Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 21 Decembrie 2024
Hilti
Home - Stiri - Punct de vedere - FARA INVESTITII „viata e pustiu” ...
FARA INVESTITII „viata e pustiu” ...
Punct de vedere Publicat de Ovidiu Stefanescu 14 Apr 2016 08:00
… ca sa parafrazez o replica antologica dintr-o comedie romaneasca de duzina. Putini sunt conationalii care, din intamplare sau pe baza competentei profesionale (mai rare cazurile!), au ajuns pe pozitii de top-management si reusesc in acelasi timp sa inteleaga sensurile profunde ale acestei metafore. La noi investitia este incadrata automat la capitolul de cheltuieli si este privita ca un cost asumat doar in conditii extreme, in care nu se mai poate altfel. Cine cere bani pentru asa ceva este considerat un dusman personal si nimeni nu intelege ca dezvoltarea nu este posibila fara asigurarea unui flux financiar continuu. Din fericire exista si exceptii, dar acestea sunt rarisime si doar accidentale. Este posibil sa mai fie nevoie de inca un soc recesional puternic pentru ca economia, in general si bransa constructiilor, in special sa se reformeze cu adevarat. Daca intreprinzatorii autohtoni se gandesc sau isi propun macar sa obtina performante acceptabile, pe termen mediu si lung, a venit momentul sa-si schimbe fundamental atitudinea. Carpanosenia nu-i va mai ajuta deloc in perioada urmatoare si vor trebui sa priceapa ca profitul nu este destinat doar cheltuielilor, ci mai ales economiilor pentru investitii, cu tot ce inseamna asta. Mai plastic, o firma nu produce bani doar pentru ca patronul sa aiba resurse pentru vacante exotice, masini scumpe etc. Dimpotriva, acestia trebuie folositi prioritar pentru dezvoltarea factorilor de productie, indiferent daca este vorbim despre capitaluri (utilaje, tehnologii) sau despre oameni. Companiile care nu vor admite rapid faptul ca o activitate sanatoasa este conditionata in mod direct si egal de profitabilitate, satisfactia clientului si cointeresarea personalului, mai devreme sau mai tarziu vor fi excluse de pe piata. Sunt firme care au inceput deja sa actioneze in sensul respectiv, iar istoria va demonstra ca doar aceasta este reteta succesului. Si inca un amanunt important: fara o strategie coerenta de marketing care -  atentie - sa asigure alocarea judicioasa a resurselor pentru investitii, toate eforturile vor fi inutile. Trebuie iesit rapid din paradigma paguboasa a marketingului redus la vanzari sau publicitate si acceptata ideea ca doar instrumentul respectiv poate asigura strategii coerente de produs, distributie si pret. In toata aceasta ecuatie, comunicarea joaca, evident, un rol hotarator. Indiferent daca place cuiva sau nu, fara o comunicare profesionala, continua si coerenta, orice activitate lucrativa (cu exceptia monopolurilor si uneori chiar si in aceste cazuri) are o finalitate previzibila: esecul. Iar comunicarea (scuze pentru repetitie) presupune, la randul sau, costuri, adica tot investitii. Cine intelege ca acestea trebuie asumate va avea sanse sa se dezvolte sanatos pe termen lung, cine nu, nu!    
 
ABONARE REVISTE
SISECAM
rehau
TSV
Editia
NOIEMBRIE-DECEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

Editia
OCTOMBRIE 2024!
- pe site -
 
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 
hospice doneaza
simonswerk left