SUKI GROUP: Firma vizeaza o majorare cu 30% a vanzarilor |
Producatori de tamplarie 16 Feb 2010 11:30 |
In 2009, compania Suki Group, din localitatea Moara Vlasiei (judetul Ilfov), a realizat o cifra de afaceri cu 10% mai mica fata de anul anterior, iar pentru 2010 managementul societatii si-a propus ca obiectiv o crestere de 30% a vanzarilor. "Performanta din 2009, obtinuta intr-o piata unde scaderile au fost cuprinse intre 50% si 60%, s-a datorat adoptarii unei strategii de orientare spre client. Trebuie precizat si faptul ca, la succesul nostru, au contribuit intr-o mare masura: notorietatea marcii, profesionalismul de care am dat dovada in perioada precedenta, precum si dezvoltarea puternica a retelei de distributie. Desi sistemul de franciza experimentat in 2007 nu a dat rezultatele scontate, am mizat pe extinderea comercializarii prin dealeri. De asemenea, o mare parte a lucrarilor s-a contractat direct de la beneficiari. Un impuls semnificativ a fost dat si de recomandarile venite din partea clientilor multumiti de calitatea ansamblurilor promovate de Suki. Toate acestea au fost completate de implementarea unui program riguros de control al costurilor. In ceea ce priveste schema de personal, nu au mai avut loc disponibilizari, intrucat aceasta masura fusese luata la sfarsitul lui 2008", a declarat Gelmar Savulescu, director general al societatii. Noi proiecte pe segmentul rezidential Desi multe companii au apelat la oportunitatea oferita de programul guvernamental de reabilitare termica a locuintelor, aceasta alternativa nu a fost luata in calcul de managementul Suki, iar decizia respectiva se va aplica si in 2010. "Trebuie mentionat faptul ca in prima parte a anului trecut am beneficiat si de un sprijin din partea furnizorilor, care au efectuat - pe fondul presiunilor venite din partea pietei - o serie de reduceri ale preturilor. In prezent, insa, acest lucru nu mai este posibil si, in plus, au fost inasprite conditiile de plata a materialelor. Cu toate acestea, obiectivul principal ramane depasirea recesiunii in conditii de siguranta, desi marjele de profit s-au diminuat considerabil. Optimismul manifestat in legatura cu majorarea vanzarilor din 2010 este cauzat si de anumite informatii pe care le detinem. Potrivit acestora, spre finalul anului in curs este posibila demararea unor proiecte rezidentiale noi, care, desi nu au anvergura celor promovate inainte de 2008, vor asigura o cerere suficient de mare pentru piata pe care activam. Consideram ca decizia de investitie a anumitor dezvoltatori a fost luata in urma unor analize atente, care au revelat oportunitatile oferite de o piata unde costurile constructiilor noi se situeaza, inca, la limite scazute. Un ultim aspect demn de luat in considerare este acela al segmentarii cererii pe doua directii principale: produse economice, de calitate slaba si ansambluri din categoria premium. Noi am reusit sa contractam cateva proiecte din cea de-a doua grupa si am obtinut, astfel, o compensare a eficientei de ansamblu a companiei", a incheiat directorul Suki. Informatii suplimentare, la www.suki.ro |