Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Sambata, 27 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - NSG: Dezvoltare optima a afacerilor cu sticla in Europa
NSG: Dezvoltare optima a afacerilor cu sticla in Europa
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 12 Feb 2018 07:08
Pentru corporatia nipona implicata in domeniul vitrajelor NSG Group, care coordoneaza activitatea Pilkington, intervalul 1 aprilie - 31 decembrie 2017 (respectiv, primele noua luni din actualul exercitiu financiar, ce se finalizeaza in martie 2018) a reprezentat o perioada ce a presupus o crestere a livrarilor, in linie cu estimarile initiale, in contextul initierii si derularii celei de-a doua etape din planul strategic pe termen mediu. Mai mult, afacerile din Europa beneficiaza de conditii robuste de piata, managerii societatii mentionand, cu precadere, profitabilitatea solida, pe plan global, a sectiei de sticla tehnica.
„In intervalul de referinta, profitul comercial a fost superior celui din intervalul similar al anului fiscal anterior, in conditiile in care am recurs in continuare la implementarea masurilor de reducere a costului, fiind vizibil astfel aportul deosebit in acest sens al afacerilor subsidiarelor din Europa si ale diviziei ce livreaza sticla tehnica. Totusi, in contextul actual, in care se prefigureaza diverse fluctuatii valutare (fiind remarcate destabilizari ale monedei japoneze), prognoza aferenta exercitiului financiar 2017-2018 se mentine, luand in considerare o majorare usoara, de +3,3%, a incasarilor, la 600 miliarde yeni (JPY) sau 5,44 miliarde USD, fata de 580,8 miliarde JPY (5,25 miliarde USD) cat am consemnat in 2016-2017, precum si un profit operational de 36 miliarde yeni (circa 326,5 milioane USD, comparativ cu 29,9 miliarde JPY sau 270,4 milioane USD consemnate anterior), respectiv un profit comercial de 38 miliarde JPY (sau 344,6 milioane USD). Practic, trebuie avut in vedere ca, intre lunile aprilie si decembrie 2017, cifra de afaceri s-a situat la 449,4 miliarde yeni (circa 4,07 miliarde USD), in crestere fata de cele 430,7 miliarde JPY din aceeasi perioada a exercitiului fiscal trecut. Dar, in primele noua luni din actualul exercitiu fiscal, intrucat rulajul s-a majorat cu +4,3%, profitul operational a sporit cu +28,86%, de la circa 20,1 miliarde JPY la 25,9 miliarde JPY”, a declarat presedintele-CEO al NSG Group, Shigeki Mori, la o noua intrunire organizata de NSG, in ianuarie a.c., pentru investitorii institutionali.
Din punct de vedere al structurii afacerilor, pe segmentul vitrajelor arhitecturale (care continua sa reprezinte 41% din rulajul cumulat al perioadei), s-a constatat o crestere a pretului, ca urmare a sporirii sustenabile a cererii, cu precadere in Europa, situatie care, coroborata cu o devalorizare a monedei japoneze, a compensat scaderea in volum din toate celelalte regiuni ale globului. In plus, linia de productie a sticlei float, detinuta de grup in Venetia - Italia, a repornit in noiembrie 2017, ceea ce va avea o contributie deosebita la indeplinirea cererii clientilor din Europa. De altfel, in acest domeniu, livrarile europene de vitraje arhitecturale au actualmente o pondere de 39% din cifra de afaceri a diviziei, stabilita in total la 182,5 miliarde yeni (circa 1,65 miliarde USD). In Japonia (cu 25% din rulajul diviziei, precizat anterior), livrarile de sticla pentru aplicatii arhitecturale au fost deficitare, ca valoare si cantitate, pe fondul cresterii costului petrolului, consumabilelor si fortei de munca, iar cheltuielile sporite de productie au afectat profitul (inclusiv ca urmare a majorarii unor taxe nerecurente). In acelasi timp, in America de Nord acest segment a avut, de asemenea, de suferit, ca urmare a reducerii temporare a capacitatii unei fabrici din Ottawa - Canada (ce a intrat in reparatii incepand din luna mai, dar a fost deschisa in decembrie 2017), desi subsidiarele din regiune au continuat sa aiba o contributie de 19% la vanzarile de 182,5 miliarde JPY din perioada de referinta. In fine, in restul lumii (preponderent in America Latina si Asia de Sud-Est), se constata ca nivelul cererii a inceput sa se redreseze, imbunatatindu-se gradual, desi au fost mentionate sincope in livrarile de vitraje speciale, destinate constructiei panourilor solare, pe fondul retehnologizarii unui client important).
***
In Romania, activitatea Pilkington pe segmentul arhitectural este coordonata din Polonia (Pilkington Polska), Bulgaria (prin distribuitorul Lasry Glass) si Marea Britanie (departamentul de export al Pilkington Group Ltd). In schimb, sectia de vitraje auto este reprezentata in mod direct prin Pilkington Automotive Romania SA (cu 147 de angajati in 2016, fata de 142 salariati in 2015) care, potrivit celor mai recente date oficiale, in 2016, a raportat o cifra neta de afaceri al carei cuantum a depasit 37,08 milioane de lei, iar in 2015 a consemnat 34,79 milioane de lei, in timp ce in 2014 societatea - cu sediul in Cluj-Napoca - s-a evidentiat prin incasari de 31,75 milioane de lei. Totodata, la data de 1 septembrie 2014, la Ministerul Finantelor Publice a fost inregistrata compania activa Pilkington International, cu sediul in municipiul Bucuresti, care nu a depus deocamdata niciun raport financiar, nefiind luata momentan in evidenta ca platitor de impozit pe profit, de accize si TVA, insa din 2 septembrie 2014 achita contributiile specifice datorate statului (CAS, impozit pe veniturile salariale, contributii pentru asigurari de sanatate etc.). Cea mai recenta declaratie a acestui din urma agent economic, specializat in „intermedieri in comertul cu produse diverse”, atesta faptul ca firma continua sa fie activa, data ultimei prelucrari a declaratiei fiind 2 ianuarie 2018. Informatii suplimentare, la www.nsg.com
 
SISECAM
TSV
ABONARE REVISTE
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left