un potential deosebit fata de tarile dezvoltate. Din nefericire, politica economica si cea fiscala deficitara afecteaza foarte mult companiile din bransa. Chiar si asa, piata autohtona, ale carei cerinte le indeplinim aproape in intregime (livrarile fiind efectuate prin intermediul depozitelor proprii si al dealerilor), ramane in continuare cea mai importanta pentru MCA Grup. In ceea ce priveste rezultatele financiare, daca in 2008 am inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 8 milioane de euro, pentru 2009 ne-am propus o mentinere a ratei de diminuare a acesteia sub nivelul de 20%", a declarat Ciprian Oprea, director general al societatii MCA. Informatii suplimentare, la
www.mcagrup.ro (Camelia Pantel)