Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Miercuri, 01 Mai 2024
Hilti
Home - Stiri - Furnizori de Sisteme - DECEUNINCK: Revenire la profitabilitate, in primul semestru a.c.
DECEUNINCK: Revenire la profitabilitate, in primul semestru a.c.
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 30 Aug 2010 17:25
In prima jumatate a anului in curs, grupul Deceuninck – Belgia a inregistrat vanzari nete consolidate de 265,3 milioane de euro, in crestere cu 10,9% fata de cele 239,3 milioane de euro consemnate in semestrul I din 2009, informeaza un comunicat al companiei. Conducerea holdingului din Hooglede-Gits anunta ca, dupa finalizarea unui program extensiv de restructurare a costurilor, reintoarcerea la profitabilitate a devenit un aspect de necontestat, ca urmare a majorarii numarului de comenzi. "Chiar daca un element nefavorabil a fost reprezentat de sporirea cotatiei materiilor prime, cresterea de 7,7% a cererii (din punct de vedere cantitativ) a avut efecte pozitive pe toate planurile. La nivelul primelor sase luni din 2010, compania a generat un flux operational de lichiditati din activitatile curente (conform evaluarii tip REBITDA) ce se situeaza la 29 milioane de euro, in crestere cu 44,3% comparativ cu suma de 20,1 milioane de euro din 2008). In acelasi timp, marja de profit (EBITDA margin) a consemnat un salt de 10,8%, ajungand la 28,6 milioane de euro", se precizeaza in comunicat. "In prima parte din 2010 Deceuninck a continuat sa se inscrie pe trendul inregistrat inca din ultimele luni ale anului 2009. In pofida conditiilor meteo nefavorabile, care au intarziat procesul de reluare a cererii pe plan european (mai ales in lunile ianuarie si februarie), revenirea comenzilor se observa acum in toate statele membre UE (cu exceptia Marii Britanii, Spaniei si a unor tari din Europa de Est). Aceasta majorare se datoreaza implementarii unor strategii guvernamentale anticriza si a unor proiecte legislative mai stricte cu privire la eficienta energetica, reducerea consumului de resurse fosile si a emisiilor de dioxid de carbon. Pentru semestrul al doilea a.c. continuam sa fim precauti: rata de crestere raportata la o baza de calcul anuala a inceput sa devina mai ponderata in SUA, primele semne de destabilizare incepand sa fie vizibile din trimestrul al doilea. Impactul reducerii nivelului de sustinere guvernamentala a investitiilor in constructia de imobile rezidentiale noi (cu sisteme performante din punct de vedere termic) si/sau in renovarea cladirilor existente este, deocamdata, neclar. Totusi, initiativa autoritatilor europene, de a publica noile prevederi ale directivei imobilelor cu performante energetice (EPBD) ramane un demers salutar si ar putea contribui la majorarea vanzarilor de sisteme din PVC, care constituie una dintre cele mai potrivite solutii constructive pentru marirea gradului de termoizolare. Desi costul PVC-ului si cel al aditivilor a inregistrat inca un trend ascendent, pentru a saptea luna in mod consecutiv - si constituie un motiv de ingrijorare in continuare - pentru anul in curs ne revizuim favorabil estimarile in ceea ce priveste cifra de afaceri, care s-ar putea majora cu pana la 9%. Deocamdata, tinta imediata este reprezentata  de implementarea programului de sporire a profitabilitatii", a declarat Tom Debusschere, director executiv al Deceuninck Group.
Cele mai bune rezultate, consemnate in Turcia
Din punct de vedere al structurii vanzarilor la nivel zonal, conducerea grupului a indicat faptul ca situatia acestora s-a imbunatatit semnificativ, fiind raportate cresteri ale livrarilor in toate regiunile vizate. La formarea cifrei de afaceri din primul semestru a.c., subsidiarele Deceuninck din Europa de Vest (exclusiv Germania) au avut un aport de 109,7 milioane de euro (+3,9% fata de perioada similara a anului anterior), cele din Europa Centrala si de Est (inclusiv Germania) de 71,8 milioane de euro (+2,6%), in timp ce filialele din Turcia si SUA au avut incasari de 51,7 milioane de euro (+38,2%) si de 32,1 milioane de euro (+22,3%). Referindu-se la conditiile specifice pietelor in cadrul carora Deceuninck isi desfasoara activitatea, Tom Debusschere a precizat ca "in Europa de Vest, cel de-al doilea trimestru a.c. a insemnat pentru corporatie o perioada de crestere a livrarilor. Comenzile s-au majorat puternic in principal in zona Benelux, in Franta si Italia (fiind stimulate de programe guvernamentale specifice), dar au mai fost consemnate probleme in Spania si in Marea Britanie. Filialele din zona Europei Centrale si de Est, respectiv cea din Germania au inregistrat un trend ascendent incepand cu a doua jumatate a lunii martie, pe fondul sporirii competitiei. Practic, subsidiara din Federatia Rusa a avut cea mai importanta sporire a livrarilor, iar in lunile mai si iunie partenerii din Germania au efectuat numeroase comenzi. Vanzarile Deceuninck s-au majorat in aproape toate tarile din regiune, iar ratele favorabile de schimb valutar pentru zlotul polonez, coroana ceha si in cazul rublelor (fata de euro) au avut un impact pozitiv asupra afacerii. In Turcia, veniturile subsidiarei s-au majorat in trimestrul al doilea cu 38,2%, la 51,7 milioane de euro (+28,1% la rate de schimb constante fata de acelasi interval din 2009), pe baza unei cresteri sustenabile a cererii atat pe piata locala, cat si la export. De asemenea, s-a profitat de consolidarea lirei turcesti in raport cu euro. Pe acest fundal, Deceuninck isi consolideaza pozitia in Turcia, ca urmare a implementarii unei strategii axate pe promovarea marcii proprii si pe exigentele de confort ale clientului final. In Statele Unite ale Americii, sporirea de 22,3% a vanzarilor filialei locale din primul semestru (cand s-a ajuns la 32,1 milioane de euro) a fost sustinuta puternic de cererea de pe segmentul reabilitarii termice a imobilelor rezidentiale existente si de cursul de schimb favorabil dintre USD si euro. Totusi, din luna iunie a.c., rata de crestere si-a incetinit vizibil ritmul de evolutie, pe fondul opririi programului guvernamental de acordare a unor reduceri de taxe in cazul constructiilor noi".
***
Cu 2.967 de angajati (inclusiv cei temporari), din care 690 in Belgia, concernul Deceuninck, specializat in extrudarea de sisteme din PVC pentru tamplarie termoizolanta si in fabricarea altor materiale de constructii, are 35 de subsidiare (unitati de productie si/sau de vanzari) in 75 de tari din Europa, Asia si America de Nord. Tehnologia de baza utilizata de companie consta in fabricarea profilelor din PVC si a materialelor compozite Twinson. Procesul de productie, derulat la inalte standarde de calitate si performanta, presupune si executia de accesorii (garnituri), laminarea PVC-ului, utilizarea sistemului patentat de nuantare Decoroc etc. In anul 2009, cifra de afaceri a Deceuninck Group a totalizat 506 milioane de euro, in scadere fata de 2008, cand s-au consemnat venituri de 630 milioane de euro. Pentru informatii suplimentare, click aici!
 
 
Agenda Investitiilor
ABONARE REVISTA (click aici):  PROIECTE | INVESTITII | REVISTE | INDEX COMPANII
DATE DE CONTACT: Agenda Constructiilor & Fereastra - Tel/Fax: 021-336.04.16, 021-336.04.17
TSV
SISECAM
rehau
ABONARE REVISTE
Editia
MARTIE/APRILIE 2024!
- pe site -
 

Autentificare

hospice doneaza
simonswerk left