Producatori de tamplarie
Publicat de Ovidiu Stefanescu
15 Mar 2010 09:00
|
Compania Plast Technik, din Cluj-Napoca, a consemnat o scadere cu aproximativ 30% a cifrei de afaceri in 2009, fata de exercitiul financiar anterior, pe fondul dereglarilor pietei de profil induse de criza economica actuala. Pentru anul in curs, reprezentantii firmei sunt optimisti, estimand o revenire in forta si atingerea incasarilor realizate in 2008. "Cele mai mari probleme au fost intampinate pe segmentul tamplariei din PVC, in vreme ce, in domeniul ansamblurilor din aluminiu, activitatea s-a desfasurat in conditii neasteptat de bune, volumul afacerilor mentinandu-se constant. Acest lucru s-a datorat derularii unor lucrari la obiective importante - imobile de birouri si spatii comerciale - amplasate in Cluj-Napoca si in regiunile limitrofe. In conditiile actuale, ne mentinem prognozele de crestere, intentionand sa consolidam relatiile de afaceri pe care le derulam cu partenerii traditionali: Aluplast Romania, Profilco Romania, Alukonigstahl, Alumil Rom Industry etc. Masuri deosebite pentru intampinarea problemelor crizei nu am adoptat, pastrandu-ne intacte echipa tehnica si forta de vanzari. Mai mult, in 2010 derulam o investitie importanta, in valoare de 6 milioane de euro (din care suma de 1,5 milioane de euro provine din fonduri structurale), prin care vizam constructia si echiparea unei noi unitati de fabricatie, in apropierea localitatii Turda. Hala de productie si depozitele vor avea o suprafata totala de 6.000 mp. In prezent, ne aflam in negocieri pentru stabilirea furnizorului de utilaje. Pe termen scurt, estimam ca piata isi va reveni, cel mai probabil, incepand cu vara acestui an. Cu toate acestea, este posibil ca multi competitori sa-si restructureze activitatea, estimarile noastre indicand falimentul a circa 25% dintre firmele din bransa, pana la sfarsitul lui 2010. Acest lucru va avea un efect puternic asupra dinamicii pietei companiilor specializate in montajul de tamplarie termoizolanta, multi dintre acestia fiind nevoiti sa se reorienteze spre noi clienti. In ceea ce priveste Plast Technik, pe segmentul de PVC modalitatea cea mai utilizata de distributie va fi cea de colaborare cu dealerii, in vreme ce la divizia de aluminiu vom continua livrarile directe si participarea nemijlocita la proiecte", a declarat Marius Darida, director tehnic al societatii. Informatii suplimentare, la www.plasttechnik.ro
|