Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 15 Octombrie 2024
Hilti
PAGINA PERSONALIZATA


AGC FLAT GLASS ROMANIA SRL

AGC FLAT GLASS ROMANIA SRL

Adresa: Splaiul Unirii nr. 223, Et. 2, Bucuresti, Sector 3
Telefon: 031/80.53.261
Fax: 031/80.53.262
E-mail: romania@eu.agc.com
Web site: yourglass.com
Domenii: Sticla arhitecturala
Descriere activitate
Producator de sticla pentru constructii (peste 250 de sortimente).
Prezentare companie/institutie
 
AGC - un veritabil pionier in fabricarea sticlei - permanent in prim-planul revolutiei tehnologice
 
Cradle to Cradle, o filosofie care aliniaza AGC la cele mai inalte standarde de sustenabilitate
 
Asahi Glass Corporation - cunoscuta specialistilor din domeniul sticlei sub acronimul AGC - este unul dintre principalii furnizori globali de sticla arhitecturala, avand o prezenta globala si plasandu-se in topul companiilor de profil pe toate meridianele unde activeaza. Cele mai recente date financiare indica faptul ca primele sase luni ale anului fiscal inceput la 1 aprilie 2021 s-au incheiat cu vanzari nete de 811,33 miliarde yeni (circa 7,4 miliarde USD), cu 24% mai mari fata de perioada corespunzatoare a exercitiului financiar precedent. Profitul operational s-a situat la 95,2 miliarde yeni (+362,6%), iar fluxul liber de numerar (FCF) a cumulat 76,5 miliarde yeni (la o valoare a fluxului operational de numerar de 169 miliarde yeni). Analiza structurala a rezultatelor arata, pentru divizia de sticla, vanzari catre clienti externi in valoare de 370,5 miliarde yeni in perioada respectiva. Prognozele pentru intregul an fiscal in curs indica vanzari nete de 1.670 miliarde yeni (in crestere de la 1.650 miliarde yeni, cat se estima in luna aprilie a.c.), respectiv venituri operationale de 180 miliarde yeni. De asemenea, profitabilitatea ar putea atinge 10,8%.
 
