Fereastra - Portal de afaceri - revista de specialitate pentru furnizorii de sisteme si producatorii de tamplarie din PVC, Aluminiu si lemn stratificat cu geam termoizolant. Aici gasiti informatii utile despre: ferestre, usi, pereti cortina, termopane, geam termopan, etc.

Fereastra
Miercuri, 28 Iunie 2017
GHID de INSTALARE
Home - Stiri - PREMIILE EURO-FEREASTRA - ANALIZA: Sloganul, logoul si marca - elemente vitale pentru o companie de succes
ANALIZA: Sloganul, logoul si marca - elemente vitale pentru o companie de succes
PREMIILE EURO-FEREASTRA Scris de Ovidiu Stefanescu 28 Apr 2015 10:17
Proiectarea si dezvoltarea unei marci viabile de tamplarie termoizolanta nu constituie un demers atat de dificil cat ar parea la prima vedere. Sunt suficient de analizat exemplele de mare notorietate, disponibile atat in Europa, cat si peste ocean, pentru a identifica principalele elemente pe care se fundamenteaza un brand de succes. Desi situatia este in mare masura diferita in ceea ce priveste sistemele utilizate la executia de ferestre, in cazurile respective actiunea de "branding" este mai facila, mai ales daca se ia in considerare experienta pe care firmele furnizoare o au pe pietele de origine, deceniile intregi de promovare constituind un avantaj net si un punct de plecare solid pentru realizarea unei strategii coerente de "brand awareness" in Romania. Desigur, piata locala are probleme si prezinta dificultati binecunoscute, generate mai ales de ghidarea procesului de achizitie in functie de criteriul pretului, insa aceasta constituie o provocare ce poate fi depasita.
 
Fonduri suficiente pentru dezvoltarea unui brand corespunzator
Revenind la problemele care trebuie solutionate de producatorii de ansambluri termoizolante, se observa raritatea marcilor reale pe piata locala, cele mai multe companii promovandu-si produsele sub numele firmei producatoare, prin asocierea cu brandurile furnizorilor (de regula, cele ale fabricantilor de profile) sau, cel mult, prin adaugarea termenului "fereastra" la denumirea societatii. Stadiul respectiv este acceptabil pentru o industrie (fie aceasta si manufacturiera) aflata intr-o etapa incipienta de dezvoltare, insa, dupa doua decenii de experienta, o astfel de abordare este deja deficitara. Desigur, exista exceptii, dar sunt atat de putine incat aproape ca nu se observa din multimea de companii ale caror politici de promovare sunt aproape inexistente. Daca la aceasta se adauga si alegerea unor nume anoste pentru firme, inspirate parca din nomenclatorul insipid al entitatilor existente inainte de 1990, tabloul este complet si nu inspira nicidecum un mesaj pozitiv pentru consumatori. Solutii exista si sunt la indemana intreprinzatorilor, cu conditia sa existe vointa de a aplica modificari strategice majore si de a aloca fonduri corect dimensionate pentru un proces destul de laborios cum este "brandingul".
 
Asociere obligatorie intre marca si nume, cu accent pe primul element
Pentru inceput, este necesara alegerea unui nume inspirat pentru gama de produse comercializate - in mod ideal, fara nicio legatura directa cu numele companiei. Demersul poate parea dificil pentru niste specialisti in tehnologie, insa nu trebuie uitat ca exista firme care au acest obiect de activitate si, pentru sume prestabilite, pot oferi consultanta necesara. Daca fondurile disponibile nu sunt suficiente, se poate opta pentru o dezvoltare "in-house" a marcii, pornind de la elementele caracteristice ale ferestrei: etanseitate, securitate antiefractie, termoizolare, protectie fonica, aspect etc. Pentru fiecare dintre termenii enumerati anterior se pot identifica atribute cu sonoritate, fie in limba romana, fie in engleza, franceza, germana etc. De pilda, exista multe companii din Turcia care au optat pentru alegerea unor nume occidentale, in ideea de a sublinia ideea de performanta a produselor proprii. Odata luata o decizie, urmatorul lucru ce trebuie intreprins este ca, pe toate caile de comunicare posibile, sa se asigure o asociere stransa intre marca si titulatura societatii. Culoarea, setul de caractere, dimensiunea acestora - toate trebuie sa faca obiectul unei analize precise, pentru individualizarea cat mai buna a marcii. Suporturile sunt diverse, incluzand mass-media, panotaj, fluturasi sau inscriptionari pe consumabile, salopetele tehnicienilor/imbracamintea fortei de vanzari, mijloace de transport etc. De asemenea, este obligatorie realizarea unor panouri luminoase cat mai vizibile, plasate la sediul companiei, in care accentul sa fie pus in special pe brand. Daca se analizeaza activitatea principalului producator de autoturisme din Romania, se poate lesne observa ca fabricantul francez pune marca locala inaintea numelui companiei - Logan by Renault, iar titulatura brandului este redactata cu un set de caractere grafice avand dimensiuni mai mari.
 
Mix de comunicare pentru maximizarea rezultatelor
In continuare, accentul trebuie pus mai ales pe promovarea marcii, insistandu-se asupra elementelor care o diferentiaza de alternativele existente pe piata. Din acest punct de vedere, optiunile sunt nelimitate, producatorii avand o libertate maxima de a alege exact acele mesaje care sa se adreseze unui public-tinta bine determinat. De exemplu, este posibila accentuarea ideii de livrare a unor produse de calitate germana la preturi accesibile sau sublinierea unor avantaje tehnice care pot sensibiliza o anumita categorie de clienti ale caror probleme sunt deja identificate (este normal ca locuitorii unui cartier rezidential aflat in proximitatea unui aeroport sa fie interesati de solutii care sa asigure un grad ridicat de fonoizolare) etc. Pentru comunicare, este de dorit colaborarea cu firme specializate in acest domeniu, pentru a se obtine un mix optimizat al metodelor de promovare, adaptat la bugetul disponibil. Este imposibila recomandarea unei metode sau a alteia pentru a obtine rezultatele scontate si, de aceea, cei mai multi experti sustin derularea unor campanii periodice, adaptate conditiilor specifice ale raportului cerere-oferta. Desfasurarea acestui proces prin forte proprii nu genereaza, de regula, rezultatele asteptate, intrucat este mare consumator de timp si resurse umane, iar lipsa experientei poate duce la esec sau, in cel mai bun caz, la obtinerea succesului in conditiile unor costuri mult mai mari. 
 
Mediul online constituie suportul viitorului in domeniul promovarii
Aportul internetului in structura demersului de "branding" este esential, prezenta puternica in mediul online constituind o conditie obligatorie pentru orice firma ce doreste sa-si manifeste identitatea pe un segment sau altul. In acest domeniu, lucrurile sunt usor diferite si implica o abordare distincta. Probabil ca, alaturi de realizarea unui  website profesional atat in ceea ce priveste forma, cat si continutul (realizat de o companie specializata), o componenta importanta este reprezentata de asa-numitul concept informatic SEO (optimizarea motorului de cautare). Prin masura respectiva se asigura o prezenta a rezultatului unei cautari pe internet in prima pagina (preferabil, in partea superioara a acesteia), ceea ce garanteaza o crestere a accesibilitatii. tinta poate fi atinsa prin alocarea de fonduri in vederea dezvoltarii unor legaturi sponsorizate sau printr-un proces atent coordonat de gestionare a paginii proprii, care sa duca la plasarea acesteia intr-o zona favorabila. 
 
12251 de articole in baza de date

Autentificare

Revista TOP-Fereastra editia nr. 126 (Mai 2017)
GHID de INSTALARE
hautau 2017
hospice 2%
Conferinta EURO-Fereastra - 2018
PIATA de TAMPLARIE: Analiza 2016-2017 & Perspective 2018-2020 (TOP500)
SIMONSWERK