DE CE prezenta tamplarilor la Frontale este obligatorie |
Punct de vedere
Publicat de Ovidiu Stefanescu
23 Feb 2016 09:28
|
Pana la urma este doar un targ ca oricare altul, s-ar putea gandi cu suficienta un manager de firma de tamplarie de pe plaiurile mioritice. In fond, si-ar continua el silogismul, asemenea ocazii folosesc in mod strict furnizorilor in tentativa lor de a atrage clienti, mai ales dintre aceia aflati in portofoliul concurentei. Noutatile sunt doar niste pretexte, caci care ar fi inovatiile atat de grozave incat sa rupa gura targului? Bineinteles ca autorul unui asemenea „rationament”, care se considera indreptatit sa aiba un credit furnizor nelimitat si crede ca ii face partenerului o favoare ca-i foloseste marfa, uita cateva elemente esentiale. Unul dintre acestea ar fi ca firma pe care o administreaza se situeaza pe partea vulnerabila a sistemului – si anume in zona debitorului. Cu toate ca exista firme producatoare de ferestre ce au cifre de afaceri mai mari decat cele realizate de multi furnizori, nu trebuie ignorata relatia de stransa dependenta de acestia. Pentru ca in lipsa unor materiale conforme cu legislatia internationala, obiectul lucrativ al firmei (profitabilitatea) ar disparea in totalitate. Alternativele ieftine din zona asiatica nu au nicio sansa sa compenseze produsele europene de inalta performanta, poate doar cu asumarea riscului de compromitere totala a imaginii in fata clientilor. Conceptul de „goodwill impairment” pare a fi inca strain de piata de profil din Romania, insa n-ar fi rau ca, macar pentru o fractiune de secunda, sa se ia totusi in calcul perspectiva deloc improbabila ca, intr-un orizont temporal mediu, beneficiarii se vor ghida tot mai mult elemente intangibile, cum ar fi prestigiul, marca, prestatiile anterioare, recomandarile, fiabilitatea produselor etc. Ar fi un dezastru daca asta s-ar intampla acum, nu-i asa? De aceea, o recomandare fireasca este aceea a de lasare la o parte o orgoliilor nefondate sau cu o baza fragila si de schimbare a orientarii spre o atitudine constructiva. Asta ar presupune inclusiv admiterea faptului ca sunt multe lucruri de invatat de la companiile occidentale, cu o experienta net superioara in domeniu, iar obiectivul respectiv poate fi atins doar intr-un mediu ultraprofesional, cum este cel asigurat de Fensterbau/Frontale. Mai multa umilinta n-ar strica, chiar si numai in conditiile in care aceasta ar fi subordonata scopului de a „fura meserie”. Caci pana la urma asta este ceea ce ramane si ceea ce conteaza cu adevarat: preluarea experientelor utile si dezvoltarea acestora, in vederea imbunatatirii operationale, pe o piata tot mai concurentiala. In ceea ce priveste cererea, producatorii de tamplarie nu au de ce sa-si faca griji: aceasta se va alinia mai rapid si mai natural decat s-ar astepta cineva la obisnuintele de consum existente in statele dezvoltate ale Europei. Iar atunci compromisul tehnic practicat pe scara larga in prezent va fi expulzat ca o masea stricata.
|