Producatori de tamplarie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
05 Feb 2013 10:47
|
Baratki Wilhelm, administrator al Fink Fenster: "Am reusit sa incheiem anul 2012 la un nivel similar celui aferent exercitiului financiar anterior, realizand o cifra de afaceri de aproximativ trei milioane de euro. Este, in mod evident, un declin fata de perioada de varf 2007 - 2008, cand consemnam vanzari de circa 5 milioane de euro, insa rezultatul obtinut este satisfacator, mai ales daca tinem cont de conjunctura economica actuala. La performanta respectiva a contribuit inclusiv activitatea de export, cu o pondere de 28% in totalul incasarilor, cele mai multe livrari (70%) fiind realizate in Germania (diferenta a fost alocata beneficiarilor din Ungaria). Din acest punct de vedere, nu am avut probleme legate de acceptarea produselor, colaborand cu firme federale, ce respecta normele RAL de instalare. Revenind structura livrarilor din punct de vedere al profilelor utilizate, datele curente indica faptul ca 90% dintre ansamblurile comercializate au fost executate cu sisteme Gealan S8000, cu sase camere de izolare, ponderea modelelor din seria S3000 fiind minora. Situatia respectiva a fost dictata de optiunea noastra pentru calitate, refuzand sa ne raliem la tendinta generala, de orientare spre minimizarea pretului. Probabil ca acesta a fost si motivul pentru care nu am participat la programul national de reabilitare a imobilelor existente, insa trebuie mentionat ca proiectul mentionat a avut un impact minim in zona de nord-vest a Romaniei. In mod evident, inclusiv in regiunea noastra ne-am confruntat cu o serie de dificultati. Astfel, daca fenomenul de indisciplina financiara a putut fi, in mare parte, evitat sau macar controlat, din pacate concurenta neloiala reprezinta inca o problema actuala, dificil de surmontat. Exista asa-zisi competitori care nu respecta prevederile europene cu privire la aplicarea marcajului CE si nici legislatia fiscala nationala, lucrand cu materiale «no name» de cea mai scazuta calitate, fapt ce le permite sa ofere produse la preturi minime. Perspectivele pe termen scurt sunt destul de pesimiste, astfel incat pentru 2013 obiectivul de marketing este constituit de mentinerea incasarilor la nivelul actual. Experienta pe care o detinem ne indica faptul ca in primul an gestionat de noua administratie politica imbunatatirile sunt inexistente, iar in intervalul urmator un asemenea scenariu este cu atat mai probabil cu cat, la nivel international si european, se prefigureaza o tendinta descendenta, care va implica aplicarea unor masuri ferme de austeritate ce nu vor permite relansarea consumului".
|