LAMAR TRUST: Investitii preponderente in retehnologizare |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 11 Iun 2012 11:46 |
Laurentiu Constantin (42 de ani)
Functia/Firma: director general, Lamar Trust;
Experienta profesionala: 17 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Conducerea companiei Lamar Trust vizeaza pentru 2012 obtinerea unei cresteri de 15% a veniturilor, comparativ cu 2011, cand, de asemenea, a fost inregistrata o majorare de 15% fata de 2010. Strategia manageriala care se aplica anul acesta include o serie de investitii, concretizate prin achizitia de utilaje pentru fabricile de geam termoizolant si tamplarie termoizolanta, dupa cum urmeaza: o masina automata de sablat geam marca Bavelloni (Italia), un echipament automat de debitat geam Maver (Italia) si un centru de debitare si prelucrare, pentru care vor fi alocate fonduri in valoare de 0,2 milioane de euro. Alte obiective incluse in planul de afaceri sunt reprezentate de identificarea unorsolutii pentru cresterea numarului de comenzi, optimizarea fluxurilor logistice, finalizarea implementarii tehnologiilor IT si consolidarea portofoliului de parteneri, care este in prezent in dezvoltare.
-Detaliati activitatile de distributie si productie.
-Efectuam livrari la nivel national, precum si international, in state din Uniunea Europeana, respectiv Elvetia, Olanda si Italia, operatiunile de acest tip atingand o cota de 30% din productia totala. In 2012, cele mai multe comenzi au provenit din judetele Ilfov, Buzau, Prahova si Ialomita, precum si din Capitala. Suntem surprinsi de cresterea numarului clientilor care solicita un nivel superior de perfomanta si inregistram cresteri ale vanzarilor pentru produsele din gama premium. Explicatia poate fi aceea ca o investitie de acest tip duce in timp la o reducere considerabila a cheltuielilor pentru obtinerea confortului termic dorit in locuinta.
-Cum se structureaza oferta firmei?
-In oferta noastra se regasesc: geam termoizolant (cu o pondere de 40% din vanzarile totale) si tamplarie din PVC (47%), aluminiu (10%) si lemn stratificat (3%). Capacitatea de fabricatie se situeaza la 33.000 mp/luna (pentru vitraje), 11.000 mp/luna (pentru ansamblurile din PVC), 8.500 mp/luna (la cele din aluminiu) si 1.100 mp/luna (lemn stratificat), printre furnizorii de materii prime aflandu-se firmele Saint-Gobain, NSG (Pilkington), Guardian, Rehau, Profilco, Alumil, Balkan si Roto.
-Ce masuri ati aplicat pentru a face fata recesiunii?
-Pentru contracararea efectelor negative ale recesiunii, am recurs la masuri precum: cresterea eficientei activitatilor efectuate de fiecare angajat, specializarea pe anumite operatiuni ale fluxului de productie, introducerea de proceduri de lucru standardizate, eliminarea din stoc a componentelor inutile si dimensionarea judicioasa a sortimentelor aflate in depozit. Din observatiile noastre, firmele de profil au in general probleme legate de nerecuperarea creantelor, fiind necesara in acest sens o gestiune mai buna a factorilor de risc.
-Cum a evoluat piata de profil in ultimul timp, la nivel national si european?
-Pe plan intern exista perspective optime de dezvoltare – in pofida declinului segmentului constructiilor - ca urmare a disparitiei a numeroase firme din bransa, ceea ce determina atragerea clientilor acestor societati de catre companiile ce promoveaza produse de calitate. Relatiile dintre furnizorii de materii prime si producatori s-au modificat in ultima perioada in sens pozitiv, prin faptul ca furnizorii ofera o gama variata de produse, stocurile acopera cererea, oferta pentru marii producatori este mult mai atractiva decat pentru societatile cu achizitii reduse, se accepta plata la termen si se acorda credit comercial firmelor cu bonitate pozitiva.
|