Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Marti, 22 August 2017
GHID de INSTALARE
Home - Stiri - PREMIILE EURO-FEREASTRA - TOP PRODUCATORI: Cei mai importanti producatori locali au fost premiati
TOP PRODUCATORI: Cei mai importanti producatori locali au fost premiati
PREMIILE EURO-FEREASTRA Scris de Ovidiu Stefanescu 19 Iun 2015 09:31
Piata locala de tamplarie termoizolanta cumuleaza, in acest moment, aproximativ 900 de companii al caror obiect de activitate - principal sau secundar - este reprezentat de productia de ferestre/usi. Dintre acestea, relativ putine societati detin capacitatile de fabricatie necesare pentru a asigura, in termeni calitativi si cantitativi, elemente finite care sa respecte in totalitate cerintele de performanta impuse de utilizatori, in special de beneficiarii din statele dezvoltate ale Europei. Data fiind perioada de opt ani in care domeniul analizat a inregistrat scaderi succesive, ajungand la un sfert din valoarea raportata la inceputul recesiunii, este totusi demna de apreciat evolutia unor societati specializate care nu doar ca au reusit sa-si mentina cotele de piata, dar au obtinut performante notabile pe plan extern, avand capacitatea sa-si retehnologizeze facilitatile si sa se dezvolte in mod sustenabil. Aceste companii domina, in mod evident, piata de profil, iar ierarhiile actuale vor fi dificil de rasturnat chiar si dupa ce conditiile economice se vor imbunatati in mod substantial. 
 
Performante notabile intr-o conjunctura economica nefavorabila
In urma unei analize ce a presupus inclusiv utilizarea unor criterii ce tin de perceptia jurnalistica subiectiva, juriul format din expertii revistei Fereastra a acordat Trofeul EURO-Fereastra celor mai importanti producatori: de tamplarie din PVC, cum ar fi Casa Noastra - Q Fort, Electric Plus - Barrier, Vitrarom, Far Est Windows etc., ansambluri din aluminiu si fatade cortina (Alusystem), de ferestre/usi din lemn stratificat (Pinum Doors & Windows), rulouri si usi de garaj (MCA Group - Milca) si geam termoizolant (Cristal Brad sau Valras Prod). Totodata, meritele unor firme care au obtinut rezultate financiare remarcabile in ultimul an au fost recunoscute si recompensate prin Diplome de Excelenta. Intentia declarata nu a fost aceea de a realiza clasamente sau de a evidentia calitatile unei firme in defavoarea alteia, ci de a demonstra ca performanta este posibila chiar si in conditii nefavorabile, atunci cand cererea este scazuta, nivelul increderii consumatorilor se plaseaza la cote minime, piata se confrunta cu atitudini de concurenta neloiala din partea competitorilor, iar calitatea produselor finite lasa de dorit, din cauza presiunilor uriase puse pe pretul de comercializare.
 
Reorientarea spre piata autohtona, fireasca si asteptata
O analiza obiectiva a situatiei de fapt reflecta faptul ca aproape o treime din productia curenta realizata in unitatile de fabricatie din Romania este destinata livrarii pe pietele externe, cele mai importante astfel de destinatii fiind Italia, Franta si Germania. In regiunile respective, redresarea economica a venit mai devreme, iar pe fondul unei puteri de cumparare mai mari si a unor strategii guvernamentale de incurajare a procesului de eficientizare energetica cererea de tamplarie s-a dovedit a fi net superioara celei raportate pe plan national. De asemenea, eficienta operatiunilor este imbunatatita, avand in vedere faptul ca valoarea adaugata a produselor finite se situeaza la un nivel inalt, pe fondul unor obisnuinte de consum diferite si al constientizarii importantei calitatii in procesul de achizitie a unor bunuri de folosinta indelungata. Producatorii locali trebuie sa constientizeze insa faptul ca actuala conjunctura este una de avarie, care are un orizont foarte scurt de implementare, dupa care va urma, in mod natural, reorientarea ofertei spre statele de resedinta ale companiilor specializate. Problema majora din acest punct de vedere este legata de educatia utilizatorului final din Romania, care inca nu acorda o atentie suficient de mare caracteristicilor ce asigura durabilitatea si fiabilitatea unei ferestre si pun un accent mai mare asupra criteriului pretului. Atat timp cat marjele de profit pe plan local vor fi nule sau nesemnificative, interesul companiilor serioase pentru piata autohtona va fi, la randul sau, minim. Nu este vorba despre promovarea unor ansambluri din categoria premium, ci doar de acceptarea ideii ca, pentru ca o fereastra sa-si indeplineasca functiile pentru care a fost proiectata nu este posibil ca pretul platit sa fie cel practicat in acest moment pe plan national. Doar atunci cand cele cateva aspecte mentionate anterior vor fi pe deplin constientizate, producatorii de top vor avea suficiente motive de a reveni pe piata din Romania, acolo unde, de fapt, le este locul.
 
Profesionalismul - o conditie esentiala pentru viitor
In prezent, economia globala da semne destul de evidente de redresare - este adevarat, intr-un ritm relativ lent - iar tendinta se transfera inclusiv asupra domeniului de tamplarie termoizolanta. Perspectivele obiective sunt, asadar, destul de optimiste, firmele care s-au remarcat cu ocazia galei premiilor EURO-Fereastra 2015 avand sanse foarte mari de consolidare a cotelor de piata si de extindere a operatiunilor, pe masura ce conditiile economice vor deveni mai favorabile. Pana atunci, se impune continuarea ferma a strategiilor actuale de investitii, inclusiv in planul comunicarii, pentru mentinerea ridicata a probabilitatii de reusita, pe termen mediu si lung. Desigur, la grupul de firme premiate la editia din acest an se pot adauga in viitor alte societati, care vor dovedi ca au inteles pe deplin lectia data de criza economica si ca au capacitatea de abordare profesionala a domeniului in perioada urmatoare. 
 
 
12391 de articole in baza de date

Autentificare

Fereastra - nr. 128 (August 2017)
GHID de INSTALARE
hautau 2017
hospice 2%
Conferinta EURO-Fereastra - 2018
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2016-2017 & Perspective 2018-2020 (TOP500)
SIMONSWERK