Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Luni, 29 Aprilie 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - ORKLA: Consolidare a pozitiei pentru Sapa North America
ORKLA: Consolidare a pozitiei pentru Sapa North America
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 24 Iul 2012 07:02
Concernul Orkla – Norvegia, care controleaza – prin intermediul diviziei de sisteme din aluminiu – activitatea companiei Sapa (specializata in extrudarea de profile pentru aplicatii arhitecturale si in sisteme destinate transferului de caldura, respectiv alte aplicatii pentru constructii), a raportat, recent, rezultatele financiare aferente celui de-al doilea trimestru din 2012. Potrivit unui comunicat al corporatiei, in perioada analizata vanzarile totale (integrate ca venituri operationale) s-au inscris pe un trend descendent (in continuarea celui din anterioarele trei luni), ajungand la 15,14 miliarde coroane norvegiene – NOK (fata de 15,98 miliarde NOK in aprilie-iunie 2011) si constituind un regres de 5%, in timp ce profitul net s-a ridicat la 300 milioane NOK, comparativ cu pierderea de 2,63 miliarde NOK din ​​aceeasi perioada a anului trecut. Astfel, in semestrul intai din 2012, Orkla a consemnat o diminuare de 3% a cifrei de afaceri, de la 30,89 miliarde NOK la 29,93 miliarde NOK, insa profitul net a ajuns la 1,6 miliarde NOK (de la numai 316 milioane NOK in ianuarie-iunie 2011), reflectand cu acuratete justetea aplicarii noii strategii manageriale. „Procesul de transformare a Orkla intr-un holding orientat exclusiv spre piata bunurilor de larg consum este aproape finalizat, iar ca dovada a acestui fapt s-a recurs la configurarea unei noi structuri organizatorice si a unui comitet executiv diferit din punct de vedere al componentei, astfel incat actuala directie strategica a grupului sa poata fi sustinuta in mod intensiv si extensiv. Achizitia firmei Jordan, ce va fi integrata in divizia Orkla Brands, va reprezenta un imbold pentru sporirea cotei de piata si majorarea rentabilitatii, procesul de renuntare la activitatile Borregaard (devenite nerentabile) fiind in desfasurare. In ceea ce priveste Sapa Profiles si Sapa Heat Transfer, rezultatele au fost satisfacatoare doar in America de Nord, in conditiile in care pe piata europeana s-a remarcat o perpetuare a problemelor structurale, ceea ce a generat pierderi”, a declarat noul presedinte-director general interimar al Orkla ASA, Åge Korsvold, care l-a inlocuit in functie pe Bjørn M. Wiggen, la data de 30 aprilie 2012. In perioada de maxima intensitate a recesiunii, mai precis din septembrie 2010, Bjørn M. Wiggen a coordonat afacerile Orkla, succedandu-i lui Dag J. Opedal si transformand holdingul intr-o afacere bazata mai degraba pe productia si livrarea bunurilor de larg consum (cu precadere alimentare), in detrimentul celor industriale. In ceea ce priveste strict divizia Sapa, la conferinta prilejuita de anuntarea rezultatelor financiare ale Orkla, directorul sectiei, Svein Tore Holsether, a fost in masura sa evidentieze pe larg diversele aspecte legate de operatiunile de extrudare si livrare a sistemelor din aluminiu. Astfel, in trimestrul al doilea din 2012, Sapa a inregistrat rezultate financiare de 7,96 miliarde NOK, in timp ce in trimestrul similar din 2011 a consemnat 8,3 miliarde NOK (-4%). "Perioada de referinta a fost cea mai dificila pentru Sapa Profiles, deoarece incasarile s-au cifrat la 6,27 miliarde NOK (-6% fata de aprilie-iunie 2011, cand pe acest segment s-au consemnat 6,65 miliarde NOK). O evolutie relativ optima a avut-o Sapa Heat Transfer and Building Systems (+1%), de la 1,9 miliarde NOK la 1,93 miliarde NOK, cu toate ca dificultatile din Uniunea Europeana au afectat si veniturile acestui departament. Imbunatatirea continua a performantei in America de Nord a fost contrabalansata doar partial de conditiile adverse ale mediului de afaceri din Europa, astfel incat rata de crestere a rentabilitatii (reflectate de indicele EBITA) s-a plasat la 3,2% (comparativ cu 3,9%). Continuam procesul de integrare a activitatii pe pietele majore din Asia, transferand in aceasta regiune neafectata de criza economica