PINUM: Perspective optimiste pentru segmentul tamplariei din lemn |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 13 Mai 2010 13:55 |
Compania Pinum Doors & Windows este prezenta pe piata din Romania din anul 1992, iar in 2008 a trecut printr-un amplu proces de reorganizare. In oferta de produse se regasesc ferestre (proportia acestora in totalul vanzarilor este de 40%) si usi. Din totalul sortimentelor oferite, o pondere de 50% este detinuta de cele stratificate din lemn. In continuare, directorul comercial al grupului detaliaza activitatea holdingului si descrie conditiile pe care le ofera in acest moment piata de profil.
Francesco Curcio, director comercial al Pinum Doors & Windows: "Gradul de absorbtie al pietei interne de tamplarie din lemn este de 35% – 40% si totul se concentreaza in jurul vanzarilor constante pe categorii de produse. Clientii opteaza, in principal, pentru sortimente economice (esente de rasinoase), dar in proportie de 30% solicita, in continuare, modele performante (esente tari, placate cu aluminiu). La nivel national, segmentul intern de tamplarie termoizolanta a urmat un trend descendent in 2009, inregistrand o scadere de aproximativ 40%, ca urmare a influentei recesiunii economice. Situatia internationala a fost oarecum diferita, de vreme ce declinul inregistrat a fost de 10%. Cifra de afaceri pe care am consemnat-o in 2009 a urmat aceste tendinte generale, iar exporturile s-au diminuat cu 10%. Pentru acest an, estimam o revenire a cererii cu pana la 15% fata de 2009, in special in a doua jumatate a lui 2010. Strategia pentru dezvoltare pe care o avem in vedere presupune optimizarea gradului de productivitate si a termenelor de executie, prin investitii in retehnologizare de aproximativ 0,5 milioane de euro, care sa ne permita sa practicam o politica de preturi competitive, abordata impreuna cu partenerii nostri strategici. Totodata, este analizata si posibilitatea de a demara productia de semifabricate de lemn stratificat, in vederea imbunatatirii calitatii oferite (in conditiile in care detinem deja marcajul CE), printr-un control eficient al materiei prime. De asemenea, dorim sa insistam pe calitatea serviciilor oferite beneficiarilor. Mai exact, pentru 2010 am dezvoltat o strategie de business care sa includa si prestarea directa de servicii catre clienti, urmarind, pe de o parte, cresterea veniturilor realizate, iar pe de alta parte, asigurarea unei calitati superioare. In acelasi timp, Pinum Doors & Windows dezvolta in permanenta produse noi, care sa se preteze inclusiv la restaurarea cladirilor de patrimoniu national din centrele istorice. In 2010 am lansat noile ferestre din gama Cosmo, din esenta de molid lamelar, cu un raport optim calitate-pret si pe care ne bazam pentru atingerea volumului de productie propus pentru acest an".
|