PRODINVEST '94: Proiect de investitii in valoare de 0,5 milioane de euro |
Producatori de tamplarie Publicat de Camelia Pantel 31 Oct 2012 10:25 |
Lavinia Posedaru (45 de ani)
Functia/Firma: vicepresedinte, Prodinvest ' 94;
Experienta profesionala: 12 ani in domeniul tamplariei termoizolante.
In cadrul companiei Prodinvest '94, din Buzau, s-a derulat in 2012 un amplu proiect de extindere a activitatii, cu o valoare de peste 0,5 milioane de euro. Acesta a constat in achizitia unei noi linii pentru productia tamplariei din PVC si a uneia pentru europaleti, precum si in edificarea unui spatiu industrial destinat functionarii acestora, cu o suprafata de aproximativ 6.000 mp. De asemenea, pana la finele lui 2012 se doreste sa se majoreze numarul de angajati pe segmentul tamplariei termoizolante, pe fondul cresterii numarului comenzilor din acest domeniu. Infiintata in anul 1994, firma a devenit in 2002 societate pe actiuni, in prezent fiind specializata in executia de tamplarie din PVC si aluminiu, geam termoizolant, mobilier, europaleti, precum si in efectuarea lucrarilor de placare cu materiale compozite, in activitati de subantreprenoriat civil/industrial si in asigurarea de servicii de montaj/transport al geamurilor agabaritice.
-Detaliati evolutia financiara a firmei din ultimul timp.
-In 2011, am inregistrat o cifra de afaceri de peste 2,5 milioane de euro, iar pentru 2012 vizam obtinerea unei cresteri de minimum 30%, chiar daca rezultatele financiare din primul semestru al acestui an au fost similare celor consemnate in intervalul corespunzator din 2011. Contributia operatiunilor de export la veniturile totale este de aproximativ 50%, acestea efectuandu-se exclusiv pe segmentul constructiilor civile/industriale.
-Cum a evoluat piata de profil in ultimul timp?
-Piata autohtona a constructiilor a inregistrat in 2011 o scadere de aproximativ 30%, insa tendinta respectiva a incetat in 2012 cand a avut loc o stabilizare la un nivel scazut. In aceste conditii, nu am fost afectati de conjunctura nefavorabila din bransa, ci dimpotriva, am reusit sa ne extindem activitatea. La nivel international, sectorul de profil a avut o evolutie diferita, in functie de fiecare tara in parte. Una dintre cele mai bune dezvoltari a putut fi observata in Germania, unde a fost inregistrata o crestere de 8%. De asemenea, in ultimul timp am sesizat o crestere a gradului de informare a beneficiarilor.
-Prezentanti activitatile de productie si distributie din cadrul firmei.
-Capacitatea de productie din cadrul fabricii noastre se situeaza la 70.000 mp/an, din care 20.000 mp/an pentru ansamblurile din PVC, 30.000 mp pentru cele din aluminiu si 20.000 mp pentru pereti cortina si casete din placi compozite. In procesul de executie utilizam, printre altele, profile din PVC Veka, feronerie G-U si geam termoizolant realizat cu sticla Pilkington. De asemenea, anul acesta ne-am implicat in realizarea si promovarea de europaleti atat pentru beneficiarii interni, cat si pentru cei externi. La veniturile totale, realizarea de tamplarie din PVC contribuie cu aproximativ 15%, cea a ansamblurilor din aluminiu si a lucrarilor de placare cu materiale compozite cu 10%, iar geamul termoizolant cu 5%, diferenta revenind activitatilor de constructii (40%) si fabricarii de mobilier si europaleti (30%). La nivel national, distributia se efectueaza direct catre proiecte imobiliare, printre cele mai importante - care se afla in acest moment in executie - aflandu-se si: reabilitarea mai multor spitale, un complex rezidential in Alba Iulia si numeroase obiective finantate din fonduri private. De asemenea, cel mai important proiect are ca beneficiar firma Digi 24, alti importanti parteneri de afaceri fiind Sensiblu, Centrofarm, Media Pro sau Realitatea Media SA.
|