linii tehnologice si know-how, astfel incat sa putem profita de oportunitatile existente. In cazul Sapa Heat Transfer rata EBITA a ajuns la 8% (de la numai 1% in trimestrul al patrulea din 2011), pe fondul cresterii performantei unitatilor din Finspång si Shanghai, al cresterii pretului sistemelor livrate (acoperind sporirea cotatiei materiilor prime), al transferului productiei din Suedia in China, al optimizarii cheltuielilor si imbunatatirii procedurilor de fabricatie etc. Sapa Profiles North America reprezinta actualmente «motorul» afacerilor cu profile, indicatorul EBITA avand o rata de +5% in primul semestru a.c. (de la -1,7% in 2009, +2,9% in 2010 si +4% anul trecut). Din punct de vedere cantitativ, livrarile de sisteme pentru tamplarie pe continentul nord-american au sporit cu 10% in cel de-al doilea trimestru din 2012, dar cele ale Sapa Profiles Europe s-au diminuat tot cu 10%, confruntandu-ne inclusiv cu presiuni referitoare la diminuarea pretului. Desi programul de restructurare continua sa fie implementat cu acuratete, impactul pozitiv al acestuia nu este fructificat de vreme ce punctul maxim de inflexiune a livrarilor pe plan european nu a fost deocamdata atins. In orice caz, in contextul unei rate EBITA in Europa de numai 2,2% la sectia de profile, se impun noi procese de reorganizare. Pentru intregul an trecut cifra de afaceri a diviziei Sapa a totalizat 30,84 miliarde NOK, iar la nivelul lui 2012 se ia in considerare cel mult o stabilizare a acestui rezultat, in conditiile in care pietele-tinta raman instabile. Astfel, pe segmente de afaceri si teritorii vizate, consideram ca in America de Nord domeniul edificarii centrelor industriale va fi stabil (0% pana la +5%), cel al cladirilor comerciale/de birouri va regresa (-5% pana la 0%), iar piata rezidentiala se va mentine (0% pana la 5%). In Europa toate aceste sectoare se vor afla intr-un declin mai mult sau mai putin pronuntat (-5% pana la 0% in primul caz, respectiv -10% pana la -5% in cel de-al doilea si al treilea), singurele cresteri mai vizibile (intre 5% si 10% pentru toate cele trei piete) urmand sa aiba loc in China", a concluzionat Svein Tore Holsether.  
***
Orkla ASA, din Norvegia, reprezinta o corporatie multinationala ce deruleaza diverse afaceri, mai ales in industria alimentara, a produselor de uz casnic (prin Orkla Foods si Orkla Brands) pe piata sistemelor din aluminiu si a materialelor de constructii (Sapa), in domeniul energetic (Borregaard si Hydro Power), in zona investitiilor financiare etc. In Romania, Sapa Profiles detine o unitate de extrudare in localitatea Chisineu-Cris (judetul Arad), inaugurata in anul 2007, cand societatea era controlata de concernul Alcoa. Potrivit datelor furnizate de managerii firmei, Sapa reprezinta unul dintre cei mai importanti producatori mondiali de profile extrudate din aluminiu. In 2010, cifra de afaceri a Orkla ASA a insumat 7,37 miliarde euro, in crestere cu 5,74% fata de cele 6,97 miliarde euro din 2009, fara sa se poata recupera, insa, pierderea de 14,2% din primul an de recesiune, in raport cu suma de 8,13 miliarde euro din 2008. Totusi, in 2011 au fost consemnate venituri de 8 miliarde euro, iar in 2012 este posibila obtinerea aceluiasi rezultat, mai ales daca masurile de restructurare vor avea efectul scontat. Noua strategie de afaceri implica, insa, reducerea gradului de expunere fata de anumite piete sensibile, cum este cea de constructii sau de tamplarie, concomitent cu majorarea ponderii activitatii diviziilor de bunuri de larg consum, mai ales in sectorul agro-alimentar. De asemenea, se va acorda o atentie deosebita dezvoltarii departamentului de investitii financiare (Orkla Financial Investmens), prezent pe pietele de capital, mai ales ca acesta a raportat in trimestrul al doilea din 2012 o cifra de afaceri de 297 milioane NOK, care s-au adaugat celor 321 milioane NOK din ianuarie-martie a.c., fapt remarcabil daca se iau in considerare veniturile raportate la nivelul intregului an trecut, situate la 328 milioane NOK. Informatii suplimentare, la www.orkla.com
 
SISECAM
ABONARE REVISTE
TSV
rehau
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left