Peste 100 de ani de dezvoltare intensiva si extensiva in industria sticlei
Istoria AGC a inceput in urma cu peste un secol, mai precis in 1907, cand compania a fost infiintata de Toshiya Iwasaki, in localitatea Amagasaki, prefectura Hyogo, din Japonia. Primul export de sticla a avut loc sapte ani mai tarziu, catre un client din Anglia. In 1917, sediul central al firmei a fost mutat in capitala nipona, pentru ca in 1925 sa fie fondata, in China, firma Shoko Glass, reprezentand prima afacere AGC din afara granitelor Japoniei. Anul 1937 a marcat listarea grupului la bursa de valori din Tokyo, iar dupa Al Doilea Razboi Mondial progresul a continuat, prin infiintarea unei subsidiare de fabricare a sticlei in India. Dupa 1960, expansiunea s-a accelerat, fiind, pe rand, fondate reprezentante in Thailanda, Indonezia, Belgia si Olanda (prin achizitia companiilor locale Glaverbel si MaasGlas), SUA si Federatia Rusa. Incepand cu mileniul al treilea a avut loc un proces de «rebranding», care s-a finalizat in 2007 prin reunirea intregii activitati sub marca AGC. Anul 2013 a marcat demararea productiei in Brazilia, iar in 2015 a fost implementata strategia de management AGC plus.
Consolidare continua a pozitiei de lider tehnologic
Pe piata europeana, divizia AGC Glass Europe este mostenitorul lungii traditii de fabricare a sticlei din Belgia, care dateaza, la randul sau, de mai bine de o suta de ani. In 1914, Emile Fourcault a introdus procesul de trefilare - prima metoda mecanizata din lume pentru producerea sticlei. Aceasta inventie a revolutionat industria de profil, prin inlocuirea tehnologiei de suflare. Sectorul sticlei din Belgia a inflorit, pana in 1945 aceasta fiind tara cu cea mai mare productie de vitraje din lume. Odata cu implementarea mecanizarii, s-a instalat un proces de agregare, care a dus, in 1961, la fuziunea producatorilor Glaver si Univerbel, pentru a forma grupul Glaverbel. Acesta a continuat rolul asumat de pionierat, prin constructia primei fabrici de sticla float din Europa continentala, la Moustier (Belgia). Treptat, a avut loc un proces de extindere in Europa Centrala si Federatia Rusa. Intre 1972 si 1981, grupul francez BSN (Danone) a detinut controlul Glaverbel. Revolutia sticlei float a dus la o restructurare radicala a industriei de profil, multe dintre cuptoarele existente de sticla fiind inchise. Perturbarea a fost exacerbata de recesiunea mondiala de la mijlocul anilor 1970. Ca raspuns, grupul belgian a introdus o politica de procesare a sticlei brute. In 1981, Glaverbel a fost achizitionat de AGC. Listarea sa la bursa de valori din Bruxelles in 1987 a oferit companiei resursele financiare necesare pentru implementarea unui program ambitios de crestere, ce a presupus extinderea in Europa Occidentala si investitii in produse de inalta tehnologie. In 1991, Glaverbel a fost prima companie industriala care a investit in fosta Cehoslovacie, preluand treptat operatiunile producatorul national de sticla float. Sustinuta de acest succes, in 1997 Glaverbel a devenit cel dintai producator occidental de sticla care a investit in Federatia Rusa, prin preluarea treptata a celui mai mare operator, care s-a transformat in AGC Bor Glassworks. In 1998, au fost achizitionate operatiunile europene din sticla float ale PPG Glass Industries, cu fabrici situate, in principal, in Franta si Italia. In 2004, grupul si-a consolidat pozitia de lider in Federatia Rusa, prin construirea unui complex industrial integrat in localitatea Klin, cu productie combinata de sticla float, de tip oglinda si supraizolatoare. La inceputul secolului curent, ca parte a procesului vast de reorganizare, AGC a preluat controlul deplin asupra Glaverbel, in 2007 devenind AGC Flat Glass Europe, iar in 2010 AGC Glass Europe. Doi ani mai tarziu, AGC Glass Europe a facut echipa cu Interpane - un mare procesor de sticla german - ceea ce a determinat o extindere a capacitatilor grupului de a fabrica sticla acoperita, destinata industriei constructiilor. In viitor, accentul va fi pus in continuare pe consolidarea pozitiei actuale de lider in inovatie si pe incurajarea progresului, materializat, printre altele, prin sticla electroluminiscenta, cea conjunctiva, activa etc., toate acestea constituind bazele urmatoarei revolutii tehnologice din industrie.
 
 
Sustenabilitatea, un obiectiv urmarit cu perseverenta
La momentul actual, productia sticlei se realizeaza intr-un mod mai responsabil fata de mediu decat oricand, certificarea Cradle to Cradle asigurand alinierea la cerintele stringente de protectie cat mai eficienta a mediului, prin proiectarea de produse sanatoase, durabile si reciclabile. Dezvoltat de William McDonough si Dr. Michael Braungart, conceptul Cradle to Cradle abordeaza materialele din cinci unghiuri diferite: sanatatea, gestionare a apei, reutilizare, energie regenerabila si corectitudine sociala. Scopul final este acela de a identifica acel punct de echilibru in care impactul asupra naturii este minimizat, iar castigul maximizat. Cradle to Cradle Products Innovation Institute a devenit un agent global al schimbarii, iar standardele sale riguroase au fost adoptate de AGC Glass Europe, pentru a asigura sustenabilitatea produselor promovate. Majoritatea solutiilor AGC, ce includ gamele Stopray si ipasol, au primit certificarea Bronz, la subcategoriile de energie regenerabila si administrare clasificarea fiind Argint, iar la reutilizarea materialelor si echitatea sociala - Aur. Cradle to Cradle exercita, de asemenea, un impact pozitiv asupra sistemelor de atestare a conformitatii LEED si DGNB, asigurand puncte importante la categoria de eco-certificare. Astfel, arhitectii pot crea cladiri in care, in mod ideal, toate materialele folosite sunt reciclabile, iar ocupantii au o productivitate mai mare.
Philippe Bastien, Regional Prezident of Building and Industrial Glass divizion, AGC Glass Europe:
"The flat glass industry has demonstrated lately its ability to react quickly to ensure the health of its workers and to safeguard the integrity of its industrial operations. The next step will be to overcome the challenges, while framing the opportunities that are presented. As the Covid-19 crisis forces people around the world to review their priorities, it is essential to take a long-term view. Glass for Europe should stay focused on the European Union’s objective of building the first climate-neutral economy by 2050. Released in December 2019, the European Green Deal sets a new horizon and operationalizes a decarbonization agenda across all relevant policies. We need to prepare the ground for accompanying the industry on its decarbonization journey, while ensuring that our green efforts do not hamper its competitiveness. Resilience is at the heart of the AGC Glass Europe corporate strategy and is a must. This is not something to be taken for granted. It needs to be built and then cultivated every day to nurture an agile and positive mindset. With my expertise and leadership, I believe I can support Glass for Europe to thrive in the future changes to society and the economy, to proactively adapt to the new environment and so to stimulate its resilience. Ensuring a fast recovery from the crisis and a prosperous future for the glass ecosystem will require improved co-ordination of all economic factors throughout the entire flat glass value chain. It is imperative for the industry to talk to European institutions with one voice and because it represents the entire flat glass value chain."
 

