AGC: Crestere a livrarilor de sticla arhitecturala si materiale chimice |
Furnizori de sisteme Publicat de Cosmin Dincu 16 Feb 2015 15:47 |
![]() Se prognozeaza o majorare a livrarilor de elemente vitrate
In ceea ce priveste previziunile, managerii AGC sustin ca in 2015 se asteapta la o ascensiune a livrarilor proprii de sticla si materiale chimice, intr-un ritm usor accelerat, pe fondul continuarii tendintei de depreciere a monedei japoneze. Desi mediul economic global va ramane impredictibil, livrarile AGC de vitraje pentru aplicatii arhitecturale vor ramane, totusi, robuste in Asia (inclusiv Japonia) si ambele Americi. Pe plan european se asteapta ca vanzarile sa fie solide in ansamblu, dar exista anumite motive de ingrijorare in ceea ce priveste evolutia acestora in zona est-europeana, unde mentinerea preturilor la un prag relativ scazut nu va mai fi posibila, determinand, in consecinta, fluctuatii ale cererii. In consecinta, pentru anul in curs se estimeaza ca vanzarile nete ale AGC vor spori cu 5,3%, pana la 1.420 miliarde JPY, nivel corespunzator sumei de 11,97 miliarde USD (in conditiile unor rate similare ale cursului de schimb). In consecinta, chiar si in conditiile unor rectificari ulterioare, in sens negativ, ale rezultatelor financiare preconizate pentru 2015, corporatia japoneza va fi in masura sa-si sustina intreaga platforma de afaceri, care se bazeaza pe 219 subsidiare si pe 46 de companii afiliate din intreaga lume (cu 148 de entitati importante doar pe segmentul sticlei), unde activeaza in total 51.100 de angajati. Mai trebuie precizat ca, in 2013, cifra de afaceri a AGC s-a plasat la 1.320 miliarde JPY (11,64 miliarde USD), in crestere cu 10,9% fata de precedentele 12 luni, iar divizia de sticla a avut incasari de 667,3 miliarde JPY sau 5,88 miliarde USD. Dupa cum se poate observa, daca se au in vedere rezultatele exprimate in moneda americana, anul trecut s-a constatat o usoara scadere a cifrei totale de afaceri (-2,3%), datorata cu precadere impactului cursului de schimb valutar. Chiar si in aceste conditii, efortul financiar pentru cercetare-dezvoltare al AGC va ramane constant si considerabil, fiind estimat pentru anul in curs la 45 miliarde JPY (circa 380 milioane USD), in conditiile in care la nivelul lui 2014 aceste investitii au insumat 44,8 miliarde JPY (377 milioane USD). Prin noua politica de management, denumita AGC Plus, in sectorul sticlei arhitecturale holdingul isi continua procesul de consolidare si implementeaza diverse reforme structurale. Astfel, cresterea eficientei de ansamblu si imbunatatirea profitabilitatii vor fi posibile pe termen lung doar prin intermediul crearii unor entitati de tip joint-venture, decat prin incercarea persistenta de a utiliza resursele grupului. Pe segmentul vitrajelor auto este necesara, in schimb, doar mentinerea si consolidarea pozitiei de lider mondial. Toate aceste masuri vor avea ca efect cresterea ratei profitului operational la 5% sau mai mult in anul 2017, in cadrul diviziei de sticla a AGC.
***
Holdingul AGC este prezent si in tara noastra prin intermediul biroului AGC Flat Glass Romania, din Capitala, firma inregistrata la Ministerul Finantelor Publice in anul 2007. Societatea – care are trei angajati si se ocupa, potrivit codului CAEN stabilit la infiintare, cu prestarea unor servicii de intermediere in comertul cu material lemnos si materiale de constructii – a anuntat oficial, pentru 2013, o cifra de afaceri neta de 639.785 de lei, iar in exercitiul fiscal anterior a raportat incasari de 648.160 milioane de lei. Trebuie insa precizat ca aceste cifre nu reflecta nivelul utilizarii vitrajelor AGC pe piata autohtona, livrarile efectuandu-se prin intermediul bazei logistice si industriale AGC Flat Glass Europe, cu sediul central in Belgia, care constituie una dintre cele mai importante subsidiare ale corporatiei. Pentru informatii suplimentare, click aici!
|