PRIMER ELECTRO vizeaza extinderea ariei de distributie |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 04 Aug 2011 11:56 |
Onodi Lorant (30 de ani)
Functia/Firma: director comercial, Primer Electro;
Experienta profesionala: 7 ani in domeniul vanzarilor de geam termoizolant si sticla plana/prelucrata.
Compania Primer Electro, din Targu Mures, s-a axat in ultima perioada pe extinderea la nivel national. Anul trecut, a deschis un punct de lucru in Miercurea Ciuc (care s-a dovedit un real succes) si pana la finele lui 2011 va inaugura inca unul, la Sighisoara. Distributia se asigura exclusiv in mod direct, urmand ca, pana la sfarsitul anului in curs, parcul auto propriu sa fie complet schimbat. Strategia de dezvoltare pe termen scurt prevede alocarea de fonduri in valoare de aproximativ 0,35 milioane de euro.
Care sunt obiectivele incluse in strategia de afaceri din 2011?
Obiectivele care au fost realizate deja in acest an au constat in achizitia unei mese de taiat pentru geam termoizolant duplex/Low-E. In continuare, avem in vedere sa procuram diverse alte echipamente, precum: linie de slefuire, centru de fazetare si inca un utilaj pentru gaurit sticla si speram ca, in toamna a.c. se va lua o decizie privind sistemul „open”. De asemenea, ne-am implicat in realizarea de vitraje speciale, iar in acest sens am finalizat cu succes in 2011 mai multe proiecte. In ianuarie a.c. am inceput si distributia de accesorii pentru productia geamului termoizolant in toata tara, precum si livrarile de materiale pentru vitraje securizate in judetele Maramures si Harghita.
Ce masuri ati aplicat pentru limitarea efectelor recesiunii?
Dintre masurile pe care le-am adoptat la nivel intern pentru contracararea efectelor recesiunii, cea mai importanta este reprezentata de livrarea produselor exclusiv cu plata in numerar, incepand din luna septembrie 2010. Chiar daca aceasta procedura s-a dovedit a fi in faza initiala radicala, in prezent incep sa apara beneficiile aplicarii sale. In acelasi timp, am facut toate demersurile necesare sa mentinem preturile la produsele comercializate.
Detaliati activitatea proprie de productie.
Domeniul nostru principal de activitate este reprezentat de fabricarea de geam termoizolant, cu o cota de 50% din livrari. Pe acest segment, executam inclusiv modele speciale. Totodata, suntem implicati in operatiuni de prelucrare a sticlei, prestand servicii de fazetare, slefuire, gaurire, sablare, curbare si gravare. Dispunem de o capacitate de 8.000 mp/luna, toate produsele noastre detinand marcajul CE. In procesul de executie utilizam preponderent sticla Saint-Gobain. Printre beneficiarii nostri se afla diverse firme de tamplarie, precum: Big Aluminium, Edimpex, Romwald, Almit Com, Consensus Impex, M Tabac, Gridoma, Elegance, Polak Mob, Ibek etc.
Prezentati evolutia financiara a firmei din ultimul timp.
Daca in 2010 am reusit sa ne mentinem rezultatele financiare la nivelul de 6,7 milioane de lei inregistrat in 2009, pentru 2011 vizam o majorare de aproximativ 10% a cifrei de afaceri. Vanzarile din primul semestru al anului in curs au crescut usor fata de perioada similara din 2009. De asemenea, numarul de parteneri a sporit cu aproximativ 25% in raport cu anul trecut.
Prin ce se caracterizeaza in acest moment piata de profil?
Din observatiile proprii, am remarcat ca piata de profil s-a mentinut in 2010 la nivelul din 2009, insa, pentru anul in curs, este posibila o expansiune usoara a livrarilor efectuate de companiile din bransa. Principalele dificultati pe care le intampina firmele ce activeaza in acest domeniu sunt constituite de incapacitatea de plata a unor parteneri de afaceri si de lipsa comenzilor cu dimensiuni mijlocii si mari, situatie care determina imposibilitatea optimizarii productiei de vitraje la un nivel cat mai rentabil.
|