Colectia de articole tematice include materialele redactionale publicate in cadrul revistei TOP-Fereastra la sectiunea dedicata analizelor de piata din domeniu. Sunt incluse date statistice, analize si comentarii cuprinse in cele mai recente studii elaborate de departamentul specializat al revistei Fereastra, ce reflecta in detaliu principalele aspecte caracteristice bransei producatorilor de tamplarie si geam termoizolant in primul an dupa finalizarea recesiunii, precum si la nivelul lui 2010. Totodata, sunt abordate intr-un mod exhaustiv informatii despre principalii producatori de tamplarie termoizolanta, precum si despre furnizorii de sisteme, fiind cuprinse si estimari aferente anului 2012, actualizate conform noilor indicatori macroeconomici. Cele mai recente date, extrase din studiul intitulat "INFO-Piata de tamplarie, analiza anilor 2010-2011 si estimari pentru 2012-2013" si realizat de departamentul specializat al revistei Fereastra, arata modul in care principalele 573 de companii implicate in productia si montajul de ferestre, usi si/sau fatade cortina au fost influentate de conditiile economice specifice celui de-al doilea an de recesiune. Astfel, inca de la inceput, trebuie precizat ca, fata de raportul precedent elaborat de revista Fereastra, au intervenit modificari semnificative in structura pietei. Practic, reprezentantii a circa 53 de societati incluse in lista anterioara (care continea date despre 605 producatori si 21 de companii specializate in instalare) au intrat in insolventa sau nu au putut fi contactati. Totodata, daca se iau in considerare informatiile existente in baza nationala de date a firmelor din bransa, aferenta anului 2008, la finele lui 2011 circa 200 de fabricanti de tamplarie si-au restructurat afacerile, suspendandu-le pe termen nedefinit, insa, cu toate acestea, s-au infiintat noi agenti economici avand ca obiect principal de activitate executia de ferestre. Ca o prima concluzie, se remarca faptul ca veniturile societatilor analizate (exprimate in moneda europeana) au scazut in anul 2010 cu 6% fata de 2009, cand s-a inregistrat o cifra de afaceri totala de 320,1 milioane de euro. Regresul survine dupa o alta contractie de 28% in 2009, raportata la nivelul de referinta din ultimul an de crestere economica, intrucat, in acel moment, societatile respondente au consemnat 442,6 milioane de euro. Daca se ia in considerare o rata superioara de diminuare a vanzarilor din intreaga bransa in perioada de recesiune a anilor 2009 si 2010 (pana la un nivel cumulat de -60%, potrivit estimarii Patronatului Producatorilor de Tamplarie Termoizolanta – PPTT), se poate observa faptul ca societatile incluse in analiza au reusit sa traverseze mai bine acest interval dificil. Din totalul celor 573 de producatori, circa 17,68% reprezinta agenti economici care au sediul social in zona Bucuresti - Ilfov, respectiv un numar de 96 de companii. Acestea au obtinut in anul 2010 o cifra de afaceri de 48,13 milioane de euro, constituind aproape 16% din volumul total consemnat de companiile incluse in studiu (299,7 milioane de euro). Pentru informatii suplimentare,
click aici!