Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata anuale in domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii ale reprezentantilor companiilor: Eurotenda Paradise, Jadex Trading, Milca (MCA Grup), Rollotec, Rollstar Prodexim, SKS Stakusit Ro, Somfy, Tehnologic Grup, Tentrom, precum si de presedintii/CEO ai Hunter Douglas NV, Warema, VKR Holding si altele. Modificarea puternica a conditiilor climaterice, pe fondul degradarii stratului de ozon, in situatia in care tarile puternic industrializate, desi fac eforturi de reducere a poluarii, nu au aplicat pana in prezent strategii coerente de diminuare a consumului energetic, constituie unul dintre principalele motive pentru care utilizarea produselor din categoria tehnicii de umbrire a devenit o necesitate obiectiva. Astfel, potentialii beneficiari – fie ca sunt sau nu afectati de efectele crizei economice – doresc sa-si asigure un grad sporit de confort in locuinte, optand pentru instalarea elementelor din gama tehnicii parasolare, care confera, totodata, un nivel ridicat de securitate pentru ansamblurile de tamplarie. Clientii cunosc de multa vreme faptul ca o fereastra fara accesorii reprezinta un produs incomplet atat din punct de vedere al functionalitatii, cat si al designului, singurele limitari in ceea ce priveste achizitia acestora fiind date de scaderea puterii de cumparare si, implicit, de formarea unei cereri momentan insolvabile. Evolutia optima a sectorului de constructii/amenajari si exigentele referitoare la confortul proprietarilor/utilizatorilor de cladiri, consemnate in perioada anterioara declansarii recesiunii, au determinat o dezvoltare deosebita a pietei autohtone de solutii tehnice utilizate pentru protectia solara. Expansiunea initiala din bransa si diversitatea ofertei au constituit principalele premise ce i-au determinat pe clienti sa se informeze cu privire la caracteristicile acestor produse, astfel incat si in prezent acestia cunosc foarte bine avantajele si eventualele dezavantaje ale instalarii de rulouri exterioare din aluminiu/PVC, obloane din aluminiu sau din lemn, copertine, parasolare, jaluzele orizontale/verticale, rolete, sisteme tip "falduri romane", precum si ale sistemelor de umbrire complexe, complet sau partial automatizate, montate la fatadele cortina ale marilor imobile, ce pot fi integrate in sistemul de management al cladirilor multietajate. Daca se ia in considerare intervalul anilor 2007-2008, perceput ca un moment de varf al livrarilor de tamplarie termoizolanta (si, implicit, al celor de accesorii), trebuie remarcat ca, potrivit unui studiu de piata, gradul de dotare cu sisteme de rulouri a ferestrelor se situa la 11% din total, fara sa fie luate in considerare vanzarile de jaluzele sau alte dispozitive instalate in incinte (acestea fiind incluse in domeniul amenajarilor interioare). In ceea ce priveste structura pietei autohtone din perioada analizata, se observa ca erau primordiale aspectele ce tin de traditia utilizarii sistemelor exterioare de umbrire, cei mai multi clienti utilizand de-a lungul timpului obloane din lemn (montate la ferestrele clasice), inainte de a lua decizia achizitiei de tamplarie moderna. In momentul "de varf" al vanzarilor, produsele tip rulou (care asigura avantajul optimizarii spatiului, in cazul instalarii la usile de balcon) au avut o cota de 35%, in crestere fata de anul anterior, mai cu seama datorita faptului ca au fost comandate cu precadere de marii dezvoltatori imobiliari ce si-au finalizat proiectele rezidentiale in acel moment. Se pare ca aceasta solutie economica este preferata si in prezent, castigand noi cote de piata in detrimentul plaselor de protectie fixe (pe clame), care erau preferate de cel mult 10% din clienti. Eterogenitatea pietei de jaluzele, precum si faptul ca aceste accesorii sunt intrebuintate mai ales in cadrul lucrarilor de amenajari interioare, inclusiv pentru dotarea tamplariei clasice din lemn, reprezinta situatii care fac dificila o estimare valorica sau cantitativa a livrarilor. Pe acest segment sunt primordiale aspectele estetice si considerentele care tin de pret, prezumandu-se faptul ca utilizatorii prefera sa cumpere si in continuare sortimente verticale, din material textil (tratat antistatic), in detrimentul celor orizontale (unde variantele mai ieftine, cu lamele din PVC, detin ponderea). Pentru informatii suplimentare,
click aici!