 
Vitraje moderne, ca surse de obtinere a energiei regenerabile!
SunEwat - gama imbatabila de sisteme fotovoltaice
 
 
Sticla are in prezent un rol mult mai complex decat cel de simplu control al energiei, prin peliculele de acoperire care protejeaza impotriva frigului sau caldurii. In ultima perioada, panourile transparente genereaza energie prin intermediul celulelor fotovoltaice (PV) incorporate. Aceasta abilitate pozitioneaza sticla ca o solutie de luat in considerare pentru cladirile pasive.
Ca raspuns la preocuparile vizand eficientizarea energetica a cladirilor, AGC Glass Europe si-a propus sa reinventeze sticla fotovoltaica, adesea blamata pentru faptul ca este inestetica si, uneori, prohibitiv de scumpa. Prin urmare, AGC a adoptat o noua abordare industriala si si-a reinnoit complet gama de produse fotovoltaice, asigurand astfel o competitivitate mai mare si o gama extinsa de solutii estetice pentru piata fatadelor cortina.
Grupul a stabilit parteneriate cu companii specializate in productia automata de module fotovoltaice, precum PHYSEE Technologies, Sonnenstromfabrik, SolTech, Issol si Solar Visuals, rezultatul fiind constituit de dezvoltarea sistemului SunEwat. Acesta nu numai ca are o contributie esentiala la atingerea obiectivului NZEB (Near Zero Energy Building), ci isi amortizeaza investitia in mai putin de 10 ani, ceea ce constituie o reala performanta in domeniul anvelopantelor generatoare de energie!
Pe langa SunEwat clasic, ce incorporeaza celule fotovoltaice in forma rectangulara (Vision Square), gama transparenta include si Vision Stripe, caracterizata prin faptul ca celulele formeaza benzi orizontale subtiri. Aceasta asigura o mai mare transparenta si o aparenta estetica mai placuta. Aceste sisteme pot fi montate pe acoperisuri, jaluzele, copertine etc. In fine, SmartSkin asigura aspectul unei ferestre total transparente, ce inglobeaza suplimentar celule fotovoltaice, care, prin intermediul unor senzori conectati la sistemul de management al cladirii, optimizeaza utilizarea energiei.
 
 
Prin contrast, linia opaca destinata parapetilor (suprafata vitrata din dreptul placilor care separa etajele unei cladiri) si a placarilor ventilate exploateaza la maxim suprafata ramasa libera, pentru a genera energie electrica. Aceasta linie cuprinde, in mod similar celei dintai, trei produse cu celule ascunse care permit accesul razelor solare. Artlite Active este un model de sticla laminata, in care celulele PV sunt acoperite de o imagine pre-imprimata, care poate sustine o gama infinita de modele si culori. In cazul Lacobel T Active, celulele sunt acoperite de un strat uniform de vopsea lucioasa de inalta calitate. In fine, Stopray Active beneficiaza de un strat de control solar cu aceleasi proprietati optice (reflexie si nuanta), ca si gama conventionala Stopray. Aceasta compatibilitate ofera un efect de armonie pe intreaga anvelopanta.
Prin gama SunEwat, AGC ofera solutii practic nelimitate pentru proiectarea fatadelor care genereaza energie electrica. Teoretic, un sistem integrat SunEwat aplicat pe intreaga suprafata a cladirii ar putea acoperi intregul consum de energie a acesteia.
 

 
"Anul 2020 a purtat pecetea schimbarii, proces peste care insa consider ca am trecut cu totii cu bine"
AGC ramane alaturi de partenerii sai prin produse/servicii de calitate, livrate rapid, la un pret corect
 
 
 
 
Dragos Matei, manager general al AGC Flat Glass Romania
AGC Flat Glass Romania este unul dintre cei mai dinamici furnizori de sticla arhitecturala activi pe piata locala de profil, dovada in acest sens fiind numeroasele proiecte la care compania a livrat solutii de inalta performanta in ultimele doua decenii. Beneficiind de suportul solid asigurat de compania-mama din Belgia si bazandu-se pe un portofoliu extins de produse, firma abordeaza cu optimism viitorul, cu atat mai mult cu cat sistemele promovate se pliaza perfect pe exigentele impuse de noua strategie europeana cu privire la sustenabilitate si protectia mediului. Coordonatorul activitatilor pe plan national si managerul general al companiei, Dragos Matei, este recunoscut pe piata de profil prin verva si aplombul cu care promoveaza solutii vitrate de ultima generatie, intr-o zona in care de multe ori decizia de achizitie depinde exclusiv de pret. La succesul respectiv, desigur, o contributie decisiva o au si caracteristicile tehnice si de design aferente unor produse dezvoltate cu pricepere si atentie la detaliu. In continuare, Dragos Matei exprima cateva considerente legate de situatia pietei de profil si de perspectivele de dezvoltare a acesteia, pe termen scurt, mediu si lung.
 
- Cum s-a vazut pandemia din Romania, prin prisma unui furnizor de sticla float?
- Daca la inceputul crizei sanitare, in primavara anului trecut, cererea de sticla a scazut brusc, ca urmare a instituirii masurilor de carantina si a incertitudinilor aparute pe piata, ulterior situatia s-a imbunatatit. Cererea a revenit treptat aproape de nivelul normal al perioadei. In ceea ce ne priveste, am stabilit noi canale de comunicare atat pe plan intern, cat si cu clientii nostri. Singurul regret pe care il resimtim este acela ca departamentele de planificare a productiei au reactionat poate prea conservator si au luat decizia de inchidere a unor unitati de fabricare a sticlei, pentru a echilibra in mod abrupt - conform celor mai pesimiste scenarii - cererea si oferta. Anul 2020 a purtat pecetea schimbarii, proces peste care insa consider ca am trecut cu totii cu bine.
- Cu ce probleme suplimentare v-ati confruntat in ultima perioada?
- 2021 a demarat cu usoare incertitudini, in special pentru colegii de la divizia auto, unde cererea si, mai ales, capacitatea de productie au semanat cu un carusel. In cea de a doua parte a anului, problemele legate de cresterea costurilor (cu materiile prime, cu energia, cu cheresteaua necesara ambalajelor, cu transportul etc.) au devenit acute si au dus la majorarea preturilor, care a avut loc in cateva trepte. Desi cererea a ramas relativ constanta pentru divizia de sticla arhitecturala, capacitatea diminuata de fabricatie nu a facut intotdeauna fata solicitarilor, acest fapt constituind un nou factor ce a pus presiune pe pret. Speram ca in lunile urmatoare situatia se va stabiliza, astfel incat sa putem livra comenzile la timp, asa cum ne-am obisnuit partenerii.
- Care au fost cele mai importante proiecte la care s-au livrat produse in ultimii doi ani?
- In perioada respectiva, sectorul rezidential a inregistrat o crestere sustinuta, in special pe piata din Romania. Am livrat sticla atat pentru fatade si ferestre (in special, modele din gama Energy), pentru balustrade (mai ales sticla colorata Planibel), pentru placari de pereti exteriori si parapeti (sticla LacobelT, securizabila), cat si pentru amenajari interioare, unde oglinda de diferite culori si sticla texturata (gama Imagin) au fost foarte populare. De asemenea, sectorul industrial a cunoscut o crestere sanatoasa, partenerii ce prelucreaza sticla pentru electrocasnice avand o activitate intensa. Constructia cladirilor de birouri a consemnat o incetinire, insa am remarcat cu satisfactie ca acolo unde lucrarile au continuat, livrarile de sticla arhitecturala au fost din segmentul performant.
- Ce abordare aveti in legatura cu noile tendinte europene referitoare la eficientizarea energetica?
- Eficienta energetica a fost de multi ani (zeci, mai precis) una din directiile pe care AGC le-a urmat si in cadrul careia a dezvoltat numeroase produse inovatoare. Suntem pregatiti pentru uriasa provocare ce o reprezinta renovarea cladirilor vechi din intreaga Europa. Solutiilor clasice de sticla LowE izolatoare/ sticla cu pelicula pentru control solar, li se adauga unele de ultima generatie. De exemplu, sticla cu vid Fineo, care ajunge aproape de performantele unui geam triplustratificat la o grosime de numai 9mm sau gama revolutionara SunEwat, care combina sticla si tehnologia fotovoltaica, pentru captarea energiei solare. Pe acest din urma segment, sunt disponibile sase sortimente (trei transparente, destinate ferestrelor, respectiv trei opace, pentru parapeti), ce se integreaza perfect in cladire.
- Care este stadiul in care AGC se afla in ceea ce priveste noua paradigma a digitalizarii, respectiv Industry 4.0?
- Digitalizarea nu e un concept teoretic, ci un proces pe care l-am implementat si pe care il vom dezvolta in mod sustinut in perioada imediat urmatoare. Incepand de la anticiparea necesarului de productie, trecand prin gestionarea materiilor prime si terminand cu fazele de productie si vanzare, in fiecare etapa isi face simtita prezenta digitalizarea, automatizarea si inteligenta artificiala. Probabil la mijlocul anului urmator va vom putea comunica mai multe detalii in ceea ce speram ca va fi o poveste de succes a digitalizarii accelerate a intregului ecosistem AGC.
- Ce prognoze aveti cu privire la evolutia industriei in care activati, pe termen mediu si lung?
- Sticla e un material modern, ce foloseste materii prime naturale care se gasesc din abundenta si care ajuta enorm la eficientizarea consumului de energie a cladirilor si a autovehiculelor. Prin combinarea cu alte materiale, precum plasticul, componentele electronice, celulele fotovoltaice, prin capacitatea foarte mare de a fi folosita in diferite forme si proprietati, sticla devine unul din cele mai adaptabile materiale de pe piata constructiilor. Sunt increzator ca cererea, in special cea pentru modelele cu proprietati de siguranta (rezistenta la foc, sticla laminata, securizata) si cea care mizeaza pe eficienta energetica, va cunoaste o crestere sustinuta atat in domeniul industrial (electrocasnice), cat si in domeniile constructiilor si auto.
- Care este mesajul pe care doriti sa il adresati partenerilor, colaboratorilor, clientilor si competitorilor?
- Doresc sa le transmit partenerilor multumiri pentru colaborarea fructuoasa din ultimii ani (cu unii lucram de peste doua decenii) si sa ii felicit pentru modul in care s-au adaptat situatiei curente, nu lipsite de incertitudini si greutati. Sunt increzator ca impreuna vom putea rezolva orice provocari vor aparea. Vreau, de asemenea, sa ii asigur ca vom fi aproape de ei si ca vom dezvolta in continuare produse/servicii care sa raspunda cererii tot mai mari de produse de calitate, livrate rapid si la preturi corecte. Le adresez un mesaj optimist tuturor cititorilor revistei Fereastra, cu increderea ca si pe piata romaneasca calitatea, seriozitatea si profesionalismul se vor impune, in cele din urma.
 
(articol aparut in revista Fereastra, editia Noiembrie/Decembrie 2021)

Stiri & Comunicate

Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
TSV
ABONARE REVISTE
rehau
SISECAM
Editia
SEPTEMBRIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left