LIPOPLAST: Program de investitii in valoare de 2,5 milioane de euro |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 25 Oct 2011 14:07 |
Calin Crisciu (35 de ani)
Functia/Firma: director general, Lipoplast;
Experienta profesionala: 10 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
Compania Lipoplast - Timisoara a implementat in 2011 un proiect de retehnologizare a sectiei de tamplarie din PVC pentru care intentioneaza sa acceseze fonduri structurale in valoare de 2,5 milioane de euro. De asemenea, pana la finalul anului, se urmareste mentinerea activitatii la un nivel optim. Firma este implicata si in realizarea de geam termoizolant, acest segment contribuind cu 40% la realizarea vanzarilor totale. O unitate de productie a vitrajelor este operationala si in Constanta. Detaliati activitatile proprii de productie.
Pe segmentul realizarii de geam termoizolant, dispunem de o capacitate de fabricatie de 20.000 mp/luna, utilizata in prezent in proportie de 80%. Prelucram sticla marcile Saint-Gobain sau Guardian si asiguram servicii complementare de securizare si laminare. Ferestrele si usile din PVC integreaza feronerie marca Winkhaus si profile livrate de Profine Romania. Capacitatea de procesare pe segmentul tamplariei este intrebuintata la un nivel de 90%. Toate ansamblurile promovate suntcertificate cu marcajul CE. In ultima perioada, ca urmare a sporirii cotatiei la materiile prime, am fost nevoiti sa majorampreturile la sortimentele livrate.
Cum asigurati distributia produselor comercializate?
Distributia o asiguram cu precadere in zona Banatului, precum si la export, in tari precum Italia, Franta, Belgia si Austria, operatiunile de acest tip efectuandu-se constant inca din anul 2000. In 2011, cele mai multe livrari de geam termoizolant au fost efectuate pentru segmentul industrial, in constructii fiind consemnata o scadere de 15% a comenzilor. In ceea ce priveste tamplaria termoizolanta, procesul de vanzare se realizeaza doar prin intermediul dealerilor. In 2011, nivelul de informare a clientilor este din ce in ce mai ridicat, cerintele actuale ale utilizatorilor crescand din punct de vedere al calitatii, pretului sau culorilor.
Cum au evoluat vanzarile firmei in 2011?
Cifra de afaceri totala s-a situat in 2010 la nivelul de 22,8 milioane de lei, fiind consemnata o crestere de circa 5% fata de 2009. Pentru 2011 ne-am propus o majorare de 10% a veniturilor, in conditiile in care, pana in prezent, am inregistrat o sporire de 8% fata de perioada similara a anului trecut.
Ce masuri speciale ati adoptat in perioada recesiunii?
In perioada ianuarie-septembrie a acestui an, am desfasurat un program de pregatire si calificare a 80 de angajati in meseria de confectioner de geam termoizolator, proiectul fiind cofinantat din Fondul Social European, prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritara 2 - „Corelarea invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii”. Rezultatele pozitive ale acestei actiuni au fost vizibile inca din perioada de implementare, observandu-se o mobilizare generala a tuturor angajatilor, in timp ce productivitatea muncii a sporit in fiecare luna. De asemenea, pe termen lung, intentionam sa alocam in continuare fonduri pentru instruirea si calificarea personalului. La nivel general, principalele dificultati pe care le intampina firmele care activeaza in acest domeniu sunt reprezentate de cresterea costurilor de distributie si de neincasarea creantelor in cazul proiectelor de mari dimensiuni. Relatiile dintre furnizorii de materii prime si producatori au fost constante in ultima perioada, prima categorie de firme incercand in continuare sa contribuie la cresterea competitivitatii fabricantilor.
|