LAMAR TRUST: Aspecte negative in evolutia domeniului in 2010 |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 09 Dec 2010 15:28 |
Compania Lamar Trust - Bucuresti are ca principale specializari realizarea de tamplarie termoizolanta din PVC (cu profile Rehau) si productia de geam termoizolant. In acest an, a fost finalizata o investitie demarata in 2009, care a constat in realizarea unei fabrici de vitraje cu o suprafata de 2.000 mp, proiect care a contribuit la dublarea capacitatii de fabricatie pe acest segment. In cele ce urmeaza, directorul general al firmei ofera informatii suplimentare referitoare la evolutia domeniului de piata specific.
Constantin Laurentiu, director general al Lamar Trust: „Pentru 2010 estimam obtinerea unei cifre de afaceri de 5,7 milioane de euro, iar la nivelul lui 2011 preconizam o crestere de 10%, pana la valoarea de 6 milioane de euro. Pe termen scurt, avem in vedere executia tamplariei de calitate, precum si extinderea portofoliului de clienti. In ceea ce priveste sectorul propriu de activitate si industria constructiilor (de care acesta depinde) declinul s-a acutizat in 2010, una dintre principalele probleme care au marcat piata fiind reprezentata de dificultatea recuperarii creantelor de la terti. In acest moment, nu exista semnale ca in urmatorii doi ani aceste segmente se vor revigora. Intrucat dezvoltarea constructiilor determina evolutia sectorului de tamplarie, preconizatul regres al acestui domeniu va afecta producatorii de ferestre si, implicit, furnizorii acestora. In acest context, numai realizarea autostrazilor (abordata, deocamdata, doar la nivel declarativ) de care se vorbeste sau accesarea de fonduri europene, ar putea sa reprezinte bazele unor investitii importante. Conditiile dificile au determinat multe firme specializate in fabricatia de ferestre/usi sa se reorienteze catre activitati de montaj sau, in cele mai multe cazuri, sa-si incheie afacerea prin declararea falimentului sau a situatiei de insolventa. In ceea ce priveste furnizorii, in perioada de varf a vanzarilor acestia se confrunta cu dificultati in a face fata cererilor (cantitativ sau la anumite tipuri de repere), cauzate de problemele pe care le intampina sau de imposibilitatea de a aloca resurse financiare mai mari pentru a dispune de stocuri de marfa. Totodata, beneficiarii, mai mult ca niciodata, pun cel mai mare accent pe un pret cat mai scazut al tamplariei, indiferent de calitatile/proprietatile acesteia. In schimb, sunt bine informati cu privire la caracteristicile ansamblurilor, interesandu-se de numeroase aspecte, precum: nivelul de dotare al firmei, lucrarile executate in trecut etc. Un aspect pozitiv intregistrat de societatile de profil este reprezentat de cresterea nivelului profesional al personalului, angajatii fiind preocupati sa-si pastreze locul de munca (uneori, prin schimbarea comportamentului la locul de munca), iar numarul de persoane aflate in somaj este foarte mare, oferindu-le angajatorilor posibilitatea de a alege. De asemenea, pentru sprijinirea firmelor de profil, ar fi necesara inscrierea tuturor firmelor in cadrul unor patronate, care ar putea deveni, astfel, mai eficiente si mai puternice, cu atat mai mult cu cat se simte nevoia unei astfel de interventii, intrucat nu se adopta nicio masura legislativa pozitiva. Marirea fiscalitatii are efecte negative, mai ales ca actuala situatie economica, in care nu exista probleme doar la nivel guvernamental sau la bugetul de stat, ci si in cazul firmelor autohtone”.
|