Compania Invest Prod, din Bucuresti, este specializata in fabricatia de tamplarie termoizolanta din PVC si aluminiu, respectiv in executia de fatade cortina. De-a lungul activitatii, societatea a realizat o serie de lucrari reprezentative, dintre care pot fi amintite: hotelurile Minerva si Bucuresti, sediul administrativ Omnilogic, centrul de afaceri Urbis, sediul Monitorului Oficial, showroom Citroen -Baneasa, sediul Vodafone din str. Valea Cascadelor, centrul comercial Jolie Ville Mall, centrul rezidential Herastrau Residence, complexul de locuinte Baneasa - Aleea Privighetorilor etc. In cele ce urmeaza, managerul firmei prezinta cateva detalii referitoare la aspectele actuale si de perspectiva ale evolutiei companiei, respectiv ale pietei de profil.
Manuela Merisca, director general Invest Prod: "Anul trecut, principalul obiectiv stabilit a fost constituit de mentinerea in activitate a intregului personal, incercand sa evitamdiminuarile reducerile salariale. Am reusit sa realizam acest lucru, in conditiile in care am redus ponderea orelor suplimentare de munca. Pentru 2009, nu cred ca se poate vorbi de un progres, ci, mai degraba, de o stagnare, insotita de un usor regres, in ultimul trimestru. In continuare, speram intr-o relansare a productiei pe segmentul lucrarilor finantate din fonduri publice, avand in vedere programele propuse de Guvern in ceea ce priveste reabilitarea termica a imobilelor, construirea unor locuinte noi prin ANL sau efectuarea de lucrari de consolidare si amenajare la imobilele afectate din punct de vedere seismic (la care se vor schimba si moderniza - in mod cert - si ansamblurile de tamplarie). Cifra de afaceri aferenta exercitiului financiar trecut a scazut fata de 2008, atingand valoarea de 3,1 milioane de euro. Volumul productiei nu s-a diminuat in acelasi ritm, deoarece pretul de vanzare a scazut cu circa 20%, in comparatie cu perioada anterioara declansarii crizei. Dintre problemele intampinate in desfasurarea activitatii, ar fi de mentionat intarzierea incasarilor si cresterea numarului de instrumente de plata (cecuri, bilete la ordin) fara acoperire. O alta dificultate este aceea a sporirii ponderii propunerilor de finantare in sistem barter, prin oferta - in schimbul lucrarilor realizate - a unor parti din imobile sau apartamente, metoda care a devenit tot mai des utilizata in ultima perioada. In ceea ce priveste strategia companiei pe termen scurt, facem eforturi pentru evitarea disponibilizarilor, aplicand reduceri salariale minime, corespunzatoare nivelului de incarcare a capacitatii de productie estimata pentru primul semestru al lui 2010. Totodata, ne propunem identificarea unor solutii temporare de finantare, pana la incasarea facturilor, incercand in acest timp o limitare a cheltuielilor directe si indirecte, ce va duce, in mod implicit la incadrarea in preturile competitive pe care piata le impune in prezent. Aceasta nu inseamna faptul ca suntem de acord strategiile de dumping, care nu pot functiona in mod repetitiv, determinand, in final, restructurarea companiei care le adopta. De asemenea, nu sustinem nici ofertarea la preturi foarte mici, care nu pot fi obtinute decat prin modificarea tipurilor de materiale declarate in contractele de executie. Principalele argumente ale Invest Prod - care consideram ca vor contribui, in mod decisiv, la depasirea cu succes a actualei crize economice - sunt: capacitatea de a realiza obiective cu un grad mare de dificultate din punct de vedere arhitectural, montajul in zone cu acces dificil, incadrarea in termene scurte de executie etc".
|