CONFORTUL, factor de progres sau slogan fara acoperire ? |
Punct de vedere Publicat de Ovidiu Stefanescu 17 Aug 2017 09:37 |
![]() Raspunsurile sunt diferite, in functie de pozitionarea fiecarui jucator fata de problema. Producatorul justifica performanta scazuta prin pretul mic oferit de beneficiar ori, mai sofisticat, prin dinamica actuala a economiei globale, ce nu mai pune accent pe fiabilitatea unor produse care, oricum, se depreciaza moral intr-un timp foarte scurt. Clientul, la randul sau, acuza lipsa de informare, transparenta limitata si, de cele mai multe ori, aplica sloganul „inainte lucrurile se faceau mai bine”. Ambele abordari sunt gresite, macar si numai din cauza faptului ca analizeaza lucrurile dintr-o perspectiva ingusta.
Referitor la ferestrele termoizolante, este clar ca tehnologiile avanseaza foarte rapid, insa nu trebuie uitat faptul ca este vorba despre produse cu o durata medie de exploatare de 30 de ani, timp in care, aplicand masuri corecte de intretinere si asigurand o utilizare conforma cu indicatiile fabricantului, nu ar trebui sa apara deficiente majore.
Una este, de exemplu, ca nivelul de termoizolare sa nu mai corespunda exigentelor curente si alta ca dispozitivul de actionare oscilanta sa se rupa, garniturile de etansare sa nu-si mai indeplineasca functiile, colturile ramelor sa prezinte fisuri sau jonctiunile cu zidaria sa permita circuatia curentilor de aer. Toate acestea constituie, de fapt, consecinte directe ale unor erori grave de productie sau ale utilizarii unor materiale neconforme si nicidecum „depreciate moral”. Argumentul respectiv este doar praf in ochii clientilor.
Nici beneficiarii nu trebuie complet exonerati, intrucat din momentul in care pretul devine factorul decisiv de formare a deciziei de cumparare in virtutea vesnicei si paguboasei goane dupa chilipiruri, formalitatile de obtinere a unei garantii minimale sunt ignorate cu desavarsire, iar exploatarea este deficitara, nici asteptarile nu pot fi prea mari.
Din pacate, piata este in continuare complet needucata, iar demersurile in acest sens sunt tratate cu superficialitate. Pana la urma, poate este mai simplu, pentru un producator, sa se adreseze unui client neavizat, dupa cum este la fel de comod pentru acesta din urma sa plateasca mai putin pentru un produs „asa si-asa”. Ce te faci insa cu gaura din pantof, care va incepe sa te deranjeze din nou in scurt timp? Este o intrebare adresata in egala masura furnizorilor, producatorilor si utilizatorilor